سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم نیست آنکه با کسی که از معاشرتش ناگزیر است پسندیده رفتار نمی کند، تا آن گاه که خداوند برایش راهی بگشاید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
آمار

بازدید امروز :48
بازدید دیروز :392
کل بازدید :3062665
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/6
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

یاغش کاظمی*چند سالی است که در سایت های گوناگون متن نامه ی عمر به یزدگرد سوم و پاسخ آن نشر یافته و بسیاری آن را باور کرده اند. باستان پژوه گرامی جناب یاغش کاظمی متن زیر را در این زمینه در اختیارمان قرار داد. باتشکر از ایشان.

این نامه نگاری ها بین "عمر" و "یزدگرد سوّم" ، از پایه جعلی و زائیده ی فکر و خیال متعصبان است. اگر واقعیت داشت، حتماً حکیم ابوالقاسم فردوسی در بخش تاریخی شاهنامه و روایت حمله ی مسلمین به خاک ایران آن را نقل می کرد. ولی "فردوسی" با در دست داشتن بیشتر منابع مکتوب عهدِ خود، اشاره ای به این مکاتبات ندارد و در عوض مکاتبات بین "رستم فرخزاد" و "سعد وقاص" را می آورد که اهمیتی بس کمتر دارد. سال ها پیش آن مکاتبات را با توضیحاتی در نشانی زیر منتشر نموده بودم و اکنون نیز به پیوست می آورم:
http://pardis.150m.com/qadesi.pdf

می گویند: نسخه ای از مکاتبات مذکور بین "عمر" و "یزدگرد سوّم" در موزه ی بریتانیا نگهداری می شود. به سایت موزه ی بریتانیا مراجعه کردم و با جست و جویی ساده دانستم که این گزارش دروغ بوده است:
http://www.britishmuseum.org/explore/highlights.aspx

با شگفتی شاهدیم که این کذب نامه ی پاسخ یزدگرد سوّم به عمر با چه ابعاد وسیعی در نت نشر یافته و از شش سال پیش که خودم اولین نسخه اش را در ایمیل ام دریافت کردم تا کنون بر حجم کذب نامه هم افزوده شده و تازه تقسیر هم نوشته اند که نامه پس از قادسیه و پیش از نهاوند نوشته شده و در موزه ی لندن نگهداری می شود!

سایت ِ موزه ای با نام ِ موزه ی لندن را هم در نت یافتم. این هم نشانی ِ تمام زیر مجموعه آثارش:
http://www.museumoflondon.org.uk/English/Collections/

جست و جو که کردم باز هم نشانی از آن نامه ی کذایی نبود؛ سهل است که برعکس ِ "موزه ی بریتانیا"، نشان چندانی هم از آثار ایرانی و زرتشتی در آن نیافتم.
باید تأسف خورد و حتی گریست بر این دروغ پراکنی ها؛ چرا که بسیاری از منتشر کنندگان با شعار راستی به نشر این دروغ پرداخته اند.
به نظرم جا دارد یک جامعه شناس زبده این موضوع را مایه ی رساله ی کارشناسانه ی خود کند و علل آن را جویا شود.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل