• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : امضاي شهيد پس از شهادت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 133 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + آريا 
    معني رعد آيه 2 :

    خدا [همان] كسى است كه آسمانها را بدون ستونهايى كه آنها را ببينيد برافراشت آنگاه بر عرش استيلا يافت و خورشيد و ماه را رام گردانيد هر كدام براى مدتى معين به سير خود ادامه مى‏دهند [خداوند] در كار [آفرينش] تدبير مى‏كند و آيات [خود] را به روشنى بيان مى‏نمايد اميد كه شما به لقاى پروردگارتان يقين حاصل كنيد (2)


    محسن گرام دچار توهم شده ايد کدام جاذبه؟

    در اين آيه خورشيد مانند ماه دور زمين ميچرخد و آسمان را مانند يک جسم شمرده است

    که بدون ستون ايستاده است.

    آري از اعراب 1400 سال پيش دور از تمدن هيچ انتظاري نداريم که اين گونه از جانب خداوند آيه بياورند .

    پاسخ

    از آيه فوق به دست نمياد که خورشيد دور زمين مي گردد
    + آريا 
    آورديد:حرکت خورشيد سوره ياسين، آيه 38
    پيش از شما نيز به جناب فاطمي نيز پاسخ داده بودم.
    عزيزان من خورشيد يک جسم نيست که بخواهد دور خودش بچرخد بلکه توده اي از ابرهاي سوزان و در هم آميخته است که در خود در تلاطم هستند.
    منظور آيه فوق آن است که خورشيد دور زمين ميچرخد. نه چيز دگر

    پاسخ

    آيا ابر جسم نيست؟ بالاخره خورشيد چيزي است که آن را مي بينيم و آن در حرکت است. لطفا متن آيه را بياوريد تا ببينيم کجاي آن آمده که خورشيد دور زمين مي گردد.
    + آريا 
    قرآن تنها سنکي است که داراي تضاد و دوگانگي بيان در هر سوره و آيه آن است . که هر سوره نامي را دارا ميباشد براي مثال محسن گرامي آورد سوره نوح . اين سوره عملن بايد به داستان و نبوت نوح و يا راز هاي آن بپردازد اما ميبينيم که ميگويد ماه در طبقات آسمان را روشنايي داديم و خورشيد را چون چراغي قرار داديم.(محسن گرام شما نيز مانند فاطمي گرام دچار توهم نشويد که اين آيه را به روشنايي ماه از خورشيد برداشت کرديد بلکه خلاف نظر شما است و در اين آيه ماه از خودش نور ميدهد نه خورشيد و اين هم مشکل علمي قرآن)
    هر سوره هيچ نظمي از لحاظ مفهوم ندارد.

    پاسخ

    اگر به تفسير الميزان مراجعه کنيد پيوند ميان آيات و حتي سوره ها را آورده است. البته سبک قرآن اين است که نام يک سوره برگرفته از يکي از موضوعات مطرح در آن سوره است نه اينکه همه ي مطالب يک سوره حتما در مورد آن نام باشد. توجه داشته باشيد که نام يک سوره صرفا نامي براي آن است نه اينکه موضوع آن سوره است. دقت کنيد.
    + آريا 
    طلا که پاک است چه باک ز خاک شدن دارد.
    چرا نظرات مرا نمايش نداديد؟
    به قول شما اينطور سخن گفتن و قضاوت کردن نشانه کم آوردن است.
    نظرات مرا نمايش دهيد که تنها وژدان دادگه شما را نشان ميدهد نه چيز دگر...
    پاسخ

    دوست عزيز، من دائم کنار کامپوتر نيستم تا هروقت شما پيام گذاشتيد عمومي کنم.
    + عبدالحق 
    اقا اريا وجناب فاطمي واقا محسن وساير دوستان بگوييد اينکه در اين ايه گفته شده همه چيز زنده از اب حيات يافته ايا با ان بخش از نظريه داروين که (منظور ايه 30 سوره انبيا ) اولين موجود جاندار تک سلولي در دريا (که دريا هم اب است) مطابقت دارد يا من بي طرف اشتباه ميکنم ؟ اگر هم اين اشتباه است لطفا اقا اريا وساير دوستان چه مسلمان
    چه زردشتي چه بودايي وچه يهودي وچه بي دين وهمه عزيزان حتما درباره 8پرسشي که درباره ايه 133 سوره انعام من بي طرف کردم جواب بدهند جواب ميدهيد؟
    + عبدالحق 
    وَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ كسانى كه كفر ورزيدند ندانستند كه آسمانها و زمين هر دو به هم پيوسته بودند و ما آن دو را از هم جدا ساختيم و هر چيز زنده‏اى را از آب پديد آورديم آيا [باز هم] ايمان نمى‏آورند

    (30) ايه 30 سوره انبيا


    + عبدالحق 
    اقا اريا اين هم سايت پارس قران واين هم ادرس اينترنتي اش parsquran.com لطفا اگر به قران دست رسي نداريد به اين سايت رفته وايه 133 سوره انعام 6 سوره قران را بخوانيد
    + آريا 
    آورديد:
    دوست عزيز، گمان نمي کنم شما در حدي باشيد که بتونيد ديدگاه داروين را تجزيه و تحليل علمي کنيد.
    ياد سخني از يک بزرگ افتادم که ميگفت:
    کوچکترين افراد کساني هستند که ديگران را کوچک ميشمارند.

    و شما چقدر عقل و بيان کوچکي داريد که که تنها کوچکي را ميبينيد.
    بچه چو بچه اي را بيند خوشش آيد. دوست گرام
    + عبدالحق 
    اقا اريا چون شما بالاخره وارد اين بحث شديد خوشحال ميشوم جواب اين 8 سوال من را بدهيد همينطور جناب اقاي فاطمي اگر شما پاسخي داريد بدهيد حتي اقا محسن وساير عزيزان به نظرم اقا اريا در علوم تجربي بسيار از من داناتر هستند لطفا شما به اين 8 سوال من بي طرف پاسخ دهيد
    + عبدالحق 
    افا اريا من که بي طرف هستم اما شما خوشبختانه به اين بحث پرداختيد چند سوال از شما دارم لطفا انها را جواب دهيد بُّك الْغَنىُّ ذُو الرَّحْمَةِ إِن يَشأْ يُذْهِبْكمْ وَ يَستَخْلِف مِن بَعْدِكم مَّا يَشاءُ كَمَا أَنشأَكم مِّن ذُرِّيَّةِ قَوْمٍ ءَاخَرِينَ(133 سوال اول :لطفا اين ايه را ترجمه کنيد سوال دوم : ايا در اين ايه گفته شده که انسانها از نسل گروهي ديگر هستند سوال سوم: خوب ميمونها يي که
    در اثر شراب به انسان تبديل شدند يک دفعه مثل انسان الان
    بودند يا نه؟ خصوصياتشان با ما فرق داشت ؟ سوال4: اگر فرق داشت ايا ما ازنسل انها هستيم يانه؟ سوال 5: اگر هستيم
    ايا انها از بين رفته اند يا هستند؟سوال 6: ايا اگر ما از نسل انها هستيم انها هم از بين رفته اند وخصوصياتي متفاوت با ما داشته اند ايا با اين ايه مطابقت دارد يا نه؟ سوال 7:اگر ندارد چرا ندارد؟سوال 8: اگر دارد چرا دارد؟
    + آريا 

    پرسش: پس اگر رابطه "پرستش" ميان اهورا مزدا وآفريدگان او وجود ندارد پس چه رابطه ديگري ميتواند باشد ؟
    پاسخ : براي ايرانياني که 1400 سال در دين اسلام زندگي کرده اند دشوار است که رابطه اي جز" اربابي و بردگي" ميان خود و خداي خود تصور کنند. در آيين زرتشت به هيچ روي اين رابطه وجود ندارد.تنها رابطه اي که ميان انسانها (و به طور کلي جانداران)و خداي آنها يعني اهورا مزدا وجود دارد رابطه ايست که بر بناي دوستي درست شده .
    پيروان اين آيين با اهورا مزدا همچون يک دوست گفتگو ميکنند. کسي از اهورا مزدا نميترسد و لرزه به اندامش نمي افتد چون اهورا مزدا جز مهر و نيکي و بخشش چيز ديگري نميشناسد. او ميداند که جهاني که او درست کرده جهاني است در حال پيشرفت و تکامل. و هدف او از آفرينش انسانها اين بوده که در بهتر ساختن اين جهان به او کمک کنند. به انسانها خرد داده،انديشه داده تا او را در خوشبخت ساختن جهان ياري دهند. او با خرد بي پايان خود، راستي و درستي را آفريده. او نيروي چيرگي به سهشهاي ويران کننده را آفريده، او آرامش دروني را آفريده، او رسائي و تکامل را آفريده و سرانجام او زندگي جاوداني را در نور و خوشبختي به مردمان ارمغان داده، چنين خدائي نيازي به پرستش و به بردگي کشيدن آفريده هاي خود ندارد.

    پرسش : کتاب مقدس آيين ايرانيان چيست؟
    پاسخ: کتاب مقدس آيين ايرانيان "گاتها" مي باشد. تمام پژوهشهاي زبانشناسي و تاريخي نشان ميدهد که واژه به واژه اين کتاب بدون کوچکترين تغيري 3743 سال پيش از زبان زرتشت بيرون آمده . "گاتها" که بمعني "سروده" ميباشند،17 بخش از72 بخش« اوستا» را درست ميکنند. اين 17 بخش، که بخشهاي 28 تا 45 از اوستا را درست ميکنند تنها نوشتاري است که از زرتشت به ما رسيده. بقيه ديگر بخشهاي کتاب اوستا، از نوشتارها وتفسيرهاي پراکنده اي درست شده که سده ها پس از مرگ زرتشت بوسيله ديگران نوشته شده و اين در زمانهائي بوده که زبان گاتها از يادها رفته بود. بنابراين در اوستا مطالبي نادرست وجود دارد که بايد به آن توجه داشت . 17 بخش گاتها را موبدان بعنوان سروده هاي مقدس از بر کرده و در درازاي بيش از 3000 سال با فداکاري از نسلي به نسل ديگري سپردند تا به ما رسيده. در اين کتاب از يک خدا نامبرده شده و آنهم اهورا مزدا است. اهورا مزدا يعني آفريننده جهاني که بر پايه هاي خرد پي ريزي شده.
    تمام هدف و آرمان گاتها را ميشود در يک جمله خلاصه کرد: خوشبخت ساختن کره زمين و تمام جانداراني که در آن زندگي ميکنند، يعني زنان،مردان،جانوران و گياهان.
    اگر کسي _ و تمام پژوهشگران به اين نتيجه رسيده اند _ زندگي خود را به قوانيني که در گاتها نوشته شده هماهنگ کند ، هيچ ترديدي نيست که نه تنها او زندگي آرام و خوشبختي براي خود درست خواهد کرد بلکه در خوشبخت سازي اطرافيان خود هم سهم بسياري خواهد داشت . و همانگونه که گاتها ميگويند " تنها در خوشبختي و شادماني و خوشبخت سازي ديگران است که ميشود به اهورا مزدا رسيد .
    + آريا 

    اکنون که ايرانيان ،در روند باز يافتن هويت راستين خود گروه گروه به آيين نياکان، يعني آيين زرتشت باز ميگردند يا مي خواهند با آن آشنا شوند، اکنون که تنها کانون، هفته اي بيش از 100 اي ميل از ايران دريافت ميکند که هم ميهنان با اصرار مي خواهند هر چه زودتر يا به اين آيين مقدس وارد شوند يا از ما درباره آن آگاهي مي خواهند، در اين زمان که حتي در ميان غربيان کشش بي سابقه اي براي آموختن و آگاهي گرفتن از اين آيين پيدا شده به گونه اي که رئيس بخش سياسي اتحاديه اروپا (که از دوست داران کانون ماست ) خود يک زرتشت شناس پرمايه اي شده که به زودي کتاب خود را درباره زرتشت بنام : "مردي که يکتا شناسي را آفريد"، زير چاپ خواهد برد، در زماني که در سطح اروپا جنبشي مسيحي بنام Sacra Europa از دانشگاهي ها و نويسندگان اروپائي درست شده که مي خواهند براي تقويت مسيحيت به سرچشمه آن يعني انديشه زرتشت بازگشت کنند،نسل جوان ايران بايد به درونمايه راستين آيين نياکان خود پي ببرند.در زير پرسشهايي که تا کنون از ما شده و پاسخهايي که از سوي کانون داده شده ، آورده ايم.
    پرسش : آيا زرتشت" پيغمبر" بود ؟
    پاسخ : نه ، زرتشت که تمام فلسفه خود را روي" خرد" پي ريزي کرد و بزرگترين مبارز بر ضد خرافات و مردم فريبي بود ،هيچگاه ادعاي" پيغمبري "نکرد .

    پرسش : پس زرتشت که بود؟
    پاسخ : تمام فيلسوفان يوناني و سپس رومي که بدون استثنا يا خود را شاگرد زرتشت معرفي کرده اند يا براي اعتبار دادن به خود، نوشته هاي خود را به او منصوب کرده اند ، زرتشت را "آموزگار جهاني" ناميدند . پس از تسخير ايران به وسيله مسلمانان عرب ، ايرانياني که نخواسته بودند بکيش عرب در آيند و زرتشتي ماندند در زير ستم شديد و براي نگهداري از جان خود به زرتشت لقب"پيغمبر"دادند. امروز با گسترش دانش زرتشت شناسي اگر بخواهيم لقبي به زرتشت بدهيم، همان " ابر انديشمند " خواهد بود. که در جهان يکتا ميباشد . به زبان گاتايي او را اشوان و درزمان هخامنشيان او را ارتوان ناميدند . اشوان يا ارتوان يعني کسي که خود را با قانون هستي که بر پايه هاي راستي و درستي پي ريزي شده هماهنگ کرده باشد.
    پرسش : هدف آيين زرتشت چيست ؟
    پاسخ : هدف آيين زرتشت را ميشود تنها در يک جمله خلاصه کرد: خوشبخت سازي زمين و تمام جانداراني که روي اين کره زندگي مي کنند يعني انسانها, جانواران و گياهان . تمام آرمان زرتشت بر اين پايه پي ريزي شده که از زمين کره اي خوشبخت درست کند که در آن جانداران بتوانند شکوفا شوند و به رسايي برسند و سپس با خشنودي در نور و خرد اهورا مزدا غرق شده و به زندگي جاويد دست يابند .

    + آريا 
    پرسش : آيا زرتشت "يکتا پرست بود"؟

    پاسخ : نه به هيچ روي ! واژه "يکتا پرست" را چندي از نويسندگان با واژه هاي "يکتا شناس " و "يکتا گرا" اشتباه کرده اندو اين اشتباهي است بسيار بزرگ . ما بايد نخست از خود بپرسيم آيا يکتا پرستي به خوشبخت زيستن انسانها، جانوران و گياهان که آرمان زرتشت است کمک ميکند ؟ زماني که کتابهاي تاريخي را ميخوانيم، ميبينيم که بزرگترين کشتارها و خونريزي هاي تاريخ بشري بوسيله "يکتا پرستان"انجام گرفته.
    جنگهاي صليبي ميان يکتا پرستان مسيحي با يکتا پرستان مسلمان، جنگهاي مذهبي ميان يکتاپرستان کاتوليک با يکتاپرستان پروتستان جنگهاي مذهبي ميان يکتاپرستان سني و يکتاپرستان شيعه،کشتار وحشتناک 120000 "کترها " به وسيله يکتا پرستان کاتوليک در سده سيزدهم در جنوب فرانسه به فرمان پاپ که آنها را به دوگانه گرايي متهم کرده بود،جنگهاي بي پايان ميان يکتا پرستان مسلمان با يکتا پرستان يهودي ،کشتار شش مليون يهودي يکتا پرست به وسيله مسيحيان يکتا پرست،سنگسار و سوزاندن مردمان بي گناه در ميدانهاي شهر به وسيله يکتا پرستان مسيحي و مسلمان. در 2000 سال گذشته بيش از سد مليون کشته به جا گذاشته .
    آيين زرتشت آييني است" يکتا گرا ". واژه "يکتاگرا" با پسوند ديناميک" گرا" درست شده که از "گرايش" ميايد يعني حرکت از يک نقطه به نقطه ديگر. چون آيين زرتشت آييني است ديناميک و هميشه در حال نو سازي و نو آوري و نو شدن بنابراين واژه يکتاگرا نمايان گر اين آيين است . پيروان اين آيين, با کار و کوشش خود که بر پايه هاي انديشه نيک، گفتار نيک و کردار نيک و با سرکوب کردن دروغ و ريا و خرافات انجام ميشود به سوي يگانگي و به سوي اهورا مزدا گام بر ميدارند تا با او يگانه شوند،تا با او يکتا شوند. بنابراين آيين زرتشت آييني است يکتا گرا و يکتا شناس .

    + آريا 
    در مورد تعاليم واقعي زرتشت پرسيديد. اتفاقا چندي پيش چند نظريه از دکتر خزاعي آوردم که جناب فاطمي در نهايت نا جوانمردي آن پست را حذف کردند.
    ولي اينبار براي شما ميآورم.
    پاسخ

    مطالب توهين آميز و بي ربط اورده نمي شود
    + آريا 
    عبدحق آورديد:
    اقاي فاطمي وقتي تصادفا اين ايه را خواندم.
    نظريات و ديدگاه هاي داروين هيچ ربطي به آيه هاي ديني چون قرآن نداردو قرآن ادعا دارد که انسان از خاک آفريده شده اما داروين آن را تکامل يافته بوزينه ها و ميمون ها ميداند که نظريه معقولي به نظر مي آيد.
    داروين آورده است که مي و يا همان شراب و انگور مانده بر روي ژن يک موجود چون ميمون تاثير ميگذارد و آن ميمون با خوردن شراب رفته رفته ژنتيک و فيزيک يک انسان را دارا ميشود.
    که اين موضوع يک مقاله کاملا عقلاني است.
    پاسخ

    دوست عزيز، گمان نمي کنم شما در حدي باشيد که بتونيد ديدگاه داروين را تجزيه و تحليل علمي کنيد
     <      1   2   3   4   5    >>    >