سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، پیشوا و پرهیزگاران، سروراند و همنشینی آنها، مایه فزونی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
آمار

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :221
کل بازدید :3061576
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/1
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

به قلم حجت الاسلام علیرضا نظریفتوای امام خمینی فراتر از فتوای آیت الله روحانی / تصویر بی حجاب در اینترنت
چندی پیش استفتایی از آیت الله العظمی سید صادق روحانی در این سایت درج شد مبنی بر اینکه زنها مجازند تصویر بی حجاب خود را در اینترنت بگذارند. تعجب برانگیزتر برای عده ای این بود که ایشان در ادامه نوشته بودند: «و لو تصویری باشد که جوان ها را تحریک شهوی می کند.»
سپس مدیر سایت، استفتایی از امام خمینی درج کرد که ایشان اجازه داده بودند فیلم زنان بدحجاب ایرانی از تلویزیون پخش شود؛ اما در آن استفتا، سخنی از تحریک آیت الله سید صادق روحانیکنندگی نبود. پس از آن فتوا، رئیس جمهور وقت، مقام معظم رهبری، پرسشی را در باره شهوت انگیز بودن فیلم ها مطرح می کند که امام خمینی تنها بینندگان را موظف به نگاه نکردن می کند و مانع پخش فیلم های تحریک کننده نمی شود. (صحیفه امام، ج 20، ص: 448)

استفتای مقام معظم رهبری
بسم اللَّه الرحمن الرحیم. محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینى ـ مد ظله العالىمقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای
فتواى حضرت عالى در پاسخ به نظرخواهى مسئولان صدا و سیما در مورد فیلمها و آهنگها پاسخ قاطعى به ابهامها بود و خیال مردم و مسئولین را از جهت فتواى حضرت عالى آسوده کرد. باقى مى ماند این نکته که حضرت عالى جواز تماشاى فیلمها را موقوف فرموده اید به اینکه شهوت انگیز نباشد. واقعیت اینست که تماشاى پیکر عریان ورزشکاران براى بسیارى از زنان و تماشاى چهره و حرکات بسیارى از زنان در فیلمها براى اغلب جوانان شهوت انگیز است. سؤال این است که آیا مسئولان صدا و سیما وظیفه دارند که آنچه براى بسیارى از مردم شهوت انگیز است پخش نکنند؟ و آیا ما به عنوان مسئولین کشور وظیفه داریم آنها را از تهیه و تولید و پخش آن منع کنیم؟ یا اینکه چنین وظیفه اى بر عهده ما نیست و کافى است به مردم بگوییم هر که با تماشاى این فیلمها دچار شهوت مى شود به تلویزیون ما نگاه نکند؟
مستدعى است حقیر را در این مورد راهنمایى فرمایند. ادام اللَّه عزّکم و ظلّکم.
                                        2/ 10/ 66 ـ سید على خامنه اى

امام روح الله خمینیپاسخ امام خمینی
                                                  بسمه تعالى
هر کس با تماشاى این فیلمها دچار شهوت شود باید اجتناب کند و هر کس با شهوت به این فیلمها نگاه کند مرتکب گناه شده است.
                                                   3/ 10/ 66
                                           روح اللَّه الموسوی الخمینى

یادآوری
یک) آیت الله سید صادق روحانی جواز عکس را اجازه دادند اما امام خمینی پخش فیلم را جایز دانستند و می دانیم که فیلم تحریک کننده تر از عکس است.
دو) اگر بر خود زن ها حرام باشد که اجازه دهند فیلم آنها از تلویزیون پخش شود، از باب امر به معروف و نهی از منکر، بر امام خمینی واجب بود که این تذکر را بدهد و از نشر فیلم جلوگیری کند.
سه) پخش فیلم و عکس از مسائل مستحدثه و جدید است و در صدر اسلام نبوده. تا وقتی که یقین به حرام بودن چیزی نکنیم نمی توانیم حکم به حرمت دهیم.

استفتا آیت الله روحانی حجاب


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل