• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : توسل به معصومان(ع) و فايده ي آن
  • نظرات : 2 خصوصي ، 82 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3   4   5    >>    >
     
    + پيمان 
    ميگن 1- امامان تمام علوم زمان خود را ميدانستند. 2- از علم غيب خبر داشتند 3- شفا ميدهند. من ثابت ميکنم که هر سه مورد فوق اشتباه است. زمانيکه حضرت علي توسط ابن ملجم زخمي شد امام حسن و حسين او را به خانه آوردند و بلافاصله دنبال طبيب فرستادند. طبيب آمد و امام را معاينه کرد سپس گفت از دست من کاري برنمي آيد امام حسن پرسيد چرا؟ طبيب پاسخ داد چون شمشير زهرآلود بوده است. امام حسن و حسين و زينب و ام کلثوم و ديگران زار زار گريستند. طبيب گفت تا ميتوانيد به او شير بدهيد (تيري است در تاريکي) شايد خوب شود.1- امام حسن وحسين اگر علم طب ميدانستند چرا فرستادند دنبال طبيب؟ چرا خودشان پدرشان را مداوا نکردند؟ نتيجه: علم طب نميدانستند 2- هر دو امام نميدانستند که شمشير زهر آلود بوده است پس در نتيجه علم غيب نميدانستند 3- هر دو امام دوست داشتند که پدرشان خوب شود پس چرا پدرشان را شفا ندادند؟ نتيجه: ائمه شفا نميدادند.
    پاسخ

    يک جواب به اين اشکال اين است که آنها مامور به ظواهر بودند و بايد مثل مردم عادي عمل مي کردند. بعضي عالمان شيعه هستند که علم امام به آن کمالي که اکثر شيعيان مي گويند قبول ندارند و من در اين زمينه تحقيق جامع نداشته ام تا بتوانم اظهار نظر کنم
    + عبدالحق 

    با سلام اقاي فاطمي براي من تشابه عقايد استاد موبد غيبي ودکتر احمد صبحي منصور رهبر گروه اهل القران درباره اينکه قران تنها مرجع ديني براي دين اسلام است بسيار جالب است اگر يادتان باشد من نظرات مفصلي درباره جريانات قران گرا چه قران گراهايي که ننه شيعه هستند ونه سني وانشعابات انها وقران گرا يي در بين اهل سنت که حديث را هم قبول دارند ولي مرجع اصلي وتکيه اول بر قران است وقران گرايي در بين علماي شيعه وقران گرايي دربين نويسندگان غير روحاني شيعه توضيح دادم
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي از آغاز سخن من يک چيز بيشتر نگفته ام هميشه هم يک سخن بوده است.
    اگر امامان (ع) را شما برگزيده ايد که حقتان هم هست که هيچ
    اگر آنها را برگزيده خداوند ميدانيد بايد از خداوند سند بدهيد وگرنه شهادت شما که ايشان برگزيده خداوند هستند پذيرفتني نيست. اگر ميگوييد که قرآن در شان علي (ع) چيزي گفته است، گرچه اين را تفسير به راي ميدانم، ولي باز هم در باره ايشان است نه ديگران.

    اين گفتار شما با نام توسل به معصومان(ع) و فايده آن است. شما ميگوييد که چون امامان (ع) برگزيدگان و اولياي خداوند هستند، خداوند اين اجازه را به آنها داده که حاجت شما را برآورده سازند.
    هميشه و همواره سخن من اين بوده و هست که اگر ادعايي را به خداوند نسبت ميدهيد بايد از وحي سند تاييد آن ادعا را بدهيد.
    نقطه سر خط
    پاسخ

    آيه ي انما وليکم الله ورسوله والذين آمنوا الذين يقيمون الصلاة ويوتون الزکاة وهم راکعون. و آيه يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک فان لم تفعل فما بلغت رسالته. تنها به تفسير همين دو آيه مراجعه کنيد که در مورد امام علي(ع) است و سخنان فراوان پيامبر که در مورد اميرالمومنين است. خود پيامبر از امامان بعدي اسم برده. همچنين هر امام امام بعدي را تعيين کرده. اگر شما بخواهيد احاديث را از دم کنار بگذاريد و صحبت از ضمير ناخودآگاه کنيد کلا بايد هر آنچه در کتابهاي تاريخي آمده کنار گذاريد در حالي که اين همه شما داريد صحبت از تاريخ مي کنيد و اينها همان خبرهاي تاريخيه. چرا يکجا ضمير ناخودآگاه است و جاي ديگر نه؟
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام آقاي فاطمي
    به خدا خسته نباشي
    بزرگوار من خسته شدم از اين همه توضيح دادن و تازه برگشتن سر نطقه اول
    اجرکم عندالله
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    به من ايراد گرفته ايد که خلط مبحث ميکنم.
    خب چه خلط مبحثي؟
    شما ميگويد به استناد آيه هايي که در شان علي (ع) هست، پس ميتوان به امامزاده ... رفت و از او خواست که مشکلات زندگي را حل کرد. آيا درست گفته ام؟ اگر درست گفته ام پس شما از يک گزاره درست نتيجه نادرست گرفته ايد. اگر من درست نگفته ام بفرماييد که چگونه اين توسل براي رفع حاجتهاي زندگي مردم چگونه توجيه قرآني ميشود.
    پاسخ

    من از آيات در شان حصرت علي خواستم امامت ايشون رو ثابت کنم. يکموقع در مورد امامت امامان ميگيد يکموقع از توسل به اونها بعد اينهارو خلط ميکنيد در حالي که اينها بحثهاي جدا مي طلبند
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي نوشته ايد:"
    اينکه از پيامبري بخواهند که برايشان از خدا طلب بخشش کنه، خود نوعي حاجت خواستنه. نبايد يکي يکي خواسته ها مثل بيماري، قرض و... در قرآن بياد "
    پاسخ
    اين روش شما اگر اشتباه نکنم استقرا است و اين در فلسفه هم درست نيست تا چه برسد به دين.
    اين سخن شما مانند آن است که بگويم چون قند شيرين است، پس همه قندها شيرين هستند. در حالي که نشاسته و سلولز قند هستند ولي شيرين نيستند.
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي اين آيات را پيشتر کسي ديگر به من معرفي کرد و خواندمشان. راستش جز تفسير به راي شما چيزي در آنها نديدم که بتوان گفت اين آيه در شان علي (ع) است. تازه اگر هم باشد سندي نيست که توسل به روشي که هست و در مديحه ها و سخنراني ها و فيلمها گفته و نمايش داده ميشود نيست.
    پاسخ

    مسائل را خلط مي کنيد
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي حامد يا من بد مي نويسم يا شما درست نميخوانيد.
    من ايرادم به حاجت خواهي و رفع مشکلات زندگي است.
    اين آيه هايي که شما نوشته ايد، همه اش در باره طلب بخشش از خداوند است و يا شناخت بهتر خداوند است. اين را که از همان آغاز هم من گفته ام.
    ايراد من به اين که نيست. ايراد من به درمان بيماري و بجه دار شدن و پرداخت قرضها و آزادي زنداني و تصادف نکردن تو جاده ووو است.
    خواهش ميکنم که نوشته هاي مرا يک بار ديگر از آغاز بخوانيد.
    پاسخ

    اينکه از پيامبري بخواهند که برايشان از خدا طلب بخشش کنه، خود نوعي حاجت خواستنه. نبايد يکي يکي خواسته ها مثل بيماري، قرض و... در قرآن بياد
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام
    1-شما گفتيتد آقاي قرائتي نگفته ولي من نشون دادم که گفته
    ولي مي دونم شما قانع نميشد
    2-نکته جالب اينه که شما با افتخار ار توسل زرتشتيان صحبت مي کني و از طرف ديگه مردم خودت رو به خاطر همين توسل بت پرست مي خواني

    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام آقاي غيبي
    تفسير نور(آقاي قرائتي)
    1-دعا و شفاعت پيامبر در حق ديگران، مستجاب و مورد قبول است. لذا مردم، به پيامبر توسل مى‏جستند. «فاستغفر لنا»(سوره 48. فتح آيه 11)
    2-زيارت رهبران آسمانى و استمداد و توسل از طريق آن عزيزان، مورد تأييد قرآن است. «جاؤك فاستغفروااللّه و استغفر لهم الرسول»(سوره 4. نساء آيه 64 )
    3-توسل و زيارت اولياى خدا، شرايط انسان را عوض مى‏كند.(بقره..186)
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي بحث امامت دو حالت بيشتر ندارد.
    يک حالت آنست که بگوييد مانند امام خميني (ره) ما او را شناختيم و برگزيديم که پيرواش باشيم. وووو
    حالت دوم آنست که بگوييد خداوند ايشان را برگزيده و دستور داده که ما پيرو اش باشيم و خداوند به اين امامان توانايي داده تا حاجت ما را برآورده سازند وووو

    با حالت نخست هيچ سخني ندارم و اين حق مسلم شماست
    با حالت دوم چون به خداوند نسبت ميدهيد تنها و تنها سند و دليل پذيرفتني آنست که قرآن گفته باشد فلان کس با فلان نام و نشاني امام است. اينکه قرآن گفته باشد ويژگي هاي رهبر (ولي=امام) اين چنين است. اين سند نيست. چون عام بوده و شامل همه ميشود. چون شما امامت را خاص ميدانيد، بايد قرآن به روشني گفته باشد که فلان کس با فلان اختيارات امام است و هر کي پيرو راستين آن امام است، حاجتهايش برآورده ميشود. چرا قرآن؟ چون شما ميگوييد که خداوند برگزيده است. رابطه جبرييل با زمين هم با محمد (ص) تمام شده است.
    پاسخ

    کسي که امام شد لازم نيست حتما جبرئيل بر او نازل شود. در قرآن آيات متعدد در شان امام علي داريم که مي تونيد از طريق گوگل بيابيد
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي حامد نوشته ايد:"

    نمي دونم ما از کتب شما دليل مياريم قبول نمي کني...از کتب خودمون مثالم مي زنيم قبول نمي کني؟
    چي بگم؟
    "
    پاسخ
    راستش نميتوانم بفهمم که چه ميگوييد.
    اين خود من بودم که ريشه حاجت خواهي از روان (روح) درگذشتگان نيک و پارسا (اوليا) در باور ايرانيان زرتشتي از جمله فروردين يشت است. اين خود من بودم که گفتم چون عرب پيش از اسلام چنين باوري را نداشته، و در قرآن نيز چنين باوري نيست، پس شما شيعيان توسل را از ايرانيان زرتشتي گرفته ايد.
    خب اکنون ايراد شما به چيست؟ چه چيز را از کتب خودمان برايمان سند آورديد؟ کجا نشان داديد که در قرآن چنين باوري هست؟
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي حامد شما نوشته ايد:"
    من از تفسير آقاي قرائتي مثال ميزنم شما قبول نمي کني؟"
    پاسخ
    راستش من که به ياد نمي آورم که چنين سندي را کي و کجا آورديد. خواهش ميکنم نشان دهيد که حاجت خواستن از گور و ضريح امامان و امامزادگان و چاه جمکران و گور سادات و کربلاي جنگ ايران وووو در کجاي قران است و آقاي قرائتي در تفسير کدام سوره به چنين سندي دست پيدا کرده اند.
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام آقاي غيبي
    چي بگم؟؟؟
    من از تفسير آقاي قرائتي مثال ميزنم شما قبول نمي کني؟
    ظاهرا شما بهتر از ما کتب ما رو مي شناسي؟
    نمي دونم ما از کتب شما دليل مياريم قبول نمي کني...از کتب خودمون مثالم مي زنيم قبول نمي کني؟
    چي بگم؟
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي نوشته ايد:"
    ما قائل به همه ي حاجت ها از جمله بخشش گناهان و بهبودي بيماري. بله در مورد حق الناس بايد گفت: کسي که چيزي را دزديده اول بايد آن مال را برگرداند سپس استغفار کند. کسي نبايد از ضريح حاجت بخواهد بلکه بايد از امام خواست. اخبار ما مي گويد که مي توان از روح اولياي خدا کمک خواست"
    پاسخ
    خب چرا هيچ کس جلوي آن مداح را که جلوي مسجد جامع کرمان در ميدان مشتاق ميگفت اين همان ضريح است وووو را نگرفت؟
    اين اخباري را که ميگويد از روح اولياي خدا ميتوان کمک گرفت از چه ريشه است؟
    ما در فروردين يشت عين اين را داريم.
    اگر در قرآن هست، يا در عرب پيش از اسلام بوده که هيچ اگر نبوده بايد بپذيريد که اين نيز تقليد از ايرانيان پيش از تازيان است.
    به من ايراد گرفته ايد که ادعا کرده ام. خب شما که ادعا نداريد، از کجا اطمينان يافته ايد که خداوند امامان (ع) را برگزيده و پذيرفته و اختيار برآوردن حاجتها را به ايشان داده. اين تماس با خداوند چگونه بوده است؟
    امروزه در اکنکار، در ساي بابا،مهربابا، ساتيان بابا، در ميان قديسان مسيحي ووو نيز چنين ادعاهايي هست.
    آقاي فاطمي اينکه شما باور داريد، با خودتان است. همانگونه که موبدان را به دليل دروغپراکني متهم کرده ايد، خودتان هم اگر سند مستند از ارتباط با خداوند و تاييد خداوند ندهيد، مانند آنها متهم هستيد.
    پاسخ

    ما نگفتيم هرچيزي که قبل از اسلام بوده از دم تا دم باطل و نادرست بوده. قبل از اسلام ازدواج و انواع خريد و فروش بوده آيا ما مي تونيم بگيم اين کارها بد بوده؟ شما داريد بحث امامت را پيش مي کشيد که بحث طولانيه. لطفا کتاب «اهل بيت در قرآن و حديث» را در اين سايت مرور کنيد: http://www.hadith.net/n144-p1.html
       1   2   3   4   5    >>    >