سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هرکه دوستی می کنید، در راه خدا دوستی کنید و با هرکه دشمنی می کنید، در راه خدا دشمنی کنید . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :65
بازدید دیروز :176
کل بازدید :3061411
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/31
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

استخریه(1)

امروز عصر (25/3/90) در استخر بودم که آیت الله محمد ابراهیم جناتی عصازنان وارد شد. احوالپرسی کردم. شاید از برخوردم دانست که حضور ایشان در آنجا برایم سؤال برانگیز بود. پس از احوالپرسی گفت: پزشک گفته برای کمردرد و پادردم باید به استخر بروم.
وقتی در جکوزی دیدم افرادی گرد او را گرفته اند و ایشان هم گرم صحبت است به جمعشان پیوستم. به دلیل داغ نبودن آب جکوزی، نشستن در آنجا قابل تحمل بود. نیم ساعت صحبتهای خوب از ایشان شنیدیم. بخشی را که مناسب با اینجاست می آورم.

سنگسار
وی گفت: در مجله ی «فقه» که در قم چاپ می شود، طی مقاله ای مفصل نشان دادم حکم سنگسار از جهات گوناگون ایراد دارد. روایات آن ضعیف است و غیر از ضعف روایات، اجرای آن از جهات دیگر نیز ایراد دارد.
(امید که پس از دست یافتن به مقاله ایشان، خلاصه آن را در اینجا بیاورم. آیت الله تبریزی ـ که به دست صدام شهید شد ـ نیز براین باور بود که روایات سنگسار ضعیفند)

پاک بودن بت پرستان
همچنین در جکوزی گفت: در زمان حیات امام خمینی طی مقاله ای در مجله «کیهان اندیشه» با دلیلهایی نشان دادم که بت پرستان پاکند (تا چه رسد به اهل کتاب). بعضی از اطرافیان حضرت امام مقاله ام را به ایشان نشان داده بودند و گفته بودند: ببینید فلانی چه چیزهایی نوشته! (گویا از ایشان خواسته بودند که من را نصیحت کند) حضرت امام نگاهی سطحی به مقاله کرده بود و با بی اعتنایی گفته بود: ایشان با دلیل نوشته.
امام به آنها فهمانده بود که اگر کسی با دلیل مطلبی علمی را نوشت نباید مورد اعتراض قرار گیرد.

خوش آمدن
ایشان معترض بود که چرا بعضی خیال می کنند اسلام با هرچه انسان خوشش بیاید مخالف است؟! وی به موسیقی مثال زد و گفت: بعضی تصور می کنند هر موسیقی که انسان از آن خوشش بیاید حرام است. موسیقی ای حرام است که انسان را از تعادل و از حالت عادی خارج کند نه اینکه صرفا انسان خوشش بیاید.
بعد این قضیه را نقل کرد: یکی از آشنایان (قبل از انقلاب) در مصر به مجلس آواز زن خواننده ای مشهور بنام ام کلثوم رفته بود. آن زن چنان خوانده بود که این شخص در آنجا بی حال شده بود. آیت الله جناتی این موسیقی را حرام می دانست.

خرسندی و گلایه
ایشان ابراز خرسندی می کرد که: امروزه محیط باز شده و می توان حرفهای جدید و نو زد. من این صحبتها را در مصاحبه ها و مقاله ها می گویم و خوشبختانه حکومت و مردم مزاحمم نمی شوند در حالی که اگر سالیان قبل می خواستیم چنین حرفهایی بزنیم انتظار داشتیم ما را بکشند.
همچنین گلایه می کرد که خیلیها تصور می کنند اگر عالمی بیشتر حرام حرام کند، باسواد و باتقواست اما اگر عالمی فتواهای او به جایز بودن زیاد باشد، متهم به بی سوادی و بی تقوایی می شود.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل