سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بی انصافی کند، کسی با او دوست نشود . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :76
بازدید دیروز :392
کل بازدید :3062693
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/6
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

تشیع*با پیشرفت وسایل ارتباطی از قبیل ماهواره و اینترنت و... :
یک) متخصصان همه ی ادیان و فرقه های مهم به تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد دین خود رو آورده اند و هر فرقه ای ادعا کند تبلیغ ندارد، دروغی بیش نیست.
دو) رشد فکری و اطلاعات مردم دنیا به سرعت رو به افزایش است،
سه) فشارهای حکومت ها و غیر آنان برای جلوگیری از تغییر دین و مذهب رو به کاهش است و زشتی تغییر عقیده نیز رو به شکسته شدن است.

سؤال تستی
با این اطلاع رسانی های گسترده، کدام فرقه و دین بالا خواهد آمد و بر دیگران غلبه می کند؟
الف) فرقه ای که اسلحه ی بیشتر در دست دارد و پیروان دیگر فرقه ها را می کشد.
ب) فرقه ای که بیشتر دروغ می بافد تا خود را حق جلوه دهد.
ج) آنکه بیشتر تبلیغات می کند.
د) فرقه ای که برای حقانیت خود استدلال های عقلی و منطقی دارد و دلیل های خود را به گوش دیگران می رساند.

گزینه ی درست
الف) تجربه نشان داده که گزینه ی الف نتیجه ی عکس داده است. یکی از سخنرانان اهل سنت در کلیپی می گوید: «چرا شیعیان را سر می برید؟ نتیجه اش این شده که در مغرب ده ها هزار نفر شیعه شده اند.»
ب) گزینه ی ب نیز نادرست است؛ چون با فراوان شدن اطلاعات مردم و اطلاع رسانی، نمی توان با دروغ بافی حقایق را پنهان کرد.
ج) نادرستی گزینه ی ج به این دلیل است که در صورتی تبلیغات اثرگذار است که حق و حقیقت به گوش مردم نرسد. فرض کنیم تبلیغات گسترده کرده اند که فلان شخصیت مرده است. طبیعی است که بسیاری باور می کنند اما همینکه آن شخص در تلویزیون ظاهر شد و بگوید: زنده ام، همه ی آن تبلیغات خنثی می شود. پس تبلیغ نادرست اثر موقت دارد. تبلیغ درست و حق است که پایدار و اثر بیشتری دارد.
د) به یقین گزینه ی دال درست است.

نتیجه
از آنجا که تشیع استدلال هایی محکم و منطقی دارد، برنده ی این کشمکش های بین ادیان و فرقه ها خواهد بود. ناگفته نماند که فرقه های دیگر نیز افرادی را جذب خواهند کرد اما موقتی و زودگذر است. کم نیستند کسانی که از تشیع به فرقه های دیگر پیوسته اند اما دوباره به اسلام بازگشتند با این تفاوت که اعتقادشان به اسلام و تشیع بیشتر شده است. نمونه هایی را در بخش «تغییر اندیشه» در همین تارنما ببینید.
یک دلیل منطقی تر بودن تشیع آن است که علمای اهل سنت در طول تاریخ و در عصر حاضر، فراوان به تشیع پیوسته اند اما از میان علمای شیعه کسی را نداریم که سنی شده باشد. با اینکه اهل سنت جمعیت و قدرت و امکانات بیشتری داشته اند.

کتب ضاله
امروزه دست شیعیان جهت پاسخ به شبهه ها باز شده و دیگر بحث "کتب ضاله" و جلوگیری از فعالیت سایت ها و شبکه های ماهواره ای که دیگر فرقه ها را تبلیغ می کنند و حتی شیعه را بدون توهین، زیر سوال می برند، به سر رسیده است. به نظر من نشر افکار مخالفان، نه تنها ضربه به تشیع نیست بلکه سبب رشد شیعه خواهد بود؛ چنانکه یک عامل در رشد شهید مطهری مهاجرت از قم به تهران و ارتباط صمیمی با روشنفکران و منتقدان به اسلام بود.

اعتراف یک عالم سنی
در این کلیپ یک عالم سنی از گسترش تشیع در دنیا اظهار نگرانی می کند. خلاصه ی سخن او:
«امروز شیعه دنیا را پر کرده است. شیعه حکومت دارد اما اهل سنت، بیچاره هایی هستند که حکومت ندارند. شیعیان برنامه های خطرناک دارند تا اعتقادات فاسد خود را به همه ی دنیا سرایت دهند. (فاطمی: مگر اهل سنت از طریق سایت ها و شبکه های ماهواره ای و فرستادن مبلغ، اعتقادات خود را نشر نمی دهند؟!)
شبکه های ماهواره ای آنها بسیار است. شبکه هایی به زبان های فرانسه، انگلیسی، اردو و عربی دارند. به تمام زبان ها شبکه دارند. مردم دنیا این شبکه ها را می بینند. همچنین سایت های اینترنتی دارند. آنان مبلغانی دارند که در جوامع گوناگون مشغول فعالیتند. سراغ جوان ها به ویژه در اروپا می روند و آنان را برای تحصیل به قم و نجف می فرستند و دین تشیع را به آنها آموزش می دهند و آنها به اروپا و میان مسلمانان بر می گردند و این سموم را منتشر می کنند. (فاطمی: آیا اهل سنت این برنامه ها را ندارند؟)
روحانیون میان شیعیان جایگاه بالا دارند اما ما متاسفانه به علمای خود توهین می کنیم. امروز یک عالم سنی در شهر مسلمانان ضعیف است. (فاطمی: روحانیون اهل سنت به دلیل نداشتن خمس، حقوق بگیر حکومت های ظالم و در نتیجه در خدمت آنها هستند. صدور فتواهای عجیب و غریب و فتوا به کشتار و سر بریدن شیعیان، از اموری هستند که سبب شده از چشم مردم بیفتند.)
شبکه های ماهواره ای سراغ پزشک و دیگر متخصصان می روند اما عالم دینی نمی آورند. چرا علما حضور ندارند؟! (فاطمی: این یک دروغ آشکار یا غفلت است. شبکه هایی ویژه ی تبلیغ اهل سنت وجود دارد که علمای اهل سنت نیز در آنها حضور می یابند.)
شبکه های ما از طریق علما نمی خواهند مشکلات مردم را حل کنند اما شیعیان عالمان خود را بزرگ می شمارند و آنها را گرامی می دارند. در ایران دائم در کنار رئیس جمهور یک عالم حضور دارد. آنان در سایه ی ولایت فقیه حکومت می کنند. برای همین است که تشیع در سراسر دنیا نشر می یابد.
متاسفانه برادران ما در مغرب شیعه شده اند.»

یادآوری
از نظر تبلیغات و بودجه ای که در این راه صرف می شود، اهل سنت از شیعیان بسیار جلوترند. آنچه سبب عصبانیت این شخص شده، گرایش اهل سنت به تشیع است و این به دلیل بیشتر بودن تبلیغات ما و شبکه های ما نیست بلکه برای این است که استدلال های شیعیان محکم است.
متاسفانه کلیپ های فراوان از روحانی های اهل سنت پخش می شود که به شیعیان لعن و نفرین می کنند و دیگران را ترغیب به کشتار شیعیان می کنند. این در حالی است که همیشه شیعیان در کنار اهل سنت زندگی می کرده اند اما چه شده که در سال های اخیر شیعه کشی راه افتاده است؟! این نیست مگر به دلیل گرایش اهل سنت به تشیع.

لینک مرتبط:
تا سال 1415 نیمی از مردم جهان شیعه خواهند بود


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل