سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل دفتر دیده است . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :297
بازدید دیروز :392
کل بازدید :3062914
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/6
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*براساس گواهی برخی منابع کهن، عمر با ام کلثوم ـ دختر امام علی(ع) ـ ازدواج کرد. برخی این ازدواج را نشانه آن دانسته اند که عمر مورد تأیید حضرت علی بوده و با هم صمیمیت داشته اند.
قضیه ی این ازدواج در منابع متعدد کهن و معتبر آمده اما چنین ازدواجی با رضایت امام علی صورت نگرفت. به دو روایت توجه کنیم:

ـ هنگامی که عمر برای خواستگاری از ام کلثوم ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

امام علی(ع)*از جمله ایرادات به ما کشتارهای امام علی(ع) است.
قابل توضیح است که نه همیشه کشتن بد است و نه همیشه خوب. گاهی کشتن بلکه کشتار نه تنها بد نیست بلکه از بهترین کارهاست و ممکن است کشتن یک نفر برابر با عبادت همه ی جن و انس باشد.
فرض کنیم دشمنان ایران با حمله به کشور ما بخواهند نقشه ی ایران را از زمین محو کنند؛ چنانکه صدام ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*دوست پژوهشگر یاغش کاظمی در پیامی، از وجود بارگاه برای معصومان(ع) در دو قرن اول هجری، تردید کرده و از من خواست تا شواهدی برای وجود بارگاه در عصر امامان(ع) نشان دهم. در مورد وجود گنبد و بارگاه برای امام حسین(ع) در عصر امامان(ع) چند مدرک می آورم:

ـ امام صادق(ع) گوید:
إذا أرَدتَ المَسیرَ إلى قَبرِ الحُسَینِ(ع)... ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*در فکر قیامت
سُوَید بن غفله گوید: روزی بر علی(ع) وارد شدم و در خانه‏ اش جز حصیری کهنه نبود که بر روی آن، نشسته بود. گفتم: ای امیر مؤمنان! تو زمامدار مسلمانان و حاکم بر آنان و بیت المال هستی و هیئت‏ها پیش تو می‏ آیند و در خانه‌ی تو، جز این حصیر، چیز دیگری نیست؟
فرمود: ای سوید! خردمند، در سرای گذرا اثاث نمی‏ چیند و در پیش روی ما، خانه‌ی ماندگاری است که کالای ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*احنف بن قیس می گوید: بر معاویه وارد شدم. از شیرینی و ترشی، آن قدر آورد که شگفتی مرا برانگیخت. آن گاه گفت: آن غذای رنگین را بیاورید. آن گاه، غذایی آوردند که نفهمیدم چیست. پرسیدم: این چیست؟ ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*گستره ی حکومت امام علی(ع) از افغانستان تا آن سوی مصر تا طرابلس کشیده شده بود. بنابراین ظاهرا محدوده ی حکومت او بیش از همه ی پادشاهان ایران بوده است. مناسب دانستیم گوشه ای از رفتارهای آن امام همام را بیاوریم و او را مقایسه کنیم با پادشاهان متکبر ایران بویژه در ایران باستان:
آن حضرت در زمان زمامداری اش، زنی را دید که ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

امام علی(ع)از امور تاریخی قابل بحث، رابطه ی ایرانیان و امام علی است. دوستمان مریم در کامنت خود در این وبلاگ، در این مورد سخن گفته است. نظر به اهمیت آن، نوشته ی وی را به عنوان پست مستقل آوردم.  از ایشان می خواهم در این زمینه برایمان بیشتر بنویسد:
اگر ایرانیان با قساوت های علی آشنا ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

امام علی(ع)*هجوم عرب ها و سرنگونی حکومت پادشاهی در ایران در عصر خلفای سه گانه بویژه عمر صورت گرفت. همچنین عمر بود که میان عرب و ایرانی فرق می گذاشت و گویا نسبت به ایرانی ها کینه به دل داشت اما امام علی(ع) هیچ فرقی میان عرب و ایرانی نمی گذاشت. اما با کمال تعجب بعضی باستان ستاهای افراطی کینه ی خود را نسبت به امام علی(ع) ابراز می کنند. ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

امام علی(ع)*نمونه ای از رفتار عادلانه ی امام علی را در زمان حکومت او ـ که بخشی گسترده از کره ی زمین را شامل می شد ـ می آورم. امید که این رفتار با رفتار پادشاهان ایران باستان هنگام برخورد با اموال عمومی مقایسه شود.
مالى از اصفهان نزد على(ع) آمد. آن را هفت بخش کرد (چون کسانی که این مال به آنها می رسید هفت گروه بودند.) ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*یک) حارث گوید: در محضر امام على بودم که دو زن نزد وى آمدند و گفتند: «اى امیرالمؤمنین! ما بینوا و مستمندیم». حضرت به مردى فرمود: «آن دو را به بازارِ ببر و براى هر یک پیمانه‏اى خوراک و سه جامه شامل بالاپوش، روسرى، و جامه پایین تنه بخر و به هر یک صد درهم از مال من عطا کن!»
چون بازگشتند، یکى از آن دو زن گفت: «من عرب هستم و او ایرانی». [راوى‏] مى‏گوید: امام قدرى خاک از زمین برگرفت ادامه مطلب...

  
<   <<   6   7   8   9      >
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل