سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند زنده ای میان مردگان است . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :72
بازدید دیروز :621
کل بازدید :3063310
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/7
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

بهØ®Ù?Û?دÙ?دÙ? Ù?Ù? بÙ? Ù?عÙ?اÛ? سرپرستÛ? Ù?حارÙ? است Ù? Ù?Ù? بÙ? Ù?عÙ?اÛ? ازدÙ?اج Ù?اÙ?Û?Ù?Û? قلم مدیر سایت
«خویدوده» که در کتاب های کهن زرتشتی فراوان آمده، به معنای ازدواج با محارم است اما برخی برای دفاع از زرتشتی ها آن را به «سرپرستی محارم» معنا می کنند یعنی مرد از مادر یا خواهر یا دختر خود نگهداری کند و برخی دیگر به «ازدواج فامیلی» مثل ازدواج پسرعمو با دخترعمو ترجمه می کنند.
از عبارت دینکرد ـ منبع قدیمی زرتشتی ـ به روشنی استفاده می شود که «خویدوده» به معنای ازدواج همراه آمیزش با بستگان درجه یک یعنی مادر و خواهر و دختر خود است.
این کتاب پس از توضیحاتی در مورد خویدوده و حتی تصریح به ازدواج با بستگان درجه یک، دلیلی برای زشت نبودن این کار ارائه می کند که تصریح دیگریست بر ازدواج با دختر و خواهر و مادر و نیز حکایت از آن دارد که آن زمان نیز زرتشتی ها این کار را زشت می دانسته اند و در برابر آن، مقاومت می کرده اند.
دلیل نویسنده آن است که اگر آلت تناسلی زنی زخم شد، بهتر آن است که محرم او، آن زخم را پانسمان کند.
اما نویسنده توجه ندارد که این کار کجا و نگاه شهوانی داشتن به محرم و آمیزش با او و بچه آوردن از این طریق، کجا؟! 

در کتاب سوم دین‌کرد، دفتر اول، صفحه 147 می خوانیم:
«اگر کسی بگوید این کار (ازدواج با محارم) در نهادِ خود زشت است، و در همان زمان زخمی بر آلت مادر یا خواهر یا دختر خویش ببیند، و ببیند که هیچ چاره‌ای نیست جز آنکه مردِ پزشکی، زخم‌بند بر آن زخم نهد، <آیا مرد بیگانه> سزاوارتر است یا که پدر، پسر یا برادرش در امر پزشکی به فریاد رسند؟ ]یا نیز: آیا سزاوار نیست که پدر یا پسر یا برادرش در این کار به فریاد رسند؟[.
دراین میان، کدام <گزینه> در نهادِ خویش زشت تر است؟ که آن جا <ی زخمین> را <پدر یا پسر یا برادر> با دست بپرماسند و زخم‌بند بر آنجا نهند، یا آنکه یک مرد <یا پزشک> بیگانه؟
<به همان گونه> اگر جفت گزیدن به زمانِ بایستگی رسیده باشد، کدام کار که در نهاد خویش زشت تر است، کمتر زیانمند خواهد بود؟» 

کتاب سوم دینکرد، دفتر اول ص 147

کتاب سوم دینکرد، دفتر اول ص 147

شناسنامه کتاب سوم دینکرد


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل