سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از حکمت [مرد مؤمن]، شناخت خویشتن است . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :88
بازدید دیروز :75
کل بازدید :3062112
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/4
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

بحث و مناظره*یک) عصبانیت. اگر طرف مقابل ما رعایت احترام را کرد اما ما عصبانی شدیم، نشانه ی کم آوردن است و الا کسی که جواب دارد نه تنها عصبانی نمی شود بلکه بحث برای او شیرین خواهد بود.

دو) دروغ و توهین. کسی که تسلط بر بحث دارد و با سخن راست و بدون توهین، می تواند ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

تغییر اندیشه ـ راه راست*مهم آن است که در قیامت مجازات نشویم؛ چه به خاطر رفتارهای روزمره؛ چه موضع گیری های سیاسی؛ چه در اعتقادات و...
تنها راه برای رهایی از مجازات آن است که در حد وسعمان، برای آنچه می کنیم و می اندیشیم، دلیل و برهان داشته باشیم.
دلیل و برهان مورد انتظار از هر کس، در حد ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

خدا ـ توحید*هیچگاه باور به وجود چیزی که با یکی از حواس پنجگانه (بینایی، بویایی، چشایی، شنوایی، لامسه) به آن پی می بریم، به اندازه ی قبول داشتن چیزی نیست که تنها با عقل پی برده ایم.

مثال: اکنون کامپیوتر را با چشمان خود در مقابلمان می بینیم. پس به وجود آن باور داریم. اما وقتی ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

توضیح المسائل*گاه زرتشتیان انتقاد می کنند که برخی احکام شرعی و آموزه های اسلام، در کتاب های زرتشتیان قبل از اسلام وجود داشته است. و چون این را به عنوان انتقاد مطرح می کنند، بعضی مسلمانان عکس العمل نشان می دهند و می خواهند انکار کنند.

احکام تأسیسی و امضایی ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

اسلام*سیاوش امیرشاهی
برخی، از آیه ی «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُم؛ ما هیچ پیامبرى را، جز به زبان قومش، نفرستادیم تا (حقایق را) براى آنها آشکار سازد» (ابراهیم، آیه 4) استفاده کرده اند که هر قومی دین مخصوص خود را دارد و اسلام مخصوص عرب هاست.
اما آیاتی دیگر، جهانی بودن اسلام را ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

حافظ*ادعا می کنند حافظ، زرتشتی بوده. ابیاتی از حافظ:

صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ
هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم

حافظا در کنج فقر و خلوت شب های تار ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

*برخی افراد ـ از روی ناآگاهی یا عناد ـ مسلمانان را انسان هایی عقب مانده از نظر علمی می دانند. جملاتی از دکتر عبدالحسین زرینکوب:

«وقتی طب از دست سریانی ها به دست مسلمین افتاد تحقیق و مطالعه در آن جنبه ی جدی تر و دقیق تر گرفت. به جای رساله های کوتاه علمی که معمول سریانی ها بود، دائرةالمعارف های جامع طبی به وسیله ی مسلمین تألیف شد.» (کارنامه ی اسلام، ص 52) ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

الله*برخی می گویند: «الله» نام بتی در جاهلیت بوده و پیامبر اسلام به دنبال این بوده که مردم فقط این بت را بپرستند نه بت های دیگر.

جواب:
اولا، برای ادعا باید دلیل آورد و الا از روی هوا خیلی حرف ها می توان زد.
ثانیا، فرض کنیم در تاریخ بتی به نام «الله» ثبت شده باشد. اما اسلام ویژگی هایی برای «الله» مورد نظرش می شمرد ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

دیروز توفیق ملاقات و گفتگو با دوست گرامی جناب آقای سیاوش امیرشاهی را در قم برای اولین بار پیدا کردم. او گذشته از آنکه در وبلاگ خود با عنوان «نقد دین زرتشت» فعالیت دارد، با گذاشتن پیام های متعدد در این تارنما نیز در بحث ها شرکت می کند.
در مدت یک ساعتی که با هم بودیم از زوایای گوناگون در مورد دین زرتشتی و مسیحیت، صحبت به میان آمد. ادامه مطلب...

  
سایت راه راستی راه اندازی شد

h156h30*هانرى رونه دالمانى (درگذشت: 1950م) در سال 1907 میلادی از فرانسه به ایران آمد. وی خاطره ی این سفر خود را نگاشته است. در بخشی به بیان برخورد زرتشتیان با اموات می پردازد:

«وقتی که یکى از پیروان این مذهب احساس می کند که آخرین لحظه زندگانى او نزدیک شده است موبد را ببالین ادامه مطلب...

  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل