سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بخیل در شگفتم ، به فقرى مى‏شتابد که از آن گریزان است و توانگریى از دستش مى‏رود که آن را خواهان است ، پس در این جهان چون درویشان زید ، و در آن جهان چون توانگران حساب پس دهد ، و از متکبّرى در شگفتم که دیروز نطفه بود و فردا مردار است ، و از کسى در شگفتم که در خدا شک مى‏کند و آفریده‏هاى خدا پیش چشمش آشکار است ، و از کسى در شگفتم که مردن را از یاد برده و مردگان در دیده‏اش پدیدار ، و از کسى در شگفتم که زنده شدن آن جهان را نمى‏پذیرد ، و زنده شدن بار نخستین را مى‏بیند ، و در شگفتم از آن که به آبادانى ناپایدار مى‏پردازد و خانه جاودانه را رها مى‏سازد . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :48
بازدید دیروز :275
کل بازدید :3057682
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/10
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

خاطره های کوتاه از پیاده روی اربعین ـ سال 1394 (1) + تصویربه قلم مدیر سایت
روشم برای اعمال نیابنی را می گویم. برای هر قدم پیاده رفتن برای زیارت امام حسین(ع) ثواب های قابل توجه در احادیث ذکر شده است. یکی از برنامه های من هنگام پیاده روی این بود که نیت می کردم: از اینجا هر قدمی که بر می دارم به نیابت از مثلا پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها باشد از آخرین نفری که از دنیا رفته تا بالا یا برای پیامبران باشد به ترتیب آخرین نفری که وفات یافته یا دوستان یا کسانی که رحم به حساب می آیند یا … یا هر کسی که به یادم می آمد.
وقتی که به حرم یکی از امامان می رسیدم، دائم افراد خاص ـ از زنده و مرده ـ به یادم می آمد و به نیابت آنها سلام به آن حضرت می دادم و به این صورت ثواب سلام را هدیه به آن شخص می کردم و نیز به سبک پیاده روی، افراد را به شکل گروهی نیت می کردم.

یک خاطره
دلیل روش من در زیارت نیابتی، قضیه ی زیر است.
سال ها پیش، از آیت الله سید نورالدین شریعتمدار جزایری ـ از استادان حوزه علمیه قم ـ مطالبی خواستم که جایی نوشته نشده باشد. ایشان دفتر خاطراتش که در طول سال ها نوشته بود، به من امانت داد و این خاطره را در آن دیدم:
برادرم حجت الاسلام جزائری مرحوم شد. پیرمردی عرب، برادرم را با شخصی دیگر به همین نام اشتباه گرفته بود و در مجلس ختم شرکت کرد. پس از مجلس این خاطره را تعریف کرد:
در بازار کربلا با دوست همکارم قرار گذاشتیم هرکداممان که زودتر از دنیا رفت، به خواب دیگری بیاید و از آن دنیا خبر دهد. پس از درگذشت دوستم، هرچه انتظار کشیدم به خوابم نیامد. پس از چندین روز به خوابم آمد. از او پرسیدم: چرا به قولت عمل نکردی؟ گفت: من و 99 نفر دیگر تا دیشب در زندان بودیم. تا اینکه دیشب (شب جمعه) حجت الاسلام جزائری قبل از اذان صبح آمد و همه ی ما را از زندان آزاد کرد.
از خواب که بیدار شدم سراغ آقای جزایری رفتم و قضیه را برایش تعریف کردم و پرسیدم: دیشب چه کردی که من چنین خوابی دیدم؟
ایشان گفت: دیشب که مصادف با شب جمعه بود، قبل از اذان صبح به حرم امام حسین(ع) رفتم و تسبیحی صدتایی دست گرفتم و هرگاه می خواستم به حضرت سلام دهم یکی از اموات را نیت می کردم و مثلا می گفتم: «السلام علیک یا ابا عبدالله». دوست تو یکی از آن صد نفر بود.
پیرمرد عرب افزود: دلیل حضورم در این مجلس ختم این بود که این مرحوم را با حجت الاسلام جزائری که در کربلا دوستمان بود، اشتباه گرفتم.

اربعین


آیت الله سید نورالدین جزایری


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل