سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار نیک را به جاى آرید و چیزى از آن را خرد مشمارید که خرد آن بزرگمقدار است و اندک آن بسیار ، و کسى از شما نگوید دیگرى در انجام کار نیک از من سزاوارتر است که به خدا سوگند ، بود که چنین شود ، چه نیک و بد را مردمانى است ، هر کدام را وانهادید اهل آن ، کار را به انجام خواهد رسانید . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :163
بازدید دیروز :95
کل بازدید :3057522
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/9
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

جنگ ایران و عراق>دکتر کورش نیکنام ـ موبد و پژوهشگر برجسته ی زرتشتی ـ طی مقاله ای در سایت شخصی خود، شهدای عزیز زرتشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را معرفی کرده است. وقتی نگاهی به زندگی آنها انداختم، متوجه شدم تنها دو نفرشان داوطلبانه به جبهه رفته و شهید شده اند:

یک) دکتر اسفندیار دارابیان، 62 ساله
دو) دکتر فریدون نژاد کی، 38 ساله
حضور "داوطلبانه" ی این دو نفر ابهام دارد؛ زیرا در آن زمان به پزشکان به اجبار مأموریت می دادند که به جبهه بروند و داوطلب میان پزشکان خیلی کم بود مخصوصا افرادی که سن بالا داشتند. معمولا سن داوطلبان حضور در جبهه کمتر از بیست و پنج سال بود. البته ما به تلاش همه ی این عزیزان ارج می نهیم و برای آنها علو درجات در بهشت برین آرزو داریم.
چند ویژگی زرتشتیان
یک) خود را اصیل ترین ایرانی می دانند. بعید نیست چنین ادعایی درست باشد.
دو) به ایران بسیار عشق می ورزند. شاید علت اصلی، همان اصالت آنها باشد.
سه) از عربها بشدت متنفرند. چون عربها در نبرد قادسیه، علاوه بر برچیدن حکومت زرتشتی ساسانی، به مرور دین مردم را نیز تغییر دادند.
حال به جنگ ایران و عراق نظری می افکنیم و می بینیم رئیس عربهای مهاجم (صدام) رسما اعلام کرد که می خواهد نبرد قادسیه را تکرار کند و خواست نقشه ی ایران را از زمین محو کند. کشورهای عربی از همه نظر از عراق بسیار حمایت کردند؛ چون این جنگ را جنگ «عرب و عجم» می دانستند.
این قضیه در همان زمان جنگ از واضحات بود چیزی نیست که الآن معلوم شده باشد.
سؤال از زرتشتیان عزیز
شما که اینقدر ایران ایران می کنید، شما که همواره در شعار جانتان را فدای ایران می کنید، چرا از میان جمعیت سی هزار نفری تنها دو شهید داوطلب تقدیم کردید؟! آمار شهدای بسیاری از روستاهای مسلمان نشین که تعداد جمعیتان کمتر از هزار نفر است، از تعداد شهدای شما بیشتر است. هرچند داوطلب بودن همین دو نفر هم جای تردید دارد. شما در پیشگاه تاریخ، چه جوابی دارید؟
به نظر من جواب این سؤال را باید در آموزه های دینی زرتشتیها جستجو کرد. آنچه امروز به عنوان دین زرتشتی می شناسیم، تشویق به جهاد و شهادت در آن نیست یا خیلی کمرنگ. توجه ها بیشتر به جشن و سرور است. حال آنکه جشن و سرور و جهاد و شهادت و عبادت و ... با هم در یک دین باید جمع باشد. برای همین است که ما دین زرتشتی را ـ بر خلاف اسلام ـ دین کامل نمی دانیم.
یقین دارم اگر در زمان هجوم عراق، ملت ایران زرتشتی بودند، الآن کشوری به نام ایران در نقشه ی جهان وجود نداشت.
امیدوارم کسی نمونه ای نیاورد که فلان پادشاه ایرانی در جنگ موفق بود. نباید به عصری استناد کنید که ایران امپراطوری بود. جنگ ایران و عراق در زمانی رخ داد که ایران نه تنها امپراتوری نبود بلکه تنها یک سال و نیم از زمان حکومتش می گذشت و با مشکلات بسیار بزرگ دست و پنجه نرم می کرد: غائله ی کردستان، محاصره اقتصادی، اعلام جنگ مسلحانه ی مجاهدین خلق، شورش در طرف گنبد و ...
اما عراق در شرایطی بود که کشورهای عربی کمکهای بی حد و حصر از او می کردند و مجامع بین المللی در عمل پشتیبان او بودند و ...
مبالغه نخواهد بود اگر بگوییم: قدرت اسلام بود که ایران را حفظ کرد. همان آیات قرآن و روایاتی که مسلمانها را به جنگ و جهاد تشویق می کنند، ایران را از نابودی نگه داشت یعنی همان آیات و روایاتی که همواره مورد انتقاد زرتشتیان است!!

لینک مرتبط:
آیا زرتشتیان دو شهید داوطلب داشتند؟


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل