• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : اهل بيت(ع) در بحث با موبد غيبي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 162 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >
     
    + عبدالحق 
    سلام خب ان شخص محترم اسماعيلي ميگويد روايت دوازده امام در کتب شيعه اثني عشري امده من شيعه اسماعيلي چرا بايد اين روايت را قبول کنم؟ جواب شما چيه؟
    پاسخ

    بررسي اسناد روايات بحثهاي مفصل مي طلبد که اينجا جايش نيست
    + عبدالحق 
    سلام استاد فاطمي فرض کنيد شما با يک نفر از شيعيان محترم اسماعيلي مواجه ميشويد او به شما ميگويد ايه تطهير شامل اسماعيل پسر امام جعفر صادق ومحمد پسر اسماعيل هست واما شامل امام موسي کاظم وامام رضا نيست شما چگونه او را قانع ميکنيد؟
    پاسخ

    رواياتي که نام دوازده امام بعنوان اهل بيت در آنها آمده
    + عبدالحق 
    سلام بازهم تاکيد ميکنم که من بي طرف هستم ودرباره ايه 33سوره احزاب هم نظر قطعي نميدهم چون بي طرف هستم
    + عبدالحق 
    سلام استاد فاطمي لطفا ناراحت نشويد ببخشيد من نظر قطعي هم ندادم ومن بي طرف هستم وسني هم نيستم ووهابي هم نيستم وسياسي هم نيستم
    + عبدالحق 
    سلام در عرف عربي کلمه اهل البيت هم براي زنان شخص وهم براي دختران وپسران ونوادگان شخص بکار ميرود بنابراين بر اساس اين عرف عربي اين ايه هم براي زنان صدق ميکند وهم فرزندان ونوادگان
    اگر اشتباه ميکنم راهنمايي کنيد من بي طرف هستم
    + عبدالحق 
    جناب خيمه گاه ابوالفضل اهل البيت اسم جمع است شما برو با يک عرب که 4تا زن دارد و4تا خانه جدا هم براي هر کدام دارد بپرس اهل البيت خودت را نام ببر اسم 4زن خود را مي اورد
    + عبدالحق 
    سلام استاد فاطمي من که بي طرف هستم اما لطفا شما به اين چند سوال من جواب دهيد
    الف: از کجا ميفهميد که حديث کسا در حق امام جعفر صادق وامام رضا هم مصداق دارد؟
    ب: اگر شما اين حديث را در حق امام رضا صادق بدانيد شيعيان اسماعيلي هم ان را در حق امام اسماعيل پسر امام صادق صادق ميدانند انوقت شما به چه دليل ميگوييد اين ايه شامل اسماعيل نميشود؟
    ج: چرا زنان پيامبر را از اين ايه حذف ميکنيد؟ مثل واضح تر الان همسر شما جزو خانواده شماست درسته؟ وفرزند ونوه شما هم جزو خانواده شما است درسته؟ حالا اگر من بخواهم در عربي جمله اي درباره خانواده شما بگويم بايد به ضمير مذکر بگويم درسته؟ پس وقتي من ضمير مذکر درباره خانواده شما ميگويم همسر شما ديگر جزو خانواده نيست؟
    پاسخ

    در همين پست روي کلمه ي «اينجا» کليک کنيد و در کتابي که باز ميشه در ادامه ي آن سخنان پيامبر آمده که گفته اهل بيت من دوازده امام هستند. حديث کساء فقط همان پنج نفر را در بر مي گيره چون آنها در آن زمان در حيات بودند. وقتي که خود پيغمبر اصلاح «اهل بيت» را تبيين کرده، شامل همسرانش نمي شود
    اما بررسي كلامي:
    دوست عزيزم اگر در اين ايه همسران رسول معصوم شدند از هرگونه الرجسي مشكلاتي به وجود مي ايد زيرا از طرفي ايه خلاف قران عمل نموده و از خانه خود خارج شد براي غزوه و قيام به سيف با امير المومنين مولانا سيدنا علي ع در صورتي كه قران مي فرمايد و قرن في بيوتكن و همچنين خداوند در ايه 4 سوره تحريم مي فرمايد فقد صغت قلوبكما يعني قلب هاي انها منحرف شده است و طبق قول صحيح بخاري كه صحيح ترين كتاب اهل سنت بعد از قران است مي گويد
    اين ايه در شان عايشه و حفصه هست در صورتي كه به قول شما اگر انها معصوم شده باشند بديگر نبايد دچار انحراف شده باشند اما قلب هايشان دچار انحراف و اضمحلال مي شود
    پاسخ به ان سوال درباره اعجاز ادبيات عرب نيز بسيار ساده هست زيرا تمامي ايات بر روي يك سلسله نازل نمي شده است يعني اينگونه نبوده است كه همه ايات به صورت آني نازل شده باشد بلكه تدريجي بوده است و اتفاقا اين عين اعجاز است كه شما سخن از مطالبي بگوييد اما سپس از الفاظ و ادبيات هوشمندانه عرب استفاده كنيد كه همان منطقي هست كه در بالا توضيح دادم منظور ضماير مذكر و مونث هست
    در ادامه هم باز فرموديد كه ايه براي زنان هست اما كافيست يكي از انها جنين مذكر داشته باشد
    دوست عزيزم ادله شما بسيار مضحك هست و به عقيده من نمي دانم شما با اين عدمبضاعت چگونه مباحثه مي كنيد، جمله اول شما خود به خود جمله دوم شما را باطل مي كند و دچار تناقض مي شويد زيرا شما از طرفي ادعا مي كند براي زنان هست و سپس مي گويد ممكن هست يكي حامله به جنين مذكر باشد كه بايد بگوييم وقتي گوشواره طلايي اي كه براي يك زن حامله باشد اين چه ارتباطي به جنين مذكر او دارد؟ براستي شما تحليل چنين ساده اي را هم در نظر نگرفتيد؟
    شما افاضه داريد ايه براي زنان هست اما در ادامه براي اينكه مغلطه كنيد مي فرمايد خير چون يكي حامله بوده است، خوب اين قول حامله را از كجا ستانديد؟ بگوييد ما هم بدانيم فاصله شما تا نزول قران 14 قرن است حال شما علم غيب داريد؟
    لاكن همان طور كه عارض شديم شما حتي اگر اينگونه هم بخواهيد توجيه خنده دار كنيد در بحث بيوت و بيت دچار لغزش ادبي مي شويد زيرا تعدد زن را با بيوت نامبرده اما در اين ايه خبري از تعدد نيست و متذكر به بيت شده است


    اما مباحثي حديثي:::::
    دوست عزيزم اولا هيچ كدام از همسران رسول ادعا نكرده اند اين ايه در شان انها نازل شده است
    ثانيا: اينكه عايشه در صحيح بخاري گفته است هيچ ايه اي در شان خاندان ما نازل نشده است
    ثالثا: سنت مفسر ايات هست و انزلنا اليك ذكر لتبين للناس لذا در هيچ حجديثي هم گفته نشده است كه در شان همسران رسول هست
    برادر

    برادر فاطمي منتظر شما براي حضور در سايتم هستم و حقيقتا حقير علاقه به تعامل براي ارتباط فكري و فرهنگي و علمي با شما در زمينه اديان هستم البته اگر حمل بر تعريف نباشد حقير محقق در زمينه وهابيت و اهل سنت هستم
    يا مولايمان علي ع مدد
    بررسي دلالي
    بنده از شما سوال مي كنم اگر اهل بيت به معناي اعضاي خانواده هست حضرت نوح در ايه 45 سوره هود مي فرمايد ان ابني من اهلي و يعني پسر من از اهل من است اما خداوند در جواب به حضرت نوح در ايه 46 مي فرمايد قال يا نوح انه ليس من اهلك يعني اي نوح پسر تو از اهل بيت تو نيست حال من از شما سوال مي كنم چرات خداوند مي فرمايد كه فرزند نوح پسرش نيست در صورتي كه به اقرار شما فرزندان يك شخص اهل بيت ان شخص هستند
    حال به بررسي ادبيات عرب مي پردازيم:
    آن اهل بيت تعريف شده و محضور شده در ان ايه مبينه از افراد خاصي مي باشد كه قرار است براي امري خاص ماموريت هايي را در شرح وضاطفشان خداوند تعريف كند لذا به همين جهت است ما اين اهل بيت را در بحث عقيدتي جداي از بحث لفظي و عرفي ميدانيم
    در ايات قبل همان طور كه دوست عزيز ما فرمودند از ضماير مونث استفاده شده است اما در ان ايه از ضماير مذكر استفاده شده است و به اقرار شما چون ايات قبل براي هعمسران هست اين ايه هم براي همسران هست فلذا اگر ايه تطهير براي همسران باشد باز بايد الله سبحان تعالي از ضماير مونث استفاده كند و نه مذكر اما شما در ادامه امديد مسئله را خلط نموديد كه اين قضيه منجر به تناقض خود شما مي شود و فرموديد ممكن هست يكي از زنان حامله به فرزند مذكر باشد لذا قران از ضماير مذكر استفاده نموده اما پاسخ ما به شما اين است كه ادله شما غلط از اب در امده زيرا شما فرموديد ايات قبل براي همسران است و اين ايه هم براي هم سران است اگر اين ايه براي همسران باشد ديگر به فرزندان تخصيص پيدا نمي كند لذا اگر هم قول شما را تصديق نماييم پس بايد بگوييم ايات قبل هم بايد براي فرزندان و زنان باشد و در انجا هم بايد از ضماير مذكر استفاده شود اين پاسخ دومي به اشكال شما
    اما مطلب دوم اين است همان طور كه مستحضر هستيد رسول خدا داراي تعدد همسر هست و به همين جهت وقتي درباره انها صحبت مي كند از اهل بيوت كه صيغه جمع مي باشد استعمال مي كند و زماني كه به ايه تطهير مي رسد از صيغه مفرد يعني اهل بيت استفاده مي كند لذا اگر اين ايه در شان همسران رسول هم باشد بايد مانند مطالب قبل از اهل بيوت استفاده مي نمود اين هم بررسي شوم براي بطلان مطلب شما
    ادامه دارد.................
    سلام عليكم
    برادر موبد آيا شما به عنوان يه عالم نمي دانيد كه بحث بر سر يك مسئله نياز به علم رجال، حديث، صرف و نحو و ادبيات عرب دارد؟
    اگر شما عالم به علوم مذكور هستيد پس چرا اينقدر تناقض در مطالبتان هست؟
    چرا اينقدر محتوياتتان ابر است دوست عزيزم؟
    و اگر علمي ندارد پس سكوت اختيار كنيد عزيز دل
    در وحله اول بايد بگويم قبلا اين مسئله را در سايت مورد بررسي قرار دادم كه لينك انم را در ذيل قرار مي دهم:
    http://www.kheyme133.ir/Forum/Catgory/6/Post/1693
    اين لينك حاوي مناظره حقير با يك وهابي بوده است كه در يك سايت وهابي انجام شد و در آخر هم وهابي عاجز ماند و از منتاظره فرار كرد
    اما مطالب برادر موبد داراي نقد هايي هست كه حقير ان را مورد بررسي قرار مي دهم:
    جناب موبد شما امديد حضرت زينب را وارد 12 نفر كه همان اهل بيت هست نموديد كه خود اين مسئله پاسخش بسيار ساده هست اما نمي دانم چرا جناب عالي چنين گاف بسيار ساده اي را داده ايد
    برادر عزيزم، ايا شما هر شخصي را كه پدر شده باشد را به عنوان پدر خود مي دانيد؟ يعني همسايه شما بچه اش بدنيا امده باشد و پدر شده باشد و شما به او بگويد شما پدر هستيد اين بدين معنا هست او پدر شماست؟اين يك مثال عقلي بوده براي تفهيم بيشتر
    اما كلمه اهل بيت داراي تعابير استفهامي مي باشد كه بايد مورد بررسي قرار بگيرد
    برادرعزيزم اهل بيت يك معناي تحت الفظي و عرفي دارد و يك معناي قراني يعني اينكه همسر شما از اهل بيت شما هست به طريق اولي ازواج النبي هم اهل بيوت رسول هستند اما ان اهل بيت خاصه قران نيستند كه خداوند ان ها را معصوم نموده است
    ادامه دارد..............
    + کاوه 
    جناب موبد غيبي
    دليل شما براي "پيامبر بودن" زرتشت چيست؟ (لطفا دلايل منصفانه‌اي که قانع کننده باشند را بيان کنيد.)
    + عبدالحق 
    سلام استاد موبد غيبي ميبينيم که حضرت زرتشت صريحا طبق متن وترجمه اي که خود شما از گاتها ارائه کرديد از اهورامزدا درخواست ميکند درسته؟
    + عبدالحق 
    وهمچنين جناب موبد غيبي به ياري هستي بخش دانا
    درود
    هات43 بند8:

    به او نخست گفتم:" من زرتشتم و تا آنجايي که مي‌توانم، دشمن واقعي دروغکارم و ياور نيرومندي براي راستکار مي‌باشم. اي دانا مي‌خواهم تا روزي که ثنا خوان تو هستم، از آزادگي و خودمختاري برخوردار باشم.

    اين بخش از ايات گاتها را شما اورديد

    + عبدالحق 

    سلام استاد موبد غيبي از شما سوالي داشتم شما به دعا کردن من سوالاتي کرديد لطفا ابتدا به اين بخشها از گاتها که خودتان اورديد که به ياري هستي بخش دانا
    درود

    هات 33 بند 13:

    اي خدايي که همه چيز را مي‌بيني، کمکم کن و با مهر و بخشش بي‌مانند خود که از شهرياري تو سرچشمه مي‌گيرد، و از نيکويي‌هاي منش نيک بر مي‌خيزد، مرا بنواز. اي آرامش روز افزون وجدانم را از روي آيين راستي آگاه ساز.

    هات33 بند14:

    اينک زرتشت تن و روان و چکيده انديشه نيک خود را به خداوند خرد و کردار و گفتار و دل بيدار و همه نيروي خود را در راه راستي ارمغان مي‌دارد.

    وچند نمونه ديگر
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >