سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسلمان، برادرِ مسلمان است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
آمار

بازدید امروز :179
بازدید دیروز :95
کل بازدید :3057538
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/9
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

قرآنی از عصر امام علی(ع) + عکس *حجت الاسلام دکتر مهدی غلامعلی
هدف اصلی از تأسیس آکادمی علوم براندنبورگ در آلمان، شهر پُتسدام (حومه برلین) نشان دادن تاریخ تألیف قرآن بوده است. یکی از برنامه های آنها بررسی این قول معروف میان مسیحیان بوده که: عده ای قرآن را چند قرن پس از ارتحال رسول خدا(ص) نگاشته اند و آن را به وی نسبت داده اند. اما این مؤسسه پس از بررسی دو نسخه از قرآن، به بطلان این نظریه می رسند.

صبح روز دوشنبه سوم آذر 1393 اساتید دانشگاه قرآن و حدیث ایران با حضور در آنجا با مسئولان و پژوهشگران این مؤسسه دیدار کردند.
پرفسور توبی آس یوخام به شیوه بررسی تاریخی نسخه ها پرداخت و گفت: ما قدمت یک نسخه قرآن را به صورت دقیق و با درصد خطای بیست و پنج سال به دست می آوریم. ما برای اینکه دریابیم پوستی که قرآن بر آن نگاشته شده مربوط به چه تاریخی است، چند سانت از یک صفحه را به آزمایشگاهی در زوریخ می دهیم و آنها با شیوه ی کربن نگاری و سوزاندن آن و انجام آزمایش های متعدد در می یابند قدمت این پوست گوسفند به چه دورانی می رسد.
به عبارت دیگر آنها زمان قربانی شدن گوسفند را تشخیص می دهند و با توجه به اینکه در گذشته برای نگارش روی پوست، تازگی آن ضرورت داشته، می توان دریافت که نگارش در همان سال هایی رخ داده که حیوان را ذبح کرده اند.

حجت الاسلام مهدی غلامعلی ـ قرآن آلمان
                    پرفسور توبی آس یوخام در حال توضیح

آزمایش بر دو نسخه ی خطی قرآن
آقای توبی آس یوخام افزود:
به تازگی (حدود یک هفته ی پیش) بخشی از کار ما اعلام و رسانه ای شده است. آن خبر این بود که یک نسخه ی قرآن در کتابخانه ی دانشگاه توبینگن آلمان، با همین روش آزمایش شد و روشن شد که زمان تحریر آن به نخستین سال های پیدایش دین اسلام برمی گردد.
برای این کار سه تکه از این قرآن را از صفحات مختلف انتخاب کردیم و به آزمایشگاه کربن شناسی تحویل دادیم. آنها پس از آزمایش هایی بسیار پر هزینه و زمان بر، دریافتند این قرآن در سال 632 میلادی یعنی حدود سال چهل هجری نوشته شده یعنی سی سال پس از محمد. در حالی که تا کنون گمان می رفت این قرآن در قرن هشتم یا نهم میلادی به رشته تحریر در آمده باشد. خط این قرآن، کوفی است.
نسخه ای دیگر مربوط به شهر صنعا را نیز آزمایش کردیم که معلوم شد در همان قرن اول هجری نوشته شده است.
متاسفانه کتابخانه های جهان با ما همکاری نمی کنند؛ چون برای آزمایش هر نسخه باید چند تکه از آن را برید و برای همیشه آنها از بین می روند. اگر این همکاری وجود داشت چه بسا به نسخه های کهن تر نیز دست می یافتیم. آزمایش بر هر یک سانت آن حدود ششصد یورو هزینه دارد. در عین حال حاضریم نسخه های کهن را بررسی کنیم.

حجت الاسلام مهدی غلامعلی ـ قرآن آلمان

خنثی شدن اندیشه ی کهن مسیحیان
این پژوهشگر آلمانی افزود: محققان از وجود قرآن در عصر محمد آگاه بودند اما یک باور غلط در بین عموم مسیحیان از دیرباز وجود داشت که تصور می شد قرآن در سده های هشتم یا نهم میلادی توسط مسلمانان تنظیم و به دروغ به محمد نسبت داده اند. با کار ما، امروزه برای همه مسیحیان روشن شد که قرآن در عصر نزدیک به محمد وجود داشته است.

حجت الاسلام مهدی غلامعلی ـ قرآن آلمانحجت الاسلام مهدی غلامعلی ـ قرآن آلمان
قرآن به خط کوفی در کتابخانه ی دانشگاه توبینگن آلمان مربوط به سال 40 هجری. قسمتی که با رنگ سبز مشخص شده، همان تکه ای است که جهت آزمایش، جدا شده است.

حجت الاسلام مهدی غلامعلی ـ قرآن آلمان


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل