سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که کرده وى به جایى‏اش نرساند ، نسب او را پیش نراند . [ و در روایت دیگرى است : ] آن که گوهر خویشش از دست شود ، بزرگى تبار وى را سود ندهد . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :123
بازدید دیروز :75
کل بازدید :3062147
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/4
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*وقتی می گوییم: زرتشتی ها با نژادپرستی به دنبال ترویج دینشان هستند، در مقابل، آنها نیز امتیاز قائل شدن اسلام برای سادات و احترام به آنها را مطرح می کنند.
از زرتشتیان می پرسیم: اگر امروز افرادی یافت شوند که بدانید از نسل زرتشت هستند، آیا این افراد در نظر شما احترام پیدا نمی کنند؟ اساساً ما به فرزندان و نوه های انسان های بزرگ احترام می گذاریم. اگر نواده های انیشتین و ادیسون به ایران بیایند، با احترامی خاص با آنها برخورد می کنیم. در واقع این احترام به خود این اشخاص نیست بلکه احترام به جد آنهاست و چنین رفتاری معقول و منطقی است و کسی این رفتار ما را نژادپرستی نمی نامد.
قضیه ی احترام به سادات نیز به همین صورت است. احترام به سیدها در واقع احترام به خاندان پیامبر است. در حقیقت این قضیه نوعی تبلیغ و ترویج اسلام است.
امتیازی که اسلام برای سادات در نظر گرفته این است که بودجه ای را تعیین کرده تا به سادات فقیر برسد (نه هر سیدی). می دانیم که فقر، انسان را به هر راهی ممکن است بکشاند حتی به فسادهای اخلاقی. اگر سیدی به انحراف کشیده شود تأثیر منفی آن در مردم بیشتر است. بنابراین اسلام بودجه ای را تعیین کرده تا به سادات فقیر رسیدگی شود. البته اسلام در عوض، زکات غیر سیدها را بر سادات حرام کرده اما غیر سیدها از سادات و غیرسادات می توانند زکات بگیرند.
اگر اسلام قائل بود که بی چون و چرا هر کاری سیدها کردند از آنها حمایت کنیم و در هر شرایطی حق به آنها بدهیم، این همان نژادپرستی بود در حالی که در احکام جزایی و اجرای قانون، هیچ فرقی میان سادات و غیر آنها نیست. همان تعداد شلاقی که به غیرسید به سبب گناهانی چون زنا می زنند، به سید هم می زنند. فرقی میان قاتل و مقتول سید و غیرسید نیست و ... نگاهی به قوانین جزایی جمهوری اسلامی به خوبی این را نشان می دهد.
اگر اسلام به دنبال نژادپرستی بود، بهترین نوعی که می توانست برای پیشبرد اهدافش استفاده کند، برتر نشان دادن نژاد عرب بود نه سادات؛ حال آنکه قرآن کریم بخشی بزرگ از عرب ها را به شدت سرزنش کرده است:
«الْأَعْرابُ أَشَدُّ کُفْراً وَ نِفاقاً؛ کفر و نفاق بادیه نشینان عرب شدیدتر است.» (توبه، آیه ی 97)
اگر قرآن در مقام مذمت عرب ها نبود، می گفت: «بادیه نشینان» نه «بادیه نشینان عرب».


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل