سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایمرد ، خواهنده را همچون پر است . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :97
بازدید دیروز :221
کل بازدید :3061664
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/1
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

اعدام*برخی به طور کلی با مجازات اعدام مخالفند و به عنوان انتقاد، عکس های اعدامی ها را در سایت ها می گذارند بدون توجه به علت اعدام. یکی از اعدامی ها که عکسش را در سایت های معترض می بینیم، بیش از بیست کودک و نوجوان را کشته است!
به نظر من نباید کلا حکم کشتن را بد دانست. بعضی کشتن ها و اعدام ها بجاست؛ زیرا:
یک) کسی که دیگری را عمدا کشته، چرا خودش کشته نشود؟ مگر جان قاتل از مقتول، مهم تر است؟
دو) مجازات قاتل باید درس عبرت باشد برای دیگران. اگر قاتل را حبس ابد کنیم، آنگونه که باید، از قتل های عمد جلوگیری نمی شود. در این زمان که در ایران، قاتل را اعدام می کنند، هنوز عده ای دست بردار نیستند و اگر اعدام صورت نگیرد، چه خواهد شد؟ به یقین حبس ابد بازدارنده تر از اعدام نیست.
سه) قتل در نظر قاتل ـ مخصوصا اگر بیش از یک نفر را کشته باشد ـ عادی و گاه شیرین می شود. چه تضمینی است که این شخص در زندان نیز دست به قتل نزند؟ وقتی که بالاتر از حبس ابد نباشد و او بناست تا ابد در زندان بماند، چرا دوباره در زندان دست به قتل نزند؟
چهار) وقتی که عراقی ها یا هر کشور دیگر برای اشغال ایران، با انواع سلاح های سنگین به ما هجوم آوردند و مردم ما را کشتند، در برابر آنها چه کنیم؟ از چه راهی آنها را باز داریم؟ اگر همیشه کشتن بد است، اینجا را هم شامل می شود. اگر قانون کشتن نداشته باشیم، یک روز ایران، به عنوان یک کشور روی زمین مطرح نخواهد بود.
پنج) آن عده از ایران پرست ها و باستان پرست ها که اعدام را بد می دانند و آرزوی بازگشت دوران داریوش و کورش را در سر می پرورانند، آیا این دو پادشاه مهم ایران، کشتن و اعدام نداشتند؟
نتیجه:
پس باید علت هر اعدام و کشتن را بررسی کرد و نمی توانیم از دم همه ی اعدام ها را محکوم کنیم. به صرف اینکه شنیدیم: حکم اعدام کسی صادر شده، نباید فوری زبان به اعتراض بگشاییم. وقتی که می شنویم، امام علی(ع) چندین نفر را کشت، بدون بررسی علت کشتن، نباید آن امام را خطاکار بپنداریم. اگر پذیرفتیم کشتن برخی مجرمان مجاز است، تعداد اعدام شدگان، دلیل بر نابجا بودن نیست. شاید به تعداد اعدام شدگان، مقتولان هم زیاد بوده اند و نیز تعداد جرم هایی که آنها مرتکب شده اند بسیار زیاد بوده است.
یادآوری:
الف) ریشه ی بعضی اعتراض ها به اعدام، سیاسی است و برای زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی است نه دلسوزی برای معدومان.
ب) اعدام و دیدن صحنه های آن دلخراش است، اما این دلیل نمی شود که اعدامی صورت نگیرد. ادامه...


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل