سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر می خواهید دوستان و برگزیدگان خدا باشید، به آن که به شما بدی می کند، نیکی کنید و از آن که به شما ستم می کند، درگذرید و بر آن که از شما روی می گرداند، سلام کنید . [عیسی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :237
بازدید دیروز :95
کل بازدید :3057596
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/9
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

دیدار از مراکز زرتشتی در یزد و اطراف آن (1) / دیدار از پارس بانو و آتشکده ی اردکان + عکس10 فروردین 1395 
در عصر این روز سراغ دخمه های زرتشتی ها و نیز قبرستانشان در جوار دخمه ها در جنوب یزد رفتیم. نصب تابلوهای هدایت کننده در سطح شهر، یافتن دخمه ها را آسان کرده است.
در گذشته زرتشتی ها جنازه هایشان را بالای کوه ها در بنایی خاص بنام دخمه می گذاشتند تا لاشخورها بخورند چون معتقد بودند که نباید چهار عنصر خاک، آتش، آب و هوا را آلوده کرد. غافل از اینکه با این کارشان اگر خاک را آلوده نمی کردند، هوا آلوده می شد و رفت و آمد در کنار اجساد متلاشی شده، بیماری را به شهر انتقال می داد.
انجمن زرتشتیان یزد در بنرهایی توضیحاتی در باره دخمه ها نصب کرده بودند. در پست جداگانه تصویر آنها و ایرادات به نوشته ها خواهد آمد.

دخمه یزد

دو دخمه در جوار هم

دخمه یزددر جوار یکی از بناهای پایین کوه جهت برگزاری مراسم ترحیم برای اموات.
دخمه یزددخمه یزددر پایین کوه، بناهای متعدد برای مراسم ترحیم اموات ساخته اند. قبرستان فعلی با دیوارکشی، در جوار دخمه هاست و سنگ قبرهای سفید در تصویر هویداست. (تصویربرداری از بالای کوه دخمه)

دخمه یزددر آهنی دخمه و توضیح انجمن زرتشتیان یزد در مورد دخمه

دخمه یزددرون دخمه و گودال وسط آن، جهت ریختن استخوان های اموات پس از خوردن گوشت بدن از سوی لاشخورها. تابلو دیگر انجمن زرتشتیان در مورد دخمه.

شهریاربا آقا شهریار متولی اموات زرتشتی که کنار یکی از درهای قبرستان نشسته. او توضیح داد که اموات را غسل و کفن می کنند.

قبرستانقبرستانقبرستان
پای مرده ها به طرف قبله بود برخلاف ما که سینه ی مرده را به طرف قبله می گذاریم. یکی از زرتشتی ها گفت: اموات زرتشتیان رو به طلوع خورشید دفن می شوند

قبرستانقبری در انتظار

قبرستانساختمان های جدید برای برگزاری مراسم ترحیم در قبرستان.

قبرستاندرب قبرستان از بیرون

قبرستاندرب قبرستان از درون


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل