• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : سهم زرتشتيان در جنگ ايران و عراق
  • نظرات : 0 خصوصي ، 33 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3      >
     
    + زرتشت 
    متاسفم براي شما مسلمانان متعصب...تعداد شهداي زرتشتيان مهم نيست مهم شرف و غيرت اونهاست که شبيه مسلمانان متعصب نيست که کشورشون رو تقديم عربها کنن...شما اگر غيرت داشتيد با عربها که دشمن قديمي کشورتون هستن دست دوستي و برادري نميداديد
    اسلام برحق محمد(ص) و علي(ع) بودن اما حاکمان فعلي که ادعاي اسلام ميکنن فقط عده اي متجاوز و خوخخوار هستن
    پاسخ

    آهان بخاطر شرف و غيرت زرتشتيها بود که اين همه در دفاع از ايران، براي بيرون راندن عراق، جانفشاني کردند!!
    + ايران 
    درود برهمه بزرگواران..آقايي که اين مقاله مزخرف رونوشتي هرکس واسه ايران کشته شده بزرگ هستش.زرتشتيان مردمان بسيار بزرگ ومحترمي هستن که قابل ستايش هستن. و يکي از ستونهاي ايرانند. هر کس تقوايش بيشتر باشد نزد خدا محترم است نه فلان دين يا فلان دين ديگر. و مطمئن باش اين چرت و پرت هاي که نوشتي نميتونه لطمه اي به دين بزرگ زرتشتي يا مردم سرافراز اين دين وارد کنه و نميتونه باعث تفرقه بين ايرانيان بشه..درود بر زرتشتيان ودرود برمسلمانان
    پاسخ

    خب با اين اوصاف چرا حاضر نشدند بدرستي از ايران دفاع کنند؟! لطفا در سايت پيام بذاريد: http://www.raherasti.ir/
    + alireza 

    دوست عزيز لطفا خفه شو
    داعشي بدبخت چي عايدت ميشه اين حرفا رو بزني و دين زرتشت رو زير سوال ببري؟ از کجا ساپورت ميشي از کي حقوق ميگيري ؟

    ــ تعداد کل شهداي جنگ ايران و عراق طي آخرين آمار 188 هزارو 15 نفر اعلام شده است .

    ــ در جنگ تحميلي 172056 نفر در درگيري با دشمن و 15959 نفر در بمباران شهر ها به شهادت رسيدند.

    ــ در بين شهداي دفاع مقدس :

    شهداي معلم :3 هزار و 728 نفر

    شهداي دانش آموز :36 هزار و 167 نفر

    شهداي روحاني : 2 هزارو 757نفر بوده اند.

    ــ در دوران دفاع مقدس 48000 نفر از ارتشيان غيور ايران به شهادت رسيدند.

    ــ شهداي اقليت هاي مذهبي :

    88 نفر مسيحي 19 نفر زرتشتي و 16 نفر کليمي بودند.

    پاسخ

    بحث ما در مورد شهداي داوطلبه.
    + محمد 

    آقاي عليرضا! من نه طرفدار زرتشتيان هستم و نه مسلمانها. فقط در عجبم از حرفهاي اين اسلاميستِ تندرو که با تندرويهايش دارد به يکسري انسان شريف و يک ايده ي درست توهين مي کند.

    ضمنا يک کامنت هم پيش از اين گذاشته بودم که آنرا گويا از روي ترس چاپ نکردي آقاي استاد. نه توهين آميز بود و نه بي ربط. "توجيح"ت براي اينکار چيست؟

    پاسخ

    نوشته ي شما توهين آميز بود. ضمنا ما کامنتي را چاپ نميکنيم
    اصلا دين زرتشت يا اسلام هيج ربطي به اين جنگ ندارد.............. چرا بيخودي پاي دين رو وسط بکشيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه ما ايراني هستيم ..........و هرکسي که وظيفه اش دونسته رفته جنگيده.......... اصلا مهم نيست که تعداد زدتشتيان بيشتر بوده يا مسلمانان.............. ما بايد با هم متحد باشيم نه اينکه سر يک موضوع ساده با هم بجنگيم و دين همديگر رو مقصر بدونيم
    پاسخ

    اتفاقا سفارشهاي ديني مسلمانان بود که آنها را به جبهه ها مي کشاند و سستي زرتشتيها نيز بخاطر نبود سفارش به جنگ و جهاد در دينشان بود. بنابراين جبهه رفتن يا نرفتن ربط به دين داشت. ضمنا اين وبلاگ هم به دنبال راه انداختن جنگ و ستيز ميان اديان نيست. اين بحث هم ديني است.
    + محمد 

    دوست عزيز. شما قبول داري استان اصفهان با 23000 شهيد داراي بالاترين آمار شهيد در کل استانها بوده يا نه؟ خب، حالا که دوست داري، برويم سر حساب و کتاب. دو مليون نفر جمعيت استان اصفهان در سال 65 را تقسيم کن به 23000*3000 و ببين چه رقمي بايد بدست بياوري. من مي گويمت. جواب مي شود 23000*3000/2000000= 34.5 شهيد.

    حال بگوييد ببينم رقم 18 تا 20 شهيد با 35 شهيد به نسبت جمعيت چه تفاوت فاحشي دارد؟ اگر استان اصفهان است با 23000 شهيدش، جمعيت زرتشتيان هم با 20 شهيدش آنچنان از نظر آماري از پيشتازترين استان شهيدپرور عقب نيست. يا چه؟

    آقا اصلا ما را از اين بده بستانهاي کوته فکرانه تان معاف کنيد. هرکس که براي ايران شهيد شد يا براي اسلام يا هر بتي که مي پرستيد، خداي خودش بيامرزدش. او براي اعتقادات خودش مرده است و بسيار بي انصافي است اگر چون ماهايي بخواهيم کفن دزدي و مرده دزدي کنيم.

    ضمنا بهتر است از بکار بردن چنين جملات زشت و بي ادبانه اي بپرهيزيد که قباحت دارد و فقط آبروي خودت را مي بري. جملاتي مانند اين به فکر مي اندازدم که يا نوجواني اينها را نوشته يا کوته فکري بي جنبه: "شما که اينقدر ايران ايران مي کنيد، شما که همواره در شعار جانتان را فداي ايران مي کنيد، چرا از ميان جمعيت سي هزار نفري شما تنها دو شهيد داوطلب تقديم کرديد؟!"// زشت است برادر. نکن اينکارها را. به خداي محمد قسم که زشت است. قبيح است.

    پاسخ

    اگر دو ميليون را تقسيم بر بيست و سه هزار کني عدد هشتاد و هفت به دست مي آيد. يعني از هر 87 نفر يک شهيد مي شود. البته ما آمار دقيق نداريم که چند نفر آنها شهيد داوطلب بوده اند اما يقينا درصد بالاي آنها داوطلب بوده اند که بيشترين شهيد را داشته اند و الا در حضورهاي اجباري فرقي ميان استانها نيست. ميگيم از هر صد نفر اصفهاني يک شهيد داوطلب بوده اما در جمعيت زرتشتي از هر پانزده هزار يک شهيد. آيا اين تفاوت، رياد نيست؟ ندانستم از کجا بدست آورديد که زرتشتيها بيست شهيد در جنگ داشته اند؟
    به خشنودي اهورا(=خداوند)مز(=جان)دا(=خرد)
    با درود به ماهمان سرزمين آرياييان کامنت نودم
    دشمن دشمنم هميشه دوست من نيست.
    بهدينان ، پان ايرانيست ها و مسلمانان ميهن دوستي که مي دانستند روزگار بر چه پايه اي مي چرخد ، تلاش کردند که در اين جنگ نباشند ، ياري رساني به ديوي در برابر يورش ديو ديگر چه سودي دارد ؟ نيرو و توان خود را براي نگاهباني از جان و مال خود پاسداشتن ؛ بهتر از ياري رساندن به نامردان و آزاردهندگان ديروزي نيست ؟
    که چه ؟
    پس از اينکه پيروز شدند با نيرويي بيشتر و در آسايش ، کمر به نابودي ايران و ايراني بستند.غير از اين است ؟ آيا آن ديوي که به ديو اندروني يورش آورد بر ما چيره مي شد مي توانست تا اين اندازه ايران را ويران کند ؟ چه بسا پس از هنگامه اي از پاي در مي آمد و ايران ما اکنون در روزگار بهتري بود.
    .
    دست در دست هم دهيم به مهر ، ميهن خويش کنيم آباد
    پاسخ

    جواد جوادي در كامنت خود پيش بيني خوبي كرد. جاي بسي تاسف است كه براي توجيه شركت نكردن زرتشتيان در جنگ، اصل جنگ را زير سوال مي بريد. حاضريد پيروزي صدام را ترجيح بدهيد تا دفاع نكردن زرتشتيان از ميهن را توجيه كنيد!!! اگر شركت در جنگ به صلاح نبود چرا زرتشتيها اينقدر از شهيدانشان تجليل مي كنن؟
    + امين 
    من بجاي زرتشتي ها خجالت کشيدم
    + الف 
    واقعا اگه تو يه اقليت ديني بود حاضر بودي زندگي بين يه عده آدم که تو اون شرايطِ بمبارانِ عقيدتي بشدت اسلاميزه شده بودن و عملا هرکس غير خود را نجس مي دونستند و هنوز وقتي يه يهودي يا زرتشتي مي بينن انگار يه بيمار مسري ديدن رو تاب بياري. نه حاضر نبودي. ولي افسوس که بقول يک مرد : سخت ترين کار فهماندن چيزي به کسي است که براي نفهميدنش پول مي گيرد.
    پاسخ

    كسي كه حاضر است همه چيزش را فداي ايران كند، آن موقع بهترين زمان بود تا از محو نقشه ي ايران از زمين، جلوگيري كند. اگر من همين شعارها را بدهم بايد به جبهه مي رفتم هرچند به صورت ناشناس باشد تا ديگران ندانند من همكيششان نيستم

    اين هم از ويژگي هاي زمان ما که همه ي الفاظ وارونه به کار مي رود و وطن پرستي و بي وطني يک معنا پيدا کرده.

    غربي ها از پتانسيل اسلام مي ترسيدند و ناسيوناليسم را در خاورميانه ساختند تا قوميت ها را به جان هم بيندازند و کشور هاي جهان سوم را رو در روي هم قرار دهند و اسلام را تضعيف کنند.

    سلام

    تنها پتانسيل اسلام است که توانست ايران را بر عراق که پان عرب و ناسيوناليست بود پيروز کند نه چيز ديگر

    همين هايي که اين همه از وطن پرستي حرف مي زنند در خانواده هايشان شهيد و رزمنده نداشته اند يا اگر بوده خدمت سربازي اش بوده.

    زرتشتيان و به طور کلي حتي ملي گرايان هم نقشي در جنگ تحميلي نداشتند. يک نمونه سازمان مجاهدين خلق بود که ناسيوناليسم را در مانيفيست خودش تعريف کرده بود حتي وقتي آن ها را دستگير مي کردند مي گفتند نامشان ايران است ولي کردند آن چه کردند.

    حتي سپهبد بهرام آريانا رهبر سومکا مي خواست در ترکيه به نفع عراق حمله ي نظامي به ايران بکند.

    رهبران فعلي پان ايرانيسم از جمله ي پزشکپور هم که خارج از کشور تشريف داشتند و بختيار که مرتب به مردم گوشزد مي کرد بايد خاک کشور را رها کرده و جنگ خاتمه بيابد.

    همين الان ملي گرايان مي گويند شروع کننده ي جنگ ايران بود و ادامه دهنده ي ان هم ايران بود.

    تمام شهدا و رزمندان را کساني مي خوانند که خونشان به هدر رفته و بيهوده جنگيدند.

    اکنون که ديدند مردم به آن ها افتخار مي کنند در صدد مصادره ي افتخارات برآمده اند.

    همين الان هم ناسيوناليست ها طرفدار غرب و نوکر و نفوذي آن ها در ايران هستند غم انگيز اين که همه ي اين خيانت ها را با نام وطن پرستي انجام مي دهند.

    زماني انگليسي ها مي گفتند سعدي آدم خوبي نبوده ابراهيم پورداوود همين را نشخوار کرده و مي گفت راست است سعدي به درد ايراني ها نمي خورد اکنون همين ها مي گويند سعدي مغ و زرتشتي بوده!!

    زماني کسروي هر کتابي را جز شاهنامه آتش مي زد و اکنون مي گويند چرا فلان کشور دارد مولوي و حافظ را از ما مي گيرد؟

    زماني ما معماري ملي داشتيم لباس ملي مي پوشيديم ولي تعصب ملي گرايان باعث شد با زور سر نيزه و تفنگ سربازان ارتش در همه چيز مقلد غرب باشيم.

    + کاوه 
    جناب آقاي کاظمي در مورد زرتشتيان سه مورد بعنوان ويژه گي آنها ذکر کرده ايد که فکر ميکنم خيلي از مردم کشورمان شيفته و آرزومند چنين خصموصياتي باشند دوم در نقطه مقابل به اين خصوصيات زرتشتيان شک کرده ايد و ايراد گرفته ايد که چرا از جمعيت سي هزار نفري زرتشتيان اين تعداد کم شهيد شده اند البته اين نتيجه اطلاع رساني غلط شما و تشخيص شما است که بقيه شهداي زرتشتي (بيش از 30 تن ) را شهيد نميدانيد و از گردونه خارج ميکنيد و بعد راجع به اين استخراج اشتباه به بحث مي نشينيد . و بدانيد کسي که به جبهه رفته است حال با خواست خودش و يا وطيفه اش در هر دو حال احساس مسئوليت کرده و آن را به انجام رسانده است چرا که ميتوانست مانند هزاران جوان مسلماني که خاک ايران را ترک کردن و به خارج از کشور رفتتند از اين کشور خارج شوند ولي ماندند و به وظيفه ملي خويش عمل کردند
    پاسخ

    اگر سايتي معتبر را نشان دهيد که تعداد شهداي زرتشتي در جنگ را سي تن گفته اند، ممنون ميشم به ما معرفي کنيد. ضمنا نياز به توضيح نيست که آنکه اجباري به جبهه رفته، با آنکه خودش داوطلبانه حضور يافته برابر نيستند.
       1   2   3      >