• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : آيا اين، دليل پيامبري است؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 64 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5      >
     
    + عبدالحق 
    با سلام لطفا جناب استاد موبد غيبي گرامي اگر از تواريخ عزيزان زرتشتي نامه پيامبر اسلام وامام علي را دارند ارائه کنند چون برايم خيلي جالب است لطفا جناب اقاي فاطمي اگر ايشان اين نظر را نديده اند شما از ايشان از طريق ايميل بپرسيد
    + عبدالحق 
    با سلام خيلي دوست دارم از دانش استاد موبد مهران غيبي بهره مند شوم ايشان فرموده انذ که در کتابهاي تاريخ ما دو نامه يکي از محمد(ص) و يکي از علي (ع) هست که با احترام به دين زرتشتي و ايرانيان به ايرانيان زرتشتي اجازه زندگي شريفانه داده شده و آنها را از هر گزندي از سوي مسلمانان ايمن دانسته اند....سوال : استاد موبد غيبي عزيز لطف وبزرگواري کنيد بگوييد که ايا اين نامه ها در منابع زرتشتي ذکر شده؟ ومن خيلي خوشحال ميشوم بزرگواري کنيد واسناد اين نامه ها را بگوييد

    + عبدالحق 

    با سلام اقاي امير شاهي ولي نگفتيد جناب مولانا ابوالکلام ازاد براساس کدام سند خائن بودند؟ واينکه ايا ما درست است هر نقل قولي را درباره شخصيت هاي برجسته بيان کنيم؟

    اميدوارم کتاب مسلمانان در نهضت هندوستان ترجمه اقاي خامنه اي را بخوانيد وبيشتر با اين شخصيت با ارزش جهان اسلام اشناشويد

    اقاي عبدالحق ...
    ممنون از لينکي که ارائه کرديد .

    بايد آقاي محقق و داماد رو ببينم و حضوراً برخي اشکالات فاحش ايشان در مقاله شان را به ايشان تذکر دهم .
    بگذريم ...
    آقاي محقق داماد منظورم هست !
    آيا اين ، دليل پيامبري است ؟؟؟
    + عبدالحق 
    اين هم منبع سخنان حضرت ايت الله محقق داماد روحاني برجسته شيعه درباره ائين زرتشت وکوروش بزرگ http://www.golshanemehr.ir/article.php?id=2399
    + عبدالحق 

    با سلام خيلي دوست دارم جناب موبد غيبي نظر بعدي من که نظر يک عالم وارسته شيعه حضرت ايت الله محقق داماد درباره ائين زرتشت وکوروش بزرگ است را بخوانند

    به گواهي اسناد، ايرانيان قبل از اسلام با الهام از تعاليم مذهبي آيين زرتشت به طبيعت به ويژه خاک، آب، آتش و هوا و گياه به مثابه عناصري مقدس مي نگريسته اند که نه تنها آلودن آنها گناه شمرده مي شد که پاک نگهداشتن و پاک کردن آنها وظيفه اي ديني بوده است ضمن آنکه علاوه بر وجه ظاهري و دنيايي، وجهي معنوي و آسماني نيز براي آنها قايل بودند. ايرانيان به شخصيتي مانند کوروش مفتخرند که به نظر ما بهترين عقيده درباره وي آن است که او همان ذوالقرنين قرآن کريم و از پايه گذاران حقوق بشر دوستانه و رعايت اصول انساني و حمايت از منابع زيست محيطي در زمان جنگ و درگيري مسلحانه است. سلاطين آسور قبل از وي به ويراني طبيعت مباهات مي کردند اما کوروش اين گونه نبود و عقيده اش بر حفظ طبيعت استوار بود. به هر ترتيب با تاثير گذاري جهان بيني اسلامي، غناي فرهنگ ايراني در رابطه انسان با طبيعت و چگونگي بهره گيري از آن دو چندان شد

    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    اينک که سخن از فراماسونري است، سيد جمال الدين اسدآبادي هم عضو فراماسونري بود. اين را از صدا و سيماي ايران بارها شنيده ام.
    استاد جامعه شناسي ما ميگفت در برابر شاهان خودکامه و نابخرد چون قاجاريان، تنها راه آزاديخواهي عضويت در فراماسونري بود تا به پشتوانه آن بتوان براي آزادي کوشيد.
    درست است که امروزه فراماسونري بد بشمار مي آيد ولي بنياد فکري فراماسونري آزادي خواهي بود. آشکار است که کسي در فضاي خفقان اطلاعات آن زمان نميدانست که پشت پرده فراماسونري چيست.
    اين گونه کشش آزاديخواهانه و انسان دوستانه را به روشني در تبليغات و رفتارهاي توده ايها، چريکهاي فدايي خلق و سازمان مجاهدين خلق در سالهاي انقلاب ديده ام . کسي آنزمان نميدانست که بن اين گروه ها ضد خلق است. من به دليل تعصب ديني زرتشتي گرفتار نشدم ولي دوستان و خويشان بسياري گرفتار ژست انسان دوستانه و آزاديخواهانه اين گروه ها شدند. فراماسونري هم مانند آن.
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري داناي هستي بخش (مزدا اهورا)
    آقاي عبدالحق درود
    من نوشته شما را در باره ديدگاه ابوالکلام خواندم.
    يکم: در تورات باب اشعيا نيز از کوروش با صفت مسيح ياد شده است.
    دوم: مرکز پژوهشهاي اسلامي دارآباد تهران در سالهاي 1387 تا 1390 (درست يادم نيست) يک همايش چند روزه داشت و جايگاه کوروش بزرگ و ربط آن به ذوالقرنين را بررسي کرد.
    سوم:
    در قرآن به پيروان موسي(ص) و عيسي(ص) ايرادهاي بسيار گرفته شده است ولي يک واژه هم در باره پيروان اشوزرتشت ننوشته است. در حالي که در سوره حج آيه 17 از زرتشتيان (مجوس) در رديف يهود و نصارا ياد شده است.
    چهارم:
    هنگامي که عمر براي يورش به ايران با علي (ع) همپرسگي کرد، علي(ع) مخالفت کرد و اجازه نداد که پسران و حتي برده هايشان در جنگ عليه ايران شرکت کنند.
    پنجم:
    در کتابهاي تاريخ ما دو نامه يکي از محمد(ص) و يکي از علي (ع) هست که با احترام به دين زرتشتي و ايرانيان به ايرانيان زرتشتي اجازه زندگي شريفانه داده شده و آنها را از هر گزندي از سوي مسلمانان ايمن دانسته اند....
    پاسخ

    در مورد اينکه قرآن از زرتشتي ها سخن نگفته يا ايراد نگرفته براي اينه که در عصر پيامبر، سروکاري با زرتشتيان نداشتند. در مورد بودائيان هم قرآن چيزي نگفته آيا اين دليل ميشه که بودائيان در نظر قرآن عزيزند؟
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي اميرشاهي نوشته ايد:"

    پس چرا نظريات پروفسور پرودز اکتو شروو ، عضو تيم تخصصي دانشنامه ايرانيکا و استاد متبحر زبان اوستايي در دانشگاه هاروارد ، را نمي پذيريد ؟
    ايشان معتقد است که گاتها ربطي به زرتشت ندارد و نيايشهاي موبدان است . ترجمه ايشان جديد ترين ترجمه ي گاتها است . و حقايقي بسيار بسيار جالب توجه را بيان نمودند ."
    پاسخ
    وقتي يک نفر دروغ ميگويد، پذيرفتن نداره. دروغ دروغه. خود گاتها ميگويد من سخنان اشو زرتشت است. اوستا ميگويد که گاتها سخنان اشوزرتشت است. ونديداد ميگويد که سخنان اشوزرتشت است.
    در 5 گاه نماز روزانه به گاتها و پنج بخش آن درود ميفرستيم. در جشنها به گاتها و وزن وساختار شعري و ووو آن درود ميفرستيم. در آيين سالمرگ به گاتها، سرودهاي آسماني اشو زرتشت و پنج بخش آن و ساختار شعري آن درود ميفرستيم.
    هنگام نذر دادن به دروغکاري که گاتها نميسرايد نبايد نذري بدهيم.
    آقاي اميرشاهي آسمان بروي، زمين بيايي کتاب آسماني ما زرتشتيان گاتها است.
    پاسخ

    دين زرتشتي (برخلاف اسلام) ديني نيست که غربيها بخواهند با اون مبارزه کنند. دليلي نداره که بخوان دروغ بگن. هرچند هر اظهار نظري قابل نقد و بررسي هست. سطر آخر شما نشون ميده که ميخواهيد بگيد: مرغ يک پا داره. با چنين روحيه اي نميشه بحث علمي کرد.
    ببخشيد که بحث منحرف شد .
    ضمناً جناب عبدالحق
    سخنان من درباره ي ابوالکلام ؛ ربطي به سنّي بودن ايشان ندارد.
    همين عقيده را من درباره ي ابراهيم پورداود هم دارم . با اينکه ايشان شيعه مذهب بوده اند.
    سلام جناب عبدالحق
    من قضاوتي درباره ابوالکلام نکردم . عرض کردم که وجوه شخصيت ايشان تا حد زيادي مخفي است . آنچه گفتم تنها نظرياتي درباره ي ايشان و ارتباطشان با سفارت بريتانيا و لژهاي فراماسونري بود ، نه حکم نهايي . ( چه بسا اين نظريات اشتباه باشد ) من خودم را در جايگاهي نمي بينم که بخواهم کسي را محکوم کنم . تنها نظريات را بيان کردم . والله اعلم ...
    از ديد من نظريات ايشان درباب ايران باستان و کوروش و ... خسارت سنگيني بر جامعه اسلامي وارد کرد . و امروز بسياري از جوانان اهل سنت و نيز بسياري از جوانان شيعه - با واسطه تحت تدثير افکار ايشان هستند و اين باعث شده خيلي ها در توهمات باستان گرايانه فرو روند و گمان کنند که ايران قبل از اسلام ، بوستاني بود پر از گل و بلبل و شاخ نبات !
    بيشتر روي نقد من بر سخن ايشان بود . اگر شاهنامه را بخوانيم و اوستا را مطالعه کنيم مي بينيم که سخني که ايشان نقل قول کره اند تا حد زيادي خلاف واقع بوده است .


     <      1   2   3   4   5      >