سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، کسی را که صاف و بی آلایش، آسان گیر و در راه باشد، دوست دارد . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :129
بازدید دیروز :95
کل بازدید :3057488
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/9
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

امام علی(ع) چه تعداد از بنی قریظه را کشت؟*می گویند: پس از پیمان شکنی یهودیان بنی قریظه، حضرت علی(ع) هفتصد تن از آنان را کشت.
در تاریخ طبری آمده که در این ماجرا کلاً بین ششصد تا نهصد مرد یهودی کشته شدند (ترجمه ی تاریخ طبری، ج 3، ص 1088) نه اینکه حضرت علی(ع) به تنهایی این تعداد را کشته باشد.
در هر حال دوستمان بیدارگر در یک بررسی نشان داده است که حضرت علی(ع) این تعداد را نکشته است. وی می نویسد:
ادعای مطرح شده در مورد کشتن 700 تن از افراد بنی قریظه یا بیشتر از این تعداد به دست توانمند علی ع به چهار دلیل (عقلی و قرآنی و دو گزاره ی تاریخی) که در پایین ذکر می کنم نادرست و غلط است!:

1- دلیل عقلی: بر فرض که تعداد اعدامیان 700 تن بوده باشد! برای کشتن و اعدام 700 نفر اگر فرض را بر این بنهیم که مدت هر اعدام و آوردن افراد به مکان اعدام چیزی در حدود 6 دقیقه زمان ببرد! کشتن 700 نفر به دست یک تن چیزی در حدود 3 شبانه روز طول خواهد کشید! توجه شود سه شب و سه روز به صورت مداوم و بی وقفه! در این صورت این امر (اعدام 700 تن به دست یک تن)محال است و ابدا ممکن نیست!!

2- دلیل قرآنی: آیه ی بیست و ششم از سوره ی مبارکه ی احزاب که توسط مفسرین مربوط به فرجام بنی قریظه دانسته شده است «وَ أَنْزَلَ الَّذینَ ظاهَرُوهُمْ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ مِنْ صَیاصیهِمْ وَ قَذَفَ فی‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَریقاً تَقْتُلُونَ وَ تَأْسِرُونَ فَریقاً» «گروهى از اهل کتاب را که از آنها حمایت کردند از قلعه‏هاى محکمشان پایین کشید و در دلشان وحشت انداخت و شما گروهى از آنها را به قتل رساندید و گروهى را اسیر کردید.» (الاحزاب/26)

فعل «تَقْتُلُونَ»در اینجا اعدام توسط یک تن را نمیرساند! بلکه کشتن و اعدام تعدادی از قرظیان? توسط یک جمع و یک گروه را میرساند و نشان میدهد !

3- گزاره ی تاریخی: در کتاب مغازی واقدی و سیره ابن هشام امده است که اوس و خزرج (گروه انصار) در کشتن بنی قریظه شرکت داشتند. حتی نام افراد قبیله ی اوس که در گروه های دونفره اقدام به اعدام تعدادی از مجرمین قرظی می کردند در کتاب مغازی نیز ذکر شده است که اسامی آنها چنین است: اسید بن حضیر و ابو نائله ‏+ ابو بردة بن نیار و محیّصه ‏+ ابو عبس بن جبر و ظهیر بن رافع ‏+ قتادة بن نعمان و نضر بن حارث ‏+ جبر بن عتیک و نعمان بن عصر + عقبة بن زید و برادرش وهب بن زید + عویم بن ساعده و سالم بن عمیر (ر.ک: مغازى، ص:390 و سیره ابن هشام، ج‏2، ص: 84)

4- گزاره ی تاریخی دوم: حال شاید پرسیده شود: علی(ع) چند تن از ایشان را کشته است؟جواب این است:« فَقَتَلَ عَلِیٌّ ع عَشْراً وَ قَتَلَ الزُّبَیْرُ عَشْرا» یعنی: علی(ع) ده تن را کشت و زبیر نیز همین تعداد را. (ر.ک: المناقب، ابن شهرآشوب، ج‏1، ص:200)

پس علی(ع) 10 نفر را اعدام کرد نه 700 نفر را!

لینک های مرتبط:
کشتار یهودیان بنی قریظه به دست مسلمانان
کشتار هفتصد نفر به دست امام علی(ع)
زرینکوب و کشتار بنی قریظه


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل