• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : اهل بيت(ع) در بحث با موبد غيبي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 162 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + خيمه گاه اباالفضل(ع) 

    امام صادق (عليه السلام) فرمودند:حديثي حديث أبي و حديث أبي حديث جدي و حديث جدي حديث الحسين و حديث الحسين حديث الحسن و حديث الحسن حديث أمير المؤمنين عليه السلام و حديث أمير المؤمنين حديث رسول الله صلى الله عليه و آله و حديث رسول الله قول الله عز وجل.هر حديثي که من مي‌گويم، از غير از پدرم نشنيده‌ام و پدرم هر حديثي که مي‌گويد، از پدرش شنيده است و آنها هم از حضرت علي (عليه السلام) و او هم از پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) و سخن پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) هم سخن خداوند است. الکافي للکليني، ج1، ص 53 باب رواية الکتب والحديث شماره14
    + خيمه گاه اباالفضل(ع) 
    اگر رسول خدا لب فرو مى‏بست و خاندان خود را معرفى نمى‏كرد، خاندان فلان و فلان مدعى مى‏شدند كه ما صاحب الامر شمائيم. اما خداوند- بلند مرتبه_ براى اين كه سخن رسول را در معرفى خاندانش‏ تأييد كند، آيه‏اى نازل كرد و فرمود: «خداوند مى‏خواهد رجس و پليدى را از شما خاندان رسول بزدايد و شما را پاك و مطهر سازد». در خاندان رسول خدا، فقط على بود با حسن و حسين و فاطمه كه خطاب «عَنْكُمُ ويُطَهِّرَكُمْ» در باره آنان صادق بود، و لذا رسول خدا اين دسته خاص از اهل بيت را در خانه ام سلمه زير سايه عبا گرد آورد
    و فرمود: «بار خدايا! هر پيامبرى، خاندانى دارد و چشم و چراغى كه از خود بجا مى‏گذارد، اينان خاندان من و چشم و چراغ من مى‏باشند». ام سلمه همسر رسول خدا گفت: «مگر من از خاندان تو نيستم»؟

    رسول خدا فرمود: «تو به سوى نيكى روانى. اما خاندان من و چشم و چراغ من همين چهار تن مى‏باشند».


    حالا شايد باز هم افاضه كنيد اين كلام كه براي امام صادق است كجا گفته كه مولا علي ادعا كرده و يا حضرت زهرا ادعا كرده؟ ما هم در جواب مي گوييم
    كه كلام اهل بيت از پدرانشان و از مولا علي و از رسول هست كه روايت را در كامنت بعد خواهم اورد
    + خيمه گاه اباالفضل(ع) 
    وَقَالَ: إِنَّهُمْ لَنْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ بَابِ هُدًى وَلَنْ يُدْخِلُوكُمْ فِي بَابِ ضَلَالَةٍ فَلَوْ سَكَتَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وآله فَلَمْ يُبَيِّنْ مَنْ أَهْلُ بَيْتِهِ لَادَّعَاهَا آلُ فُلَانٍ وَآلُ فُلَانٍ وَلَكِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ أَنْزَلَهُ فِي كِتَابِهِ تَصْدِيقاً لِنَبِيِّهِ صلى الله عليه واله {إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً} فَكَانَ عَلِيٌّ وَالْحَسَنُ وَالْحُسَيْنُ وَفَاطِمَةُ عليه السلام فَأَدْخَلَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وآله تَحْتَ الْكِسَاءِ فِي بَيْتِ أُمِّ سَلَمَةَ
    ثُمَّ قَالَ: «اللَّهُمَّ إِنَّ لِكُلِّ نَبِيٍّ أَهْلًا وَثَقَلًا وَهَؤُلَاءِ أَهْلُ بَيْتِي وَثَقَلِي» فَقَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ: أَ لَسْتُ مِنْ أَهْلِكَ فَقَالَ إِنَّكِ إِلَى خَيْرٍ وَلَكِنَّ هَؤُلَاءِ أَهْلِي وَثِقْلِي


    ترجمه متن در كامنت هاي بعد
    + خيمه گاه اباالفضل(ع) 
    اخه من نمي دانم شما چرا اينقدر گيراييتان ضعيف است دوست عزيز، مگر اخرين نبي و خاتم نبي رسول نيست؟ من نمي فهمم بحث اهل بيت چه ارتباطي به امبيا دارد اول شما ارتباط اهل بيت را با انبيا مشخص كن بعد ادعاي كذايي كنيد ضمن اينكه به هيچ كدام از سوالات من پاسخ نداديد و از اين به بعد هم بنده پاسخ گو نيستم زيرا فرار را در ادبيات نوشتاري شما همه گان مشاهده مي كنند و هم اكنون كه در منگنه هستيد مي گوييد برايمان يك روايت بياوريد كه حضرت زهرا گفته باشد كه ايه تظهير براي ما هست، خوب نگفته باشد پدر ايشان كه گفته است براي دختر و داماد و نوه هايم هست
    اين نيز ادله خنده دار شما بود كه بايد به استدلال هاي خودتان احسنت بگوييد
    خوب نگفته باشه، خدا كه گفته، زنان رسول كه گفته اند، اين نوع بحث يعني نشان از غرض ورزي دارد نه مسند علمي
    همان گونه كه الان وهابيت از ما مي پرسد مولا علي در كجا گفته است كه در غدير من به ولايت و امامت جعل و نصب شدم ضمن اينكه ايه تطهير را رسول خدا گفته اند لذا كلام رسول كلام اهل بيت هست شما بايد دليل اقامه كنيد عايشه اي كه در انجا بود چرا در زير كسا نبود؟ شما بايد دليل اقامه كنيد چرا رسول عايشه را نبرد، شما بايد دليل اقامه كنيد در ان موقع بقيه زنان كجا هستند، شما بايد دليل اقامه كنيد اگر زنان رسول جز ايه هستند پس چرا در تاريخ وجوئد ندارد و ثبت نشده و همسران هم ادعا نكرده اند
    اما از ان طرف، هم تاريخ گويا هست، هم قران، هم حضرت رسول مي فرمايند و هم علما
    حالا شما ادله داري بسم الله وگرنه اين سوالات ابكي بدرد بحث علمي نمي خورد
    ضمن اينكه براي اينكه مهر بطلان هم براي اين سوالتان زده باشم بنده روايتي را كه امام صادق فرمود اين ايه در شان خمسه طيبه بوده است را خدمتتان ارائه مي دهم البته در كامنت بعدي انشا الله

    اخه من نمي دانم شما چرا اينقدر گيراييتان ضعيف است دوست عزيز، مگر اخرين نبي و خاتم نبي رسول نيست؟ من نمي فهمم بحث اهل بيت چه ارتباطي به امبيا دارد اول شما ارتباط اهل بيت را با انبيا مشخص كن بعد ادعاي كذايي كنيد ضمن اينكه به هيچ كدام از سوالات من پاسخ نداديد و از اين به بعد هم بنده پاسخ گو نيستم زيرا فرار را در ادبيات نوشتاري شما همه گان مشاهده مي كنند و هم اكنون كه در منگنه هستيد مي گوييد برايمان يك روايت بياوريد كه حضرت زهرا گفته باشد كه ايه تظهير براي ما هست، خوب نگفته باشد پدر ايشان كه گفته است براي دختر و داماد و نوه هايم هست
    اين نيز ادله خنده دار شما بود كه بايد به استدلال هاي خودتان احسنت بگوييد
    خوب نگفته باشه، خدا كه گفته، زنان رسول كه گفته اند، اين نوع بحث يعني نشان از غرض ورزي دارد نه مسند علمي
    همان گونه كه الان وهابيت از ما مي پرسد مولا علي در كجا گفته است كه در غدير من به ولايت و امامت جعل و نصب شدم ضمن اينكه ايه تطهير را رسول خدا گفته اند لذا كلام رسول كلام اهل بيت هست شما بايد دليل اقامه كنيد عايشه اي كه در انجا بود چرا در زير كسا نبود؟ شما بايد دليل اقامه كنيد چرا رسول عايشه را نبرد، شما بايد دليل اقامه كنيد در ان موقع بقيه زنان كجا هستند، شما بايد دليل اقامه كنيد اگر زنان رسول جز ايه هستند پس چرا در تاريخ وجوئد ندارد و ثبت نشده و همسران هم ادعا نكرده اند
    اما از ان طرف، هم تاريخ گويا هست، هم قران، هم حضرت رسول مي فرمايند و هم علما
    حالا شما ادله داري بسم الله وگرنه اين سوالات ابكي بدرد بحث علمي نمي خورد
    ضمن اينكه براي اينكه مهر بطلان هم براي اين سوالتان زده باشم بنده روايتي را كه امام صادق فرمود اين ايه در شان خمسه طيبه بوده است را خدمتتان ارائه مي دهم البته در كامنت بعدي انشا الله
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي براي هزارمين بار، آنچه خداوند از زبان جبرييل به پيامبر شما (ص) گفته، شده قرآن. روايت که از سوي خداوند و از راه جبرييل نيست. خودتان پايان را اعلام کرده ايد.
    سخن من نيز بررسي اين اعجازي است که شما به قرآن نسبت ميدهيد.روايت چه مشکلي را حل ميکند؟ کار شما مانند آنست که بگويم: آدم خوبي هستم. بپرسيد" کي گفته؟ بگويم: پدرم. بپرسيد: کي گفته پدرت درست گفته؟ بگويم: خودم.
    آقاي فاطمي اينها سند نيست. آقاي گرامي سند. يعني خود قرآن که وحي است و از سوي خداوند به واسطه جبرييل نازل شده بگويد که چنين و چنان شده است.

    هر چي دوست داريد خود و هم انديشانتان به من تهمت وهابي بودن بزنيد. آقايان/خانمهاي گرامي آنچه خداوند به شما نازل کرده قرآن است. سند شما بايد از قرآن باشد......
    پاسخ

    امام علم لدني داره و مورد تاييد پيامبره و پيامبر مورد تاييد خداست.
    سلام
    دوست عزيزم در مورد قسطلاني اشتباه تايپي از مند بوده عزيزم، من اسامي را جابه جا نوشتم، شما امديد ادعا كرده ايد كه عسقلاني سخني گفته و در صورتي كه اين جمله براي قسطلاني هست،
    حالا متوجه شديد؟
    دوست عزيز بنده نگفتم كه بي سواد حق اظهار نظر ندارد، شما متاسفانه باعث مي شويد ديگر من اين جلامت را واگويه كنم شما حتي به مشاهير خود هم بي احترامي مي كنيد مي دانيد چرا؟ چون در نوشته هايتان اصلا تعمق نمي كنيد و براي خودتان هر چه به زبانتان رسيد تبديل به نوشتار مي كنيد، من مي گويم شما ادعاي بي سوادي داريد اما نظريه پردازي مي كنيد و ادعا دارد كه ما هم اشتباه مي كنيم، مشا هنوز فرقي بين اظهار نظر و نظريه پردازي را نمي دانيد چيست؟
    دوست عزيز شما حتي از ادبيات فارسي هم اطلاعات كافي نداريد و ادعا بحث بر سر مباني عرب مي كنيد جنالب برادر اهل سنمت
    بحث با شما واقعا خسته كننده هست
    ديگر ادامه نخواهم داد زيرا وقتمن بسيار ارزش مند تر از اين حرف ها هست و ما هم با هم جدل نداريم اگر كسي دنبال حقيقت باشد از همين نوع و تشخصيص ادبيات فارسي شما هم به عمق شالوده علمي شما پي خواهد برد
    + عبدالحق 
    سلام استاد فاطمي متاستفانه جناب حجت الاسلام والمسلمين خيمه گاه ابوالفضل من را مجبور به اين گونه سخن گفتن ميکنند من براي ايشان احترام بسياري قائل هستم وبله ايشان علم بسيار بيشتري از من دارند ومن هم بي سواد هستم اما کجا گفته شده ادم بي سواد حق اظهار نظر کردن ندارد؟ اصلا شما بيا دلايل من را رد کن من بي سواد دارم دلايلي ذکر ميکنم خب شما عالم به ان دقت کن
    + عبدالحق 
    شما هم جناب حجت الاسلام خيمه گاه ابوالفضل برويد از چهارتا عرب زبان بپرسيد جمله کيف حال انت اهل بيوت شما از لحاظ صرف ونحو عربي معنايي دارد ؟ واصلا انت اي که اورديد درست اوريد ؟
    + عبدالحق 
    جناب حجت الاسلام خيمه گاه ابوالفضل اورده ايد که در مورد قسطلاني امديد ادعا نموديد،بلكه ايشان قسطلاني نيست و عسقلاني هست، دوم اينكه فكر نكنم خودتان هم فهميده باشيد چه سوالي كرده ايد مجدد واضح و ضصريح سوال كنيد
    پاسخ : استاد فاطمي من کي گفتم قسطلاني به من نشان دهيد ؟ اگر جناب حجت الاسلام نميتواند جواب سوال من را بدهد خب بگويد نميداند ديگر چرا الکي تهمت ميزند ؟
    + عبدالحق 
    سلام متاستفانه جناب حجت الاسلام خيمه گاه ابوالفضل جواب نميدهد اول شان نزول يک ايه ايه را منحصر در ان نميکند لطفا از استاد فاطمي بپرسيد دوم : فرار از بحث نيست شما ميگوييد انما ابتدا ايه 33سوره احزاب بخاطر انما تطهير را فقط مختص به اهل بيت ميکند پس اگر فقط اهل بيت مطهر هستند پس انبيا شامل اين تطهير نيستند سوم : فرموده ايد که هيچ يک از زنان پيامبر نفرمودند اين ايه درباره ما است خب شما يک روايت از حضرت فاطمه زهرا(س) با سند صحيح بياوريد که بگويد ايه 33سوره احزاب فقط درباره ما هست
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقايان/خانمهاي گرامي هرچه ميخواهيد بگوييد. خداوکيلي اين درست که بگوييم: اي زنان پيامبر چنين و چنان کنيد که ما اراده کرده ايم تا 14 معصوم را معصوم کنيم و 12 نفرشان که فلاني فرزند فلاني است را امام گردانيم و آنها را از غيب و ووو آگاه گردانيم و گور آنها را جاي رفت و آمد ملايک گردانيم و توسل به ايشان براي حاجت خواستن روا است ووووووو؟
    خداوکيلي اين روش درست است؟ دقت کنيد که شما ميگوييد که قران اعجاز ادبيات عرب است. يک آدم معمولي چنين نمگويد تا چه رسد به اديب و چه رسد به اعجاز. خواهش ميکنم دليل بهتري بياوريد.
    پاسخ

    اين همه روايت نشان شما دادم باز حرف خودتونو مي زنيد. جاي تعجبه!
    مجدد تذكر مي دهم اگر بحث جديد داريد بفرماييد وگرنه ديگر به سوالات تكراري شما پاسخ گو نيستم زيرا اگر دنبال يافتن حقيقت بوديد همان كامنت هاي اوليه را نقد مي كرديد، فعلا برويد تحقيق كنيد بيت با بيوت چه فرقي مي كند سپس بحث قراني كنيد، ما از اهل سنت بيشتر از اين انتظار داريم
    مجدد مي گويم ما در اين ايه بحث عصمت اهل بيت مي كنيم و ارتباطي با انبياء ندارد، دوست عزيز من نمي دانم شما چرا اينقدر سطحي فكر مي كنيد كمي كلاهتان را بلند تر كنيد ژرفاي نگاهتان هم بيشتر مي شود
    مگر انبياء بعد از رسول ادامه داشته اند كه ما بياييم بگوييم كه چرا براي انها نازل نشده؟
    اين ايه ارتباطي با انبيا ندارد و از انجايي كه حقير تجربه مناظره با وهابيت و اهل سنت دارم اگاه هستم براي فرار از اصل موضو مسائلي را مطرح مي نمايند تا خلط مبحث كنند، عصمت انبيا باب جدايي براي بحث مي طلبد به واقع هدفتان از فرار از بحث اصلي و مناقشه چيست برادر اهل سنت؟
    باز مي گويم، خود عايشه و هيچ كدام از زنان رسول تصريح بر اين ندارند كه اين ايه در شان زنان است و اين مسئله نه با قران همخواني دارد ونه با عصمت انها زيرا شما ديگر از بزرگن خود كه بيشتر درك مطلب نمي توانيد بكنيد برادر اهل سنت
    سوالتان اين بود كه اين ايه از كجا فهميدي كه شامل زنان نمي شود، جناب عبد الحق سني براي اخرين بار هست كه به سوالات تكراري شما پاسخ گو هستم و دفعه بعد براي تكرار سوالاتتان وقت نخواهم گذاشت زيرا وقت حقير بسيار ارزشمند است
    اينكه شامل زنان نمي شود بنده هم بحث ادبيات عرب كردم و هم بحث دلالي و هم كلامي برويد تمامي كامنت هايم را بخوانيد متوجه مي شويد
    اما روش تازه برايتان بگويم اين است كه عايشه مي گويد امامين حسن و حسين ع و خضرت زهرا س و مولا علي ع را رسول زير كسا جمع نمود و سپس فرمود انما يريد الله.....
    خوب بقيه زنان رسول كجا بوده اند؟ ايا ان كسا بوده يا يك چادر 24 نفره بوده كه همه زنان و خمسه طيبه در ان حاظر شدند؟
    خود عايشه در اين كسا نبوده لذا اگر حضور داشته بود خودش تصريح مي داشت و گفت اين پنح نفر در كسا بوده اند و سپس ايه نازل شد
    دوست عزيز انما به معناي انحصار هست يعني شامل غير اهل بيت نمي شود، اما اين اهل بيت معناي استفهامي دارد كه در امام هاي اثني عشر منصوب است و علت انحصار هم به معناي اين است كه براي غير نيست و هم نشان از يك طهارت خاص هست كه براي هر كسي تلقي نمي گردد و ضمن اينكه نشان از تكوين دارد و مبحث انحصار بدين معناست اميدوارم متوجه شده باشيد و دوباره سوالات بي جهت نپرسيد ضمن اينكه بنده اين ايه را با يك روايت از كتب شيعه اوردم كه در انجا رسول تصريح بر عثمت 12 نفر دارد در كامنت هاي اوليه من هست برويد بخوانيد
     <      1   2   3   4   5    >>    >