سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که مؤمن فقیه می میرد، شکافی در اسلام پدید می آید که هیچ چیزآن را پر نسازد . [امام صادق علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :168
بازدید دیروز :176
کل بازدید :3061514
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/31
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*وقتی سخن از برده در اسلام پیش می آید، همان برده داری در کشورهای غربی به ذهن ها خطور می کند. در حالی که مفهوم برده و حقوق او در اسلام با آنچه در این کشورها مرسوم بود متفاوت است.
سال 1388 در مجلسی، از آیت الله محمدی ری شهری (سرپرست سابق حجاج ایرانی) به مناسبت بازگشتش از سنگال، این خاطره را شنیدم:
من را به جزیره ای بردند که به مدت 350 سال سیاه پوستان را از آنجا به عنوان برده به کشورهای غربی می فرستادند. شرایط نگهداری در آنجا بسیار بد بود. دالانی بود که هر سیاهی از آنجا می گذشت دیگر برنمی گشت. افرادی که به هر دلیل مثل پیری یا وزن کمشان توان بالا برای کار نداشتند همانجا در دریا می ریختند و بقیه را برای فروش با کشتی به کشورهای غربی به عنوان برده می بردند.

روایت
در اسلام، برده تنها در مورد اسیران جنگی مطرح است و غیر آنان را نمی توان به بردگی گرفت. انسانهایی را برای فروش می دزدیدند که در شهر یا روستای خود زندگی عادی داشتند. از نظر اسلام چنین افرادی نه برده اند و نه قابل خرید و فروش. به نظر میرسد مجازات این آدم‌دزدها از نظر اسلام اعدام است؛ زیرا آنان که شغلشان این بوده، مفسد فی الارض محسوب می شوند (مانند قاچاقچیان مواد مخدر) و اگر شغلشان این نبوده بلکه تنها یک بار برای ربودن انسان‌ها با سلاح به شهر یا روستایی هجوم برده اند، باز هم حکمشان اعدام است چون کسی که با سلاح، در مردم ایجاد رعب و وحشت کند، محارب به شمار می رود.
مجازات کسی را که یک نفر را بدون اسلحه بدزدد، از امام صادق(ع) پرسیده اند:
شخصی از امام صادق(ع) از (مجازات) مردی پرسید که زن آزادی را دزدیده بود و بعنوان کنیز فروخته بود.
امام فرمود: در این قضیه چهار حد جاری می شود: (حد به معنای مجازاتهایی است که خداوند تعیین کرده و کسی حق ندارد از آنها کوتاه بیاید)
1 ـ انگشتان مرد دزد قطع می شود.
2 ـ اگر با او آمیزش کرده، شلاق زده می شود.
3 ـ اگر خریدار با او آمیزش کرده و از قضیه آگاه بوده اگر محصن باشد (همسری داشته که می توانسته با او در آمیزد) سنگسار می شود و اگر محصن نبوده شلاق می خورد. اما اگر خبر نداشته، مجازات نمی شود.
4 ـ آن زن اگر به آمیزش اجبار شده مجازات نخواهد شد اما اگر با میل خود آمیزش کرده شلاق می خورد. (من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 69)
در حدیث فوق، امام تنها به حدها اشاره کرده و بعید نیست مجازاتهای دیگر هم در این قضیه مطرح باشد.

نتیجه:
اگر حکومتی براساس فقه شیعه در کشورهای افریقایی حاکم بود، افراد سودجو اجازه ی دزدیدن انسانهای عادی و فروش آنها را به غربی ها بمدت 350 سال نداشتند و چیزی بعنوان برده داری مطرح نمی شد. اما متاسفانه تصور بعضی این است که اسلام موافق با این برنامه هاست.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل