سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزرگى آفریننده در اندیشه‏ات ، آفریده را خرد مى‏نمایاند در دیده‏ات . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :75
بازدید دیروز :221
کل بازدید :3061642
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/1
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*دو بیت زیر را فراوان به فردوسی نسبت می دهند. در نرم افزار شاهنامه (که از چاپ مسکو و چند شاهنامه ی مشهور دیگر استفاده شده) این دو بیت دیده نمی شود:
زشیر شتر خوردن و سوسمار       عرب را به جایی رسیده است کار
که تاج کیانی کند آرزو                  تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*دکتر جهانگیر اوشیدری ـ رئیس سابق انجمن موبدان تهران ـ به تشیع فردوسی تصریح کرده می نگارد:
«فردوسی به شیعه و محمود (غزنوی) به تسنن معتقد بود.» (دانشنامه ی مزدیسنا، ص 367، ذیل واژه ی «فردوسی»)
اگر ادعای زرتشتی بودن فردوسی قابل دفاع بود، هیچگاه وی چنین چیزی را نمی نوشت و دست کم سکوت می کرد. ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*در پستی با عنوان «ریشه ی بغض و کینه به امام علی(ع)» روایاتی آوردیم که طبق آنها کسانی که با حضرت علی(ع) دشمنی دارند حرامزاده اند. دوستمان عبدالوحید اشعاری از فردوسی را در این زمینه نشانمان داد. با تشکر از ایشان:
اگر چشم دارى بدیگر سراى ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*«فردوسی یک نفر مسلمان بسیار متدین و شیعی متعصب است اما شاهنامه را که می خوانیم با یک فرهنگ کاملا ایرانی مواجه هستیم. ممکن است گفته شود که چون فردوسی اساطیر ایرانی را شرح می دهد، کتابش نشان دهنده ی فرهنگ ایرانی است. باید گفت که لحن سخن، لحن شاهنامه ی ایرانی است و حتی اگر دانائی ما نسبت به فردوسی نباشد، تصور می شود که او یک فرد زردشتی است.» ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*پیش از اسلام، حجاب در ایران وجود داشته و قرائنی نشان می دهد که سختگیرانه تر از اسلام بوده. بنابر این از جهاتی می توان اسلام را نجاتبخش زنان از آن دشواری ها دانست.

سخن ویل دورانت
ویل دورانت درباره حجاب زنان ایران می نویسد: ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*برخی باستان ستاهای افراطی مدعی اند تا پیش از ورود اسلام به ایران، برده داری در ایران نبوده. واژه های «برده» و «غلام» و «کنیزک» را در شاهنامه ـ به عنوان یکی از منابع تاریخ ایران پیش از اسلام ـ جستجو کردیم و آنها را فراوان در شاهنامه یافتیم.
تا آنجا که ما با فارسی آشناییم، این واژه ها ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

ازدواج با محارم*دوستمان عادل، بخشی از شاهنامه را به ما معرفی کرد که در آن، داستان ازدواج بهمن با دخترش همای چهرزاد آمده و نتیجه ی این ازدواج، داراب شد.

 پسر بد مر او را یکى همچو شیر
 که ساسان همى خواندى اردشیر   ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*نظر به اینکه زرتشتی پژوه و شاهنامه پژوه برجسته دکتر جلیل دوستخواه تعصبات مذهبی اسلامی ندارد, دیدگاه او را در زمینه ی اسلام فردوسی می آوریم. استاد یاغش کاظمی چنین پیام داده است:

مرقومه ی زیر از استادم دکتر جلیل دوستخواه، شاهنامه پژوه ِ نامی را که طی ِ ایمیلی برای حقیر فرستادند، جهت حفظ در این پُست ِ پژوهشی ِ ارزشمند ارسال می دارم:
«در مورد فردوسی، باید بگویم (و پیشتر هم در جایی نوشته ام) که او ایرانی ترین ِ همه ی ایرانیان ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

جلیل دوستخواه*برای نشان دادن زرتشتی بودن فردوسی، بیت زیر را به او نسبت می دهند:
     به یزدان که هرگز نبیند بهشت            هرآن کو ندارد ره زردهشت
در مورد این بیت از دوست گرامی یاغش کاظمی توضیح خواستم. وی جوابی اجمالی داد و پرسشم را برای استاد دکتر جلیل دوستخواه فرستاد. متن ایمیل آقای کاظمی و دکتر دوستخواه ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*ابیاتی از فردوسی در شاهنامه چاپ مسکو:

منم بنده اهل بیت نبى            ستاینده خاک پاى وصى
حکیم این جهان را چو دریا نهاد            بر انگیخته موج از و تند باد
چو هفتاد کشتى برو ساخته            همه بادبانها بر افراخته
یکى پهن کشتى بسان عروس            بیاراسته همچو چشم خروس
محمد بدو اندرون با على ادامه مطلب...

  
<      1   2   3      
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل