سفارش تبلیغ
صبا ویژن
براى پاسبانى بس بود مدت زندگانى . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :240
بازدید دیروز :221
کل بازدید :3061807
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/1
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

عرب های زرتشتی در عربستان در عصر پیامبر اسلام(ص)برخی تصور می کنند که تنها ایرانی ها زرتشتی بوده اند در حالی که به گواهی تاریخ، عرب هایی در صدر اسلام در عربستان و شاید در جاهای دیگری چون یمن نیز زرتشتی بوده اند. دکتر زرین کوب می نویسد:
«دیانت زرتشتی نیز در بین اعراب دیده می شد. از جمله گویند زراره بن عدی و اقرع بن حابس آیین مجوس داشته اند و البته ارتباط با ایران و با یمن که خود از تأثیر ایران برکنار نبود می توانست از اسباب آشنایی اعراب با این دیانت باشد. چنانکه از تأثیر همین گونه روابط بود که در مکه در برابر آنچه محمد از سرگذشت پیغمبران کهن نقل می کرد نضر بن حارث حکایت رستم و اسپندباد را که ظاهرا در حیره آموخته بود نقل می کرد.» (تاریخ ایران بعد از اسلام، ص 233)

حدیث زیر نیز می تواند مؤید دیدگاه فوق باشد:
«اهل مکه به پیامبر اسلام(ص) پیام دادند که: از ما جزیه بگیر و اجازه‌ی پرستش بت‏ها را به ما بده.
پیامبر(ص) فرمود: تنها از اهل‏کتاب جزیه می‏پذیرم.
اهل مکه گفتند: می‏گویی فقط از اهل کتاب جزیه می‏گیری اما چرا از زرتشتیان هَجَر (مکانی نزدیک مدینه) جزیه را قبول کردی؟!
پیامبر فرمود : زرتشتیان پیامبری داشتند که او را کشتند و کتابی داشتند که آن را به آتش کشیدند. کتاب پیامبرشان بر دوازده هزار پوست گاو نوشته می‏شد.» (کافی، ج 3، ص 567 ـ 568، ح 4)

متن عربی حدیث:
سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اللَّه7 عَنِ الْمَجُوسِ أکانَ لَهُمْ نَبِی؟ فَقَالَ: نَعَمْ أمَا بَلَغَک کتَابُ رَسُولِ اللَّه(ص) إِلَی أَهْلِ مَکهَ أَنْ أَسْلِمُوا و إِلَّا نَابَذْتُکمْ بِحَرْبٍ فَکتَبُوا إِلَی رَسُولِ اللَّه(ص) أَنْ خُذْ مِنَّا الْجِزْیهَ و دَعْنَا عَلَی عِبَادَهِ الأَوْثَانِ فَکتَبَ إِلَیهِمُ النَّبِی(ص): أَنِّی لَسْتُ آخُذُ الْجِزْیهَ إِلَّا مِنْ أَهْلِ الْکتَابِ فَکتَبُوا إِلَیه یرِیدُونَ بِذَلِک تَکذِیبَه زَعَمْتَ أَنَّک لَا تَأْخُذُ الْجِزْیهَ إِلَّا مِنْ أَهْلِ الْکتَابِ ثُمَّ أخَذْتَ الْجِزْیهَ مِنْ مَجُوسِ هَجَرَ فَکتَبَ إِلَیهِمُ النَّبِی(ص): أَنَّ الْمَجُوسَ کانَ لَهُمْ نَبِی فَقَتَلُوه و کتَابٌ أَحْرَقُوه أتَاهُمْ نَبِیهُمْ بِکتَابِهِمْ فِی اثْنَی عَشَرَ أَلْفَ جِلْدِ ثَوْرٍ. 

تاریخ ایران بعد از اسلام، ص 233

تاریخ ایران بعد از اسلام، ص 233

شناسنامه تاریخ ایران بعد از اسلام



  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل