سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«و به لقمان حکمت دادیم» ـ فرمود : منظور فهم و خرد است . [امام کاظم علیه السلام ـ در تفسیر گفته خدای متعال]
آمار

بازدید امروز :163
بازدید دیروز :621
کل بازدید :3063401
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/7
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

دین مانع ترقی! به قلم مدیر سایت
دیشب با یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در یکی از رشته های مهندسی، سخن از دین به میان آمد. چنین گفت:
امروزه من و بسیاری از دانشجویان هم سطح من معتقدیم که: اساسا دین ـ هر دینی که باشد ـ نمی گذارد کشور پیشرفت کند. این همه دم از دین می زنیم اما پیشرفتی حاصل نمی شود. در جواب گفته می شود: «هر عیب که هست از مسلمانی ماست» همه چیز را گردن خودمان می اندازیم!

جوابش را دادم اما او فقط همان حرف خود را تکرار می کرد:
ـ کجای دین گفته که پیشرفت در علومی چون هسته ای، سلول های بنیادی و … ممنوع است که شما مدعی مانع بودن دین هستی؟ کجای دین برنامه ای ترتیب داده که لازمه ی آن، عدم پیشرفت است؟ اگر عوامل خارجی و نیز کوتاهی مسئولان، اجازه ی پیشرفت نمی دهد، دین چه تقصیری دارد؟
ـ مگر همه ی کشورهایی که دین ندارند یا اگر دارند اما هرکاری را خودشان درست تشخیص دهند، انجام می دهند، پیشرفت کرده اند؟
ـ حکومت آل بویه، حکومتی دینی و شیعی بود. در آن دوره عالمان دینی ای چون ابوعلی سینا و صاحب بن عباد به مقام های بلند حکومتی از جمله مقام وزارت رسیدند (آن زمان وزارت مقامی مهم تر از الآن بود و هر پادشاه تنها یک وزیر داشت). ایران در زمان آل بویه کشوری بسیار مترقی بود. اگر دین مانع پیشرفت می شود چرا در آن دوره شاهد آن همه ترقی هستیم؟
ـ مرادم از دین ـ که من مدافع آن هستم ـ اسلام شیعی است. متأسفانه بسیاری از مبلّغان دینی، دین را به درستی معرفی نمی کنند. یعنی برخورد گزینشی با دین دارند. آن بخش را که خوششان می آید یا مستمع پسند است، بیشتر مطرح می کنند در حالی که هر آنچه را دین بیشتر روی آن پای فشرده، باید در جامعه بیشتر مطرح کرد و هر آنچه دین کمتر تأکید دارد، مبلّغان نیز کمتر بر آن تأکید کنند. مثلا این همه که روی حجاب تأکید می شود، احادیث ما خیلی کم در مورد آن سخن گفته اند اما در مورد رعایت حق الناس و پایمال نکردن حقوق مردم ـ از هر جهت که باشد ـ فراوان مورد سفارش دین است. اما در تبلیغات دینی تأکید برحجاب کمتر از تأکید بر حق الناس نیست.
ـ اگر شما به فرض در ساخت ساختمان، بتوانی اظهار نظر کنی، دلیل نمی شود که در امور دینی نیز صاحب نظر باشی و بتوانی سفت و محکم اظهار نظر کنی. همانگونه که اظهار نظر کردن در رشته های مهندسی، نیازمند اطلاعات لازم و تخصص است در دین نیز باید از تخصص لازم برخوردار بود.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل