سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و کسى از وى مسافت میان مشرق و مغرب را پرسید فرمود : ] به اندازه یک روز رفتن خورشید . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :200
بازدید دیروز :275
کل بازدید :3057834
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/10
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

نوروز 93 در پاسارگاد (3) ـ درون آرامگاه کورش + تصویر *حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستمی
ما در ایام عید، روزها از ساعت نه صبح تا شش و هفت عصر به صورت مداوم در محوطه تاریخی پاسارگاد بودیم و چون در طول روز خسته می شدیم، شب ها زود می خوابیدیم. (روزها کلاً در حال مناظره و گفتگو بودیم یا اینکه در محوطه پیاده روی می کردیم).
شب نهم فروردین با دوستان تصمیم گرفتیم چهار نفری به درون مقبره ی کوروش کبیر برویم. روز قبل با مسئولین مجموعه هماهنگ کردیم. قبلاً اجازه می دادند که برخی وارد مقبره شوند. اما چند مدتی است که دیگر کسی اجازه ورود به داخل اتاقک مقبره را ندارد. با مسئولین هماهنگ کردیم و با خواهش بسیار موافقت آنان را جلب کردیم. یکی از دوستان به دلیلی خستگی با ما همراهی نکرد. پس سه نفری، شب هنگام وقتی مجموعه خلوت شد به همراهی چند نفر از مسئولین و نگهبانان به سمت مقبره رفتیم.

پاسارگاد
پاسارگاد در شب

از روی حصار شیشه ای که دور مقبره ایجاد کردند (به ارتفاع یک متر) رد شدیم. موقع بالا رفتن از سنگ ها، احساس لذت به من دست داد. به جرئت می توانم بگویم که خیلی خیلی لحظات پرشوری بود. به نظرم اینطور آمد که این سنگ ها جان دارند. و یک حس معنوی خوبی داشتم. انصافاً لحظات باشکوهی بود.

با سختی از روی سنگ ها که بعضی یک و نیم متر ارتفاع داشتند، به سختی بالا رفتیم. تا اینکه به در ورودی مقبره رسیدیم. وارد شدیم. اتاقکی کوچک که البته می توانستیم به راحتی درون آن بایستیم. در یک طرف دیوار اتاقک، کتیبه ای قرآنی حکاکی شده بود. این کتیبه را اتابکان فارس چندین قرن پیش درون مقبره ایجاد کردند. چون فکر می کردند که مقبره ی مادر سلیمان نبی (ع) است. سلسله اتابکان این بنا و صفه ای که مقبره کورش در آن است را به عنوان مسجد قرار دادند واکنون هم این صفه  ـ سکویی که مقبره بر آن بنا شده ـ در حکم مسجد است یعنی صیغه مسجد برای آن خوانده اند.

حجت الاسلام مهدی رستمی ـ پاسارگاد

درون مقبره چند عکس گرفتیم و دقایقی نشستیم. واقعاً وقت بابرکت و باشکوهی بود. خیلی دوست دارم که اگر امسال هم به پاسارگاد رفتم، باز هم به درون مقبره بروم. و این تجربه شیرین برایم تکرار شود.
نکته: متأسفانه قبلاً که ورود به درون مقبره برای برخی ها آزاد بود، عده ای از موقعیت سوء استفاده کردند و درون مقبره بادگاری نوشتند که باعث شد تصاویر و صحنه هایی ناگوار برای ما تداعی شود.

درون پاسارگاد

حجت الاسلام مهدی رستمی ـ پاسارگاد

داخل پاسارگاد

داخل پاسارگاد

ادامه دارد …
قسمت اول
قسمت دوم


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل