سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، عمل برای زندگی است . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :52
بازدید دیروز :392
کل بازدید :3062669
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/6
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

زن*برخی به دلیل اینکه بعضی احکام اسلام به نفع مردان است، اعتراض دارند. اینان چرا به احکام زیر اعتراض نمی کنند که به نفع زنان است؟! جواب خواهند داد: تفاوت جسمی و روحی زنان چنین اقتضاهایی دارد. ما نیز خواهیم گفت: به همین دلیل در احکام دیگر نیز تفاوت وجود دارد و در ظاهر به نفع مردان است.

یک) زنان از جنگ و جهاد معافند. اما این کار پرخطر به دوش مردان است.

دو) هنگام ازدواج، مرد باید مالی را به عنوان مهریه به زن بپردازد و اندازه ی آن، هیچ حد و مرزی ندارد. در حالی که بر زن چیزی واجب نیست و زن می تواند هیچ چیزی را بعنوان مهریه و جهیزیه ندهد. و حال آنکه زن و مرد هردو نیاز به همسر دارند.
 
سه) بسیاری از اختیارات را دختر نه ساله دارد اما پسر چهارده ساله هم ندارد مثلا دختر نه ساله می تواند در دادگاه شهادت بدهد، قاتل مثلا پدرش را می تواند ببخشد یا درخواست قصاص کند، می تواند بزرگترین معاملات را انجام دهد، اموالش را ببخشد، اختیار ارثی که به وی رسیده را دارد و هرتصرفی که خواست انجام دهد و...

چهار) حکم زن مرتد اعدام نیست و اگر توبه کرد آزاد می شود اما حکم مرد مرتد اعدام است و تنها در صورتی توبه ی او قبول می شود که مرتد ملی باشد. (تحریر الوسیله، امام خمینی، دارالکتب العلمیه، چاپ دوم، 1409ق، ج 2، ص 494، مسأله 1)

پنج) خرج زندگی زنان از آغاز تولد تا پایان زندگی بر عهده مردان است. تا وقتی که مجردند به عهده ی پدر و وقتی ازدواج کردند بعهده ی شوهر.
زنان در این مورد هیچ مسئولیت و دلنگرانی ندارند حال آنکه این همیشه از بزرگترین دغدغه های پسران قبل و بعد از ازدواج است. برای همین است که آمار پسران در دانشگاه ها کمتر از دختران شده.
اما در کشورهای غربی زن تأمین نیمی از مخارج خانه را به عهده دارد.

شش) اگر فرزند قبل از بلوغ خسارتی به کسی وارد کند، پدر باید آن را جبران کند نه مادر.

هفت) فرزندی که حاصل ازدواج دو نفر است به هردو تعلق دارد و حتی زن محبت بیشتری به فرزند دارد اما بر زن واجب نیست که او را شیر دهد و نگهداری کند بلکه تأمین غذای بچه و نگهداری به عهده ی مرد است و اگر زن نخواست به فرزند خودش شیر دهد و نگهداری کند، حق دارد و نیز می تواند در قبال این کارها از شوهر مزد بگیرد.

هشت) نماز قضای پدر پس از مرگ او برعهده‌ی پسر بزرگ است نه دختر بزرگ و حتی اگر آن شخص پسر نداشته باشد باز هم بر عهده ی دختر نیست.

نه) نه تنها مخارج زن و فرزند به عهده ی مرد است بلکه مخارج زندگی پدر و مادر (اگر نتوانند خود را تأمین کنند) به عهده ی فرزند پسر است و دختر آنها چنین مسئولیتی ندارد.

ده) چرا تنها زنان می توانند با طلا خود را زینت کنند اما مردان خیر؟


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل