سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خدا بترس هر چند ترسى اندک بود ، و میان خود و خدا پرده‏اى بنه هر چند تنک بود . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :59
بازدید دیروز :176
کل بازدید :3061405
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/31
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

احکامی عجیب و غریب در کتاب های زرتشتیفرستنده: فردین صلاح الدین
غسل مس میت یا
دین زرتشتی دارای احکام و آداب پیچیده و دشواری بود که یکی از آنها عبارت بود از:
شستشوی بدن با پیشاب (ادرار) گاو و ریختن آن از فرق سر تا به پایین. چنانچه کسی احکام شرعی غسل مس میت یا برشنوم را به درستی انجام نمی داد، محکوم به مجازات خطرناکی در این جهان و نیز در جهان آخرت می شد. مجازات اُخروی در جهنم به ترتیبی مقرر شده بود. مجازات این جهانی و ترتیب اجرای حد شرعی آن چنین بود که دست و پای آن را می بستند، سرش را می بریدند، پوستش را می کندند، و بدنش را جلوی پرندگان لاشخور می انداختند. چنانچه شخص گناهکار پیش از اجرای حکم از گناه خود توبه می کرد و کفاره گناه خود را به موبدان پرداخت می نمود، مشمول بخشش و ترحم می شد و مجازات او در جهان آخرت بخشیده می شد. اما اجرای مجازات این جهانی بدان صورت که شرع آن رفت کماکان به قوت خود باقی بود. !!!!!به نظر می آید که چنین ترفندی برای تصرف و مصادره اموال محکومین به اعدام وضع شده بوده است!!!!!!
“اوستا- کهن ترین سرودهای ایرانیان، جلد دوم، طبع(چاپ) هفتم، تهران، 1382، صفحه 779 و 780″

توهین به معلولان
چنین دستورات و توصیه هایی در دین زرتشتی دارای سابقه است. به موجب فرگرد(هر یک از فصول کتاب وندیداد.) دوم متن اوستایی وندیداد، جمشید به فرمان اهورامزدا مأمور می شود تا انسان ها و دیگر موجودات آفریده اهورامزدا را نجات دهد و در یک سرزمین نمونه و آرمانی گرد هم بیاورد. چراکه قرار است هر شخص یا موجود دیگری بجز این عده به سرنوشت محتوم هلاکت دچار شوند. یکی از انواع گروه های انسانی که از راه یافتن بدان جامعه باز می مانند و حق زندگی و زنده ماند را از دست می دهند، معلولان جسمی و عقب افتاده های ذهنی هستند. اعم از اشخاصی که قوز یا قد کوتاه دارند و یا دارای چشمان ضعیف و اندام شکسته هستند. چراکه مطابق با آموزه های دین زرتشتی، این انسان ها (شیطان صفت) به حساب می آیند و لازم است تا از اجتماع تصفیه شوند.
اهورامزدا به صراحت و تأکید به جمشید هشدار می دهد که :!!!!
بند 29 و 37 فرگرد دوم وندیداد

ازدواج با محارم
از دیگر آدابی که در میان زرتشتیان مرسوم بود ازدواج با محارم بود. ازدواج با محارم یا بدون در نظر داشتن رضایت یا نارضایتی زن، به گستردگی تبلیغ می شد. بطوریکه گناه مرد لواط کار تنها در صورتی پاک می شد که با مادر یا خواهر و یا دختر خود وصلت می کرد. در خصوص ازدواج با محارم، اسناد بسیاری وجود دارد، امروزه زرتشتیان به انکار این رسم در دین خود پرداخته اند!!! اما جناب رضا مرادی غیاث آبادی که خود یکی از ایران باستان پرستان است در بررسی و نقد بر احکام آئین زرتشت می گوید: با اینکه موضوع ازدواج با محارم این روزها به شدت تکذیب و برای توجیه و تحریف آن کوشش های زیادی می شود، اما منابع و اسناد مکتوب زرتشتی و غیر آن بسیار فراوان تر از آنند که جایی برای تردید باقی بماند. سراسر بخش مفصل و طولانی هشتادم از کتاب سوم به بحث در این باره پرداخته و جزئیات آنرا به دقت بازگو کرده است. جزییاتی مانند حق الارث دختری که در عین حال زن پدر خود نیز هست.
دینکرد کتاب سوم، ترجمه فارسی از فریدون فضیلت.

بی احترامی به اجساد
بی احترامی به جسد در زرتشتی در مورد عاقبت جسد؛ آن طور که از شواهد دریافت می شود، در شرق ایران تأکید و اصرار بر آن بود که جسد را بعد از مرگ به شکلی کاملاً عادی در بلندیهای متروک، در معرض هوای آزاد قرار دهند تا خوراک لاشخورها شود. به این عمل اصطلاحاً دخمه “دخمه گذاری” گفته می شد. این عمل خود یک بی احترامی بزرگ به شرافت یک انسان است. دخمه به طور معمول یا در قله ها و بلندیهای کوهها و یا در دامنه های آن ساخته می شد. بدین گونه گرگ ها و سگ ها و سایر درندگان و لاش خوران با توجه به احساس بویایی و بوی جسد، به لاشه ها رسیده و کار خود را به انجام می رسانیدند. بعد از مدتی که می گذشت، استخوان ها یا اسکلت را از دخمه آورده و در جایی که از دسترسی حیوانات محفوظ بود باران و آفتاب بدان نمی بارید و نمی تابید قرار می داند (به خاطر قداست باران و آفتاب!!!). پس از آنکه جسد به دخمه حمل شده و مراسم تشییع پایان می یافت، دورانی برای اجرای مراسم پس از مرگ از سوی بازماندگان میت برگزار می شد.
وندیداد فرگرد دوازدهم

ارزش یک سگ بالاتر از انسان
در دین زرتشتیت سگ مقام بسیار بالای دارد بطوریکه اگر کسی استخوان سخت و ناجویدنی به آن بدهد یا آن را بترساند گرفتار مجازات یعنی مرگ ارزان که با دادن تاوان بخشیده نمی شود، می شود.
وندیداد، فرگرد پانزدهم، بند 5 و بند 6

زن از نگاه زرتشتیت
از نگاه زرتشتیان زنان دختران اهریمنند زنان از تبار دیوان شرور دانسته شده اند، در موبد بزرگ عصر شاپور دوم (که هنوز هم در نیایش خوانی ها به فروهرش درود فرستاده می شود) از بی خردی و رازگشایی و اعتماد ناپذیر بودن زنان سخن رفته است. <آذرباد مهرسپندان، رهام اشه، بخش های گوناگون).
زندانی کردن زنان به هنگام زائیدن طفل مرده نیز رایج بود. در این هنگام مزدا پرستان زرتشتی می باید در جایی بی آب و علف، خانه کوچکی بسازند و زن را به آنجا ببرند. زن موظف بود در آن خانه کوچک چند جام از آمیخته پیشاب گاو نر با خاکستر را بنوشد در حالیکه تا سه روز حق نوشیدن آب را نداشته است.
وندیداد، در مجموعه اوستا، گزارش استاد جلیل دوست خواه، جلد دوم، ص 713-716
!!!! باید شکرگزار الله (ج) باشیم که منت اسلام بر سر ما گذاشت و ما را مسلمان آفرید!!!!

حکم زنی که نوزاد مرده به دنیا آورد
در وندیداد تکلیف زنی که کودکی مرده بزاید چنین تعیین کرده است:
ای آفریننده جهان جسمانی و ای مقدس، بگو بدانم!!!!. نخستین خواری و غذای این زن چه خواهد بود؟
اهورامزدا پاسخ داد و گفت: این زن باید یک مقدار خاکستر آمیخته با ادرار گاو به اندازه سه لقمه، شش لقمه، یا نه لقمه میل کند
وندیداد، ترجم? دکتر موسی جوان، ص 128. برای اطلاع بیشتر به جلد دوم وندیداد، با پژوهش آقای هاشم رضی، ص652

شستن دست و پا با ادرار گاو
بر اساس آموزه های اوستا اگر انسانی از دنیا برود، نباید او را دفن کرد بلکه باید طی مراسمی خاص، او را درون یک دخمه یا برج خاموشان گذاشت، یا او را در جایی قرار داد تا خوراک لاشخورها و جانوران وحشی شود، نکت? جالب اینجاست، افرادی که در این مراسم شرکت می کنند باید دست ها و موهای خود را پس از مراسم، با ادرار گاو یا ادرار گوسپند یا حتی ادرار یکی از آشنایان و خویشاوندان خود بشویند. گفتگوی زرتشت و اهورامزدا در این باره بدین صورت است که در اوستا، نسک، وندیداد، فرگرد هشتم، بند 11-13 آمده است: ( پس از آنکه نموکشان در سه گامی مرده نشستند، آنگاه موبد به مزدا پرستان چنین بانگ برآورد: ای مزدا پرستان! بدین جا پیشاب بیاورید تا نموکشان (افرادی که در تشییع جنازه حاضر بودند) گیسو و تن خویش را بدان بشویند. ای دادار جهان، ای اشون، پیشابی که نموکشان باید گیسو و تن خویش را بدان بشویند کدام است؟!!، پیشاب گوسپند یا گاو نر؟ پیشاب مرد یا زن. اهورامزدا پاسخ داد: پیشاب گوسپند یا گاو نر، اما نه پیشاب مرد و نه پیشاب زن، مگر اینکه مرد یا زن نزدیکترین خویشاوند مرده باشند. مزدا پرستان باید پیشاب را آماده کنند تا نموکشان گیسو و تن خویش را بدان بشوید
وندیداد، فرگرد هشتم، بند 11-13 اوستا، به ترجم? دکتر دوستخواه، تهران: انتشارات مرودارید، 1391، ج 2، ص 747-748.

ازدواج استقراضی
اختیار اجاره زنان توسط شوهر یکی دیگر از حقوقی که فقه زرتشتی به موجب متن پهلوی برای مردان قائل شده و به رسمیت شناخته، اجازه و اختیار اجاره دادن زن است. مرد می تواند زن خود را به دفعات برای مدتی معین و در ازای دریافت وجه یا بودن آن به مرد دیگری واگذار کند. در چنین مواقعی رضایت داشتن یا نداشتن زن شرط نیست و فقط رضایت شوهر و مرد دوم کفایت می کند.
بارتلمه، کریستین، زن در حقوق ساسانی، ترجمه ناصرالدین صاحب الزمانی، چاپ(طبع) دوم، تهران، 1344؛ و نیز بخش های گوناگون متن پهلوی .

سخنانی با کوروش پرستان
به راستی اگر کوروش پادشاهی در کشوری دیگر بود و با کشورگشایی و فتح ایران، حکومت خود را بر ایران گسترانده بود، باستان ستاها چه نگاهی به او داشتند؟ به همان دلیل که از عرب ها و مسلمانان به دلیل حمله و فتح ایران ابراز نفرت می کنند، به جز نفرت نسبت به کوروش، چیز دیگری قابل تصور نیست. بی شک این پادشاه ایران با هجوم به کشورهای دیگر، اقدام به کشورگشایی کرد. مگر مردمان کشورهای دیگر انسان نیستند و یا نبودند؟ چرا وقتی که سخن از کشورگشایی کوروش و داریوش پیش می آید، غرور ملی و شکوه و عظمت و افتخار تمام وجود ما را فرا میگیرد اما وقتی که گفته می شود : اندک مسلمانان پابرهنه با سلاح های ابتدایی، حکومت ایران را سرنگون کردند، به یاد شکوه و عظمت مسلمانان نمی افتیم و از آنها تجلیل نمی کنیم؟ هدفم تجلیل گرفتن از نیست فقط یک سؤال است. چرا رفتار کوروش و یا داریوش مایه افتخارمان باشد اما وقتی همان رفتار (فتح و کشورگشایی) از دیگران و با حیرت بیشتر، سر می زند، باید مایه ی نفرت باشد؟ نکند ناخواسته گرفتار نژادپرستی شده ایم؟

نزدیک شدن به مرده ی انسان و سگ در دین زرتشتیان
کسی که به مرده ی انسان یا سگ نزدیک شده، اگر جسد هنوز به وسیله ی سگ لاشه خوار یا پرنده ی لاشه خوار پاره پاره نشده باشد باید سی(30) بار با پیشاب(شاش) گاو نر خود را بشوید. اما اگر پاره پاره شده باشد، پانزده بار.
وندیداد، ج2، ص 892، ف 8، ش97-98.

حکمی عجیب در اوستا
کفاره ی کشتن سگ آبی در اوستا: اگر کسی سگ آبی را بکشد، بخشی از کفاره ی آن چنین است:
1- کشتن ده هزار(10000) مار، 2- کشتن ده هزار (10000) سگ صورت (شاید منظور نوعی از بزمجه یا مارمولک باشد)، 3- کشتن ده هزار سنگ پشت، 4- کشتن ده هزار وزغ، 5- کشتن ده هزار مورچه ی دانه کش، 6- کشتن ده هزار مورچه ی گزنده ی کوچک زیان رسان، 7- کشتن ده هزار جانور سرگین گردان ( جانوری کوچک شبیه کفش دوزک که فضولات انسان را از زمین می غلتاند و به لانه می برد و بدین وسیله زمین را نظافت می کند)، 8- کشتن ده هزار مگس، 9- تخریب ده هزار سوراخ حیوانات زمینی و………………..
وندیداد، ج3، ص 1429-1430، ف 14، ش 1-6

حکم کسی که خار پشت را بکشد
جزای کسی که خارپشت را بکشد دو هزار تازیانه (شلاق) است. حال سوال اینجاست خارپشت چقدر برای انسان مفید است که باید در ازاء کشتن آن، دو هزار ضربه تازیانه را تحمل کرد؟
وندیداد، ج3، ص 1330، ف13، ش4

آخرین سخن
حمد و سپاس الله را که منت اسلام بر ما گذاشت و سپاه اسلام را وسیله ی آزادی جهانیان از خرافات نمود. الله ما را به وسیله ی اسلام عزت داد وگرنه ایرانیان تا به امروز به عمل ننگین ازدواج با محارم مشغول بوده و در اوج ذلت می بودند. الله ما را به وسیله اسلام علم و روشنایی بخشید و ما را از جهل و ظلمت رهانید و ما باید سپاس گذار الله (ج) باشیم.
اللهم ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الآخره حسنه وقنا عذاب النار. آمین


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل