سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش جز به پرهیزگاری پاکیزه نگردد . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :224
بازدید دیروز :392
کل بازدید :3062841
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/6
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

314 می نویسد:پاسخ به 314 (4) / اسلام و کشتن حیوان و انسان
ـ چطوریه که تو اسلام با حیوانات مهربانند و امام حسین (ع) به سگ غذا میدهد اما سگ نجس است و اما برای جزئی تر شدن گفتار از روایات بهره می گیریم. حاصل روایات آن است که دو گونه حکم برای کشتار حیوانات قابل تصور است:
جواز کشتن؛ به این معنا که اگر کسی آن ها را بکشد؛ گنه کار نیست. با این روی کرد؛ کشتن همه حیوانات جایز و بدون اشکال است. اما درخصوص کشتن این حیوانات سفارش هم شده است: انواع مارها، حیوانات ریز مثل شپش، کلاغ، عقرب، سگ هار.
سفارش به نکشتن؛ به این معنا که معصومان علیهم السلام علاقه مند بودند که انسان ها از کشتن آن ها صرف نظر کنند. از این روی حتی از بردن نامشان هم دریغ نکردند: پرستو، هدهد، فاخته(کوکو)، قنبره(چکاوک)،حباری(هوبره) ، صرد(مرغی است که گنجشک را شکار می‏کند و به فارسی ورکاک است) و صوّام(لک لک، ظاهرا) ، شقراق(سبز قبا) مورچه، زنبور عسل، وزغ و هر حیوانی که به انسان پناه آورد.( عاملی، شیخ حر، وسائل الشیعه، ج 11 تا 23)
منبع: خبر آنلاین
از طرف دیگه پدربزرگ حضرت محمد (ص) عبدالله میان خویشاوندان و مردم عصر خود شهرت داشت. شهرت او بدان جهت بود که پدرش (عبدالمطلب) نذر کرد هر گاه خداوند ده فرزند به او عطا کند و در زندگی او به مرحله جوانی برسند، یکی از آنان را در برابر کعبه قربانی کند. چون حاجتش براورده شد، بین فرزندان قرعه کشی نمود و قرعه به نام عبدالله در آمد. عبدالمطلب وی را بسیار دوست می داشت، بدین جهت یکصد شتر به جای او فدیه کرد. از این رو به عبدالله به “الذبیح” معروف شد.
کشتار انسان به عنوان نذر چی؟

جواب:
یک) نجاست سگ به معنای بد بودن این حیوان نیست. اگر گفته می شود که دست به سیم برق یا دست به تیزی چاقو نگذارید به این معنا نیست که برق و چاقو بد هستند.

دو) اینکه گفتید: کشتن همه حیوانات از نظر اسلام جایز است؛ من اطلاع دقیق ندارم اما بعضی موارد حتما ایراد دارد. مثلا حیواناتی که کشتن آنها سبب آسیب دیدن محیط زیست می شود، ایراد دارد یا اینکه حکومت منع کند یا کشتنی که سبب اسراف شود مثلا کسی با زدن چوب برسر گوسفند آن را بکشد و نتوان از گوشت آن استفاده کرد یا حیوانی که مال شخص دیگر است.

سه) کشتن مار و عقرب و امثال آنها که کشتن آنها ثواب دارد، در جایی است که به انسان آسیب برسانند اما زرتشتی ها در گذشته، در بیابان راه می افتادند و مورچه و امثال آن را که کاری به انسان ها نداشتند، برای ثواب یا کفاره ی گناه، می کشتند و این قابل دفاع نیست. حیواناتی که سفارش به نکشتن آنها شده، بخاطر این است که آسیب رسان نیستند و الا اگر همان ها هم آسیب برسانند، می توان کشت و گاهی کشتنشان واجب می شود. آدرس حدیث از وسائل الشیعه قابل یافتن نیست. به چند جلد آدرس داده شده.

چهار) در مورد نذر عبدالمطلب به کشتن عبدالله قابل ذکر است که طبق فتوای همه ی علما نذر به کار حرام، باطل است. مثلا کسی نمی تواند نذر کند که اگر حاجتم برآورده شد، زنا می کنم! همچنین نذر به کشتن دیگر مسلماً باطل و نادرست است و نباید به آن عمل کرد. مدرک داستان نذر عبدالمطلب، ضعیف است و به فرض که سند درستی داشته باشد، ربطی به اسلام ندارد و تنها عملکرد چهارده معصوم(ع) حجت است نه دیگران. ضمنا عبدالله پدر حضرت محمد(ص) بود نه پدربزرگ او.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل