سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با درد خود بساز چندانکه با تو بسازد . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :91
بازدید دیروز :75
کل بازدید :3062115
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/4
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

بسیاری از دلیلهایی که زرتشتیان برای اثبات ادعاهای خود بیان می کنند بقدری ضعیف و بی ربط است که گاه انسان شک می کند که نکند اینان معنای «دلیل» را نمی دانند!
چند مورد را می آورم:

ــ وقتی دلیل میخواهیم که بارگاه معروف در شهر مزارشریف افغانستان به زرتشت تعلق داره، کردوان ـ که یکی از محققانه ـ می گه: «این سازه گنبد دارد پس یک آتشکده بوده است.»
چه دلیل محکمی! پس هربنایی که گنبد داره آتشکده بوده! بنابراین همه ی امامزادگان و مساجدی که گنبد دارند، در ایران و کشورهای همجوار، آتشکده بوده اند! بقول فیلیس چیزی نمانده که ادعا کنند کعبه هم برای زرتشتیانه. اتفاقا کعبه به آتشکده بیشتر شباهت داره!

ــ وقتی که از موبد خورشیدیان سوال می شود که به چه دلیل زرتشت پیامبر بوده، سه  دلیل می آورد. خلاصه ی دلایل او:
اولا ـ پیامبر ما هم مانند همه پیامبران دیگر با فرهنگ زمان خود (دیوپرستی) مخالفت کرده و ده سال در کوه زندگی کرده و با کتاب گاتاها به میان مردم آمده و خود را پیامبر معرفی کرده. نخستین کسی بوده که یکتاپرستی و باور به قیامت را آموزش داده و در این راه شهید شده.
ثانیا ـ او چهارهزار سال پیش در گاتها حقایقی شگفت را گفته که از انسانهای معمولی ساخته نیست؛ از جمله اینکه: انسانها به دلیل داشتن خرد و وجدان می توانند نیک را از بد تشخیص دهند. دانا نیک را برمی گزیند و نادان بد را. (پاسخ به پرسشهای دینی زرتشتیان، ص 41 ـ 42)
متاسفانه دلیل سوم را یادداشت نکرده ام و الان به یاد ندارم.
وجدانا اینها دلیل می شود که کسی پیامبر است؟ آیا پیامبری قبل از چهارهزار سال پیش نبوده؟ آیا انسانها این حقایقی را که ذکر کردید درک نمی کردند؟ نمی خواهم منکر پیامبری زرتشت شوم بلکه با اینها نمی توان پیامبری کسی را اثبات کرد.
یکی از راههای فرار آنها از بحثهای عقلی و منطقی این است که جواب می دهند: شما با عینک ادیان ابراهیمی نگاه می کنید.
در حالی که هرکس از هر فرقه و آیینی باشد این دلایل را نمی تواند بپذیرد و ربطی به دینی خاص ندارد. وقتی از شما می خواهند برای ادعای مدرک نشان دهید جواب این نیست که: تو با عینک ادیان ابراهیمی نگاه می کنی!

ــ به صرف اینکه چند شباهت میان اسلام و دین زرتشتی می بینند، بدون تردید می گویند: همه چیز اسلام از دین زرتشت گرفته شده. خیلی راحت می گویند: محتوای قرآن از دین زرتشت گرفته شده و آن را سلمان به پیامبر اسلام یاد داده.
آنان توجه ندارند که این حرف چقدر به ضررشان است! توجه ندارند که به روشنی می توان ثابت کرد که خودشان به این حرفشان اعتقاد ندارند.
اگر قرآن از دین زرتشت گرفته شده، چرا آن را نمی پذیرید؟ اگر همه چیز اسلام از زرتشت گرفته شده چرا دائم اسلام و قرآن را مورد انتقاد قرار می دهید و به آن تن نمی دهید؟!

لینک مرتبط:
هیچستان


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل