سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس را در مال وى دو شریک است : وارث و حوادث . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :107
بازدید دیروز :275
کل بازدید :3057741
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/10
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

چهارشنبه سوری در سیصد سال پیش در غیر از چهارشنبه آخر سالعالم برجسته آقاجمال خوانساری (درگذشت: 1125ق) کتابی به نام «کلثوم ننه» یا «عقائدالنساء» دارد که با قلم طنز به بیان خرافه ها میان زنان پرداخته است. کلثوم ننه یکی از پنج زنی است که زنان خرافه ها را بر طبق دستور اینان عمل می کردند. احتمالا این اسامی خیالی باشند اما آنچه به عنوان خرافه های آن دوران بیان کرده، واقعی است.

آقاجمال در صفحه 42 چنین می نویسد:
«بدان که سیزدهم صفر، و چهارشنبه آخر صفر ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

یک نشانه ی الهی بودن نهضت امام خمینی / خمینی، خامنه ای، مطهری و بهشتی در افریقا + فیلم*امام خمینی می گوید:
«همان وقت که پاریس بودم و بعضی از این مسائل را می شنیدم و مِنْ جمله (از جمله) این بود که یک نفری رفته بود گردیده بود و به دهات اطراف ما، دهات کَمَره، دهات خُمین، دهات جاپَلَق، آنجاها رفته بود، به من گفت که من در آن دهات که رفتم، صبح همان وقتی که بحبوحه تظاهرات و اینها بود، صبح که می شد، در هر دهی آخوند ده ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

المپیک هم برای زرتشتیان بوده!! (به مناسبت چارشنبه سوری)*زرتشتیان هرمراسم، جشن و بنای باستانی را که «آتش» در آن به کار رود، به نام خود تمام می کنند. از جمله ی آنها چهارشنبه سوری است که برخی آن را جشنی زرتشتی به شمار می آورند؛ چون رکن اصلی آن آتش است.
این در حالی است که آتش در نظر ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

چهارشنبه سوری ربطی به زرتشتی ها ندارد*خانم دکتر کتایون مزداپور از محققان زرتشتی است که تاکنون آثار متعدد از او در مورد این دین، چاپ و نشر یافته است.
وی در مصاحبه با مجله ی هفت آسمان (بهار 1384، شماره 25، صفحه 18) چنین می گوید:
«خیلی از آنها (جشن ها و آیین های ایرانی) هرگز زرتشتی نبوده اند، مثل چهارشنبه سوری.» ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

22 بهمن*امام خمینی به مناسبت ولادت پیامبر اسلام(ص) در سال 1364 چنین گفته است:
«در ولادت حضرت رسول(ص) قضایایی واقع شده است، قضایای نادری به حسب روایات ما و روایات اهل سنت وارد شده است که این قضایا باید بررسی بشود که چی است. از جمله قضیه شکست خوردن طاق کسری و فرو ریختن چهارده کنگره از آن قصر و ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

غدیر و امام علی(ع)*«عید غدیر» عید بزرگ اسلامی بویژه برای شیعیان است. یکی از راه ها برای بزرگداشت این روز، اطعام و غذا دادن به مردم در مجالس عمومی است.
از سوی دیگر قربانی در روز «عید قربان» ثواب بسیار زیاد دارد.
اگر پیشنهاد زیر، اجرا شود، ضمن گرامیداشت هردو عید، ثواب بسیار زیاد به دنبال خواهد داشت: ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

قربانی گوسفند*بیدارگر
در کتاب حقوقی و فقهی زرتشتی «شایست ناشایست» فصل 11 بند 4 قربانی کردن گوسفند برای خدایان و ایزدان و فرشتگان و برخی مردمان و موجودات و ارواح بزرگان زرتشتی در مراسم دعا و نیایش از جمله اعمال شایسته و نیک دانسته شده است:
«گوسفند هنگامی که (در مراسم یشت) کشته ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

قربانی گوسفند*برخی به قربانی میان مسلمانان ایراد می گیرند. گویا خبر ندارند که زرتشتی ها امروزه نیز برنامه قربانی دارند. در سایت زرتشتی همازور می خوانیم:

«جشن زیبا و تماشایی هیرومبا یکی از آداب و رسوم کهن و باستانی محله شریف آباد اردکان یزد می باشد که هر ساله ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

قربانی گوسفند*امروز به مناسبت عید قربان، این اس ام اس را دریافت کردم:
«نفرین بر کسانی که جانداران را با فریاد شادمانی قربانی کنند و با بدآموزی خود مردمان را گمراه نمایند و به کارهای زشت وا دارند. زرتشت»
اولا، نسبت دادن این جمله به زرتشت از همان دروغ های بیشمار است که به او نسبت می دهند.
ثانیا، در دین زرتشتی هم کشتن حیوانات ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*یک دلیل اینکه جشن چهارشنبه سوری در ایران باستان مرسوم نبوده، این است که قبل از اسلام ایام هفته وجود نداشته بلکه ماه را تنها به سی روز تقسیم می کردند. دوستمان اردویسر اناهیتا لینک سایت استاد مرادی غیاث آبادی را در اختیار قرار داد که ایشان نشان داده قبل از اسلام نیز روزهای هفته از جمله چهارشنبه وجود داشته است. با تشکر از جناب اردویسر اناهیتا،  تعدادی از دلایل از سایت "پژوهش های ایرانی" تقدیم می گردد: ادامه مطلب...

  
<      1   2   3   4   5      >
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل