• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : هيچستان
  • نظرات : 6 خصوصي ، 155 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    آقاي فاطمي
    درود

    يکم: راستش اينهايي که مينويسم، باور قلبي خودم نيست. تنها مينويسم تا نشان بدهم که روش کار و استدلال شما در هيچستان درست نيست. در سوره نور ميفرمايد که الله النور السماوات و الارض
    از هر کسي که دانش فيزيک داشته باشد بپرسيد خواهد گفت ک نور از حرکت کردن الکترون در ترازهاي گوناگون انرژي ساخته ميشد. از جمله انفجارهاي اتمي درون خورشيد يکي از منابع نور آسمانها و زمين است. اين نور ذرات فوتون هستند که با سرعت بالا و رفتار موجي حرکت ميکنند....
    {خدايا را مرا ببخش} از اين روي الله در قرآن فوتون است که .....
    دوم: من بسيار جستجو کرده ام. بسياري گفته اند که شخصيت تاريخي کسي به نام حضرت مسيح (ص) اثبات نشده است. حتي در انجيل شش ژانويه زاد روز ايشان گفته شده ولي در 21 دسامبر که در ايران زاد روز مهر (=يلدا {با چشم پوشي از چند روز اختلاف گاهشمارها}) کريستمس جشن گرفته ميشود. حتي اخبار گفت که پاپ {نامش را يادم نمي آيد} نوشتاري دارد که زاد روز حضرت مسيح(ص) چند سده پيشتر از چيزي است که امروزه گفته ميشود.
    يا حضرت ابراهيم (ص) که حضرت محمد (ص) به همديني با ايشان افتخار کردند، هيچ جايگاه واقعي تاريخي در تاريخ ندارد....
    سوم- قرآن مي فرمايد فبشر يستمعون القول و يتبعون الاحسنه...
    نميگويد ببين که چه کسي آن سخن را گفته ميگويد بشنو و از بهترين پيروي کن. از اين روي استدلال شما در هيچستان که بدون بررسي خود گاتها تنها با استدلال اينکه شخصيت تاريخي اشوزرتشت زير سوال است، دين زرتشتي را رد کرده ايد که خلاف اين دستور قرآن است.
    پاسخ

    شما در اين پيام، شرط کوتاه نويسي را رعايت نکرديد. مي تونستيد اين مطلب رو در سه پيام جداگانه بنويسيد. يکم) واژه «نور» تنها در مورد خدا به کار نرفته تا آنگونه بتوان تفسير کرد. به عنوان نمونه در آيه ي « اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ پيروان نورى كه با پيامبر نازل شده، رستگارند» منظور از نور، قرآن است. در آيه ي «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ؛ خداوند ولى كسانى است كه ايمان آورده‏اند، آنها را از ظلمتهاى (شرك و كفر) به سوى نور (ايمان) رهبرى مى‏كند» که مراد ايمان است. در حديث «العلم نور يقذفه اللَّه فى قلب من يشاء؛ علم نورى است كه خدا در قلب هر كس كه بخواهد مى‏افكند» مراد دانش است. در آيه ي «الله نور السموات والارض» نيز خداوند تشبيه به نور شده که يعني وجودي که آشکار است و آشکارکننده ي غير. از اين گذشته اگر توضيح شما درست باشه بايد نور در نظر مسلمانان از احترام خاص برخوردار باشه حال آنکه چنين نيست. دوم) ما قرآن را سخن خداوند مي دانيم و درخواست سند از خدا بيجاست. پس اگر خدا چيزي گفت ولي ديگران نتونستند اثبات کنند باز هم مورد قبوله. سوم) مگر در گاتها زمان و مکان و محل زندگي و آرامگاه زرتشت آمده؟