سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه در راه خدا با کسی برادری کند، خداوند در بهشت، او را به چنان منزلت والایی برمی کشد که با دیگر اعمالش بدان دست نمی یابد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
آمار

بازدید امروز :197
بازدید دیروز :275
کل بازدید :3057831
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/10
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

موبدان*سؤال: در حال حاضر بالاترین مقام که در مورد احکام دین زرتشتی نظر می دهد، کیست؟
پاسخ زرتشتیان «انجمن موبدان» است.
این پاسخ از یک جهت کاملا معقول و منطقی است؛ زیرا انسان ها نمی توانند در همه چیز تخصص
یابند. مثلا همه نمی توانند پزشک و مکانیک و... شوند بلکه عده ای در این زمینه ها تخصص می یابند و مشکلات دیگران را برطرف می سازند.
در مورد احکام دین زرتشتی نیز همگان نمی توانند احکام را از متون کهن زرتشتی استخراج کنند بلکه عده ای متخصص در جایی بنام «انجمن موبدان» گرد هم می آیند و احکام شرعی را به مردم نشان می دهند.
تا اینجا اگر به همین صورت عمل شود با زرتشتیان گرامی اختلاف نظر نداریم.

ایراد اساسی
متخصصان نمی توانند هرچه میلشان بود نظر دهند. وقتی پزشک دارویی را تجویز می کند باید با توجه به مستندات علمی باشد نه اینکه از روی هوا داروهایی را تجویز کند. این را هیچ انسان عاقلی نمی پذیرد.
زرتشتیان قائلند تنها کتاب معتبر آنها کتاب چهل صفحه ای گاتهاست. این همه پرسش اساسی که در مورد احکام وجود دارد، انجمن موبدان چگونه از این کتاب کوچک به دست می آورد؟ در همین وبلاگ ده پرسش ضروری را مطرح کردم و ندانستیم جواب آنها چگونه از گاتها به دست می آید؟ هرچند اعتبار خود گاتها هم زیر سؤال است.
اگر اعضای محترم انجمن موبدان نظر شخصی خودشان را بگویند، سودمند نیست؛ زیرا دیدگاه دین برای یک زرتشتی کارساز است نه دیدگاه شخصی دیگران.
مجتهدان در اسلام وقتی که در مورد احکام شرعی اسلام اظهار نظر می کنند با استناد به قرآن و حدیثهای فراوان است و چنین نیست که هرآنچه دوست داشتند به پای اسلام بگذارند؛ برای همین است که یک شرط اساسی مرجع تقلید، داشتن تقواست تا واقعا هرآنچه را که از دین می فهمد اظهار کند.

لینک مرتبط:
هیچستان


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل