سفارش تبلیغ
صبا
انصاف، دوستی را پایدار می کند . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :669
بازدید دیروز :1147
کل بازدید :2199234
تعداد کل یادداشت ها : 1277
97/1/31
یادداشت های گذشته [1270]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

زندگى زن در ملت هاى متمدن قبل از اسلام از جمله ایران سید محمد ناطقی
مرحوم علامه طباطبایی در کتاب تفسیر المیزان، بحثی قابل توجه تحت عنوان «زندگى زن در ملت هاى متمدن قبل از اسلام» مطرح کرده است. از آنجا که ایران در زمره ی یکی از همین کشورهای متمدن است و خود علامه در ابتدا تصریح می کند، قسمتی از متن کتاب را می آورم.

«زندگى زن در ملت هاى متمدن قبل از اسلام
منظور ما از امتهاى متمدن و پیشرفته آن روز، آن امت هائى ادامه مطلب...

  

زن به معنای کالا در نگاه زرتشتیان در گذشتهبه قلم دکتر محمودرضا افتخارزاده
«در دوران دینی (زرتشتی)، زنان نوعی کالا بودند و بر آنان اصل مالکیت و انحصار مترتب بود. بر این اساس زنان احتکار می شدند، مبادله می گردیدند، به قرض داده می شدند، فروخته می شدند، به خارج از کشور صادر می گردیدند.
در میراث دینی دوران تاریخی، به ترتیب: مال و کالا و چارپای ماده و زن در کنار هم قرار گرفته اند… ادامه مطلب...

  

زن در ایران باستان از زبان چند تن از صاحب نظران معاصرتهیه: فرشید شرفی
نظر به اینکه دیدگاه صاحب نظران در مورد تاریخ، مورد توجه بسیاری از پژوهشگران است، گزارش چند تن از صاحب نظران در مورد زنان ایران باستان را می آوریم.سعید نفیسی:
«در زمان ساسانیان جامعه متکی بر خانواده و مالکیت بود. تعدد زوجات در برخی از موارد و درباره ی برخی از مردم به فتوای موبدان مجاز بود و برخی از پادشاهان قطعا زنان متعدد داشته اند. ادامه مطلب...

  

خویدوده یعنی ازدواج با محارم؛ نه سرپرستی محرم و نه ازدواج با خویشاوندبه قلم علی خوب یار
گاهی به ما مسلمانان ایراد می گیرند که چرا باید زن به خواسته شوهر در آمیزش تن دهد؟ اما در کتاب زرتشتی روایت پهلوی، ص 44 ـ 45 سخن از آن است که ازدواج دختر در نه سالگی جایز است و در دوازده سالگی اگر تن به آمیزش با شوهر نداد، حکم او اعدام است! ادامه مطلب...

  

زن در زمان ساسانیان شیء به حساب می آمد نه شخص به قلم کریستیان بارتولومه
«در امپراتوری ساسانی، بنا بر قوانین متداول از قدیم، زن شخصیت حقوقی نداشت یعنی زن شخص فرض نمی شد بلکه شیء پنداشته می گردید. به عبارت دیگر وی شخصی که صاحب حقی باشد به شمار نمی رفت، بلکه چیزی که می توانست از آن ِ کسی، حق کسی شناخته شود، به شمار می رفت.
به طور خلاصه زن دارای حقوقی نبود. ادامه مطلب...

  

جواز داغ کردن بدن زن از سوی شوهربه قلم مدیر سایت
در کتاب زرتشتی روایت پهلوی صفحه 45 به شوهران در مواردی اجازه داده که زن را داغ کنند (با شیء داغی مثل آهن بدن زن را بسوزانند) به علاوه اموالی که در اختیار زن قرار داده پس بگیرد و حتی پس از مرگ شوهر، از او ارث نمی برد: ادامه مطلب...

  

جواز ازدواج دختر در نه سالگی در نگاه زرتشتیانبه قلم مدیر سایت
از جمله ایراداتی که به مسلمان ها گرفته می شود آن است که چرا به دختر نه ساله اجازه ازدواج داده می شود.
این در حالی است که از منابع متعدد زرتشتی ها به دست می آید که از نظر آنان نیز دختر نه ساله مجاز به ازدواج بوده است.
به عنوان نمونه به دو سؤال و جواب ادامه مطلب...

  

خویدوده در روایت پهلوی به معنای ازدواج با محارم به قلم مدیر سایت
روایت پهلوی چنان با صراحت «خویدوده» را تبیین می کند که جایی برای انکار باقی نمی ماند و نمی توان این واژه به سرپرستی محارم یا ازدواج با دخترعمو و امثال آن، معنا کرد.

با این مضمون در روایت پهلوی، صفحه 8 آمده ادامه مطلب...

  

خویدوده به معنای ازدواج با محارم نزدیک از قبیل دخترعمو و دخترخاله نیستبه قلم مدیر سایت
یکی از واژه های بحث برانگیز در متون کهن زرتشتی، کلمه ی «خویدوده» است. بی تردید این کلمه به معنای «ازدواج با محارم» است اما برخی می گویند به معنای ازدواج با خویشاوندان نزدیک از قبیل دخترعمه، دخترخاله، دخترعمو و… است. شواهد متعدد بر ادامه مطلب...

  

برتری پسر بر دختر در کتاب شایست ناشایستبه قلم مدیر سایت
کتاب کهن زرتشتی "شایست ناشایست" حکایت از برتری پسر بر دختر دارد.

برای فرو نشاندن زلزله و آرام گرفتن زمین، ادامه مطلب...

  
   1   2   3   4   5   >>   >
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل