• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : اهل بيت(ع) در بحث با موبد غيبي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 162 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >
     
    « الرجس: النتن. و الرجس: القذر. قال الفارابىّ: كلّ شي‏ء يستقذر فهو رجس».

    رِجس يعني هر چيز بدبو، فاريابي گفته است: هرچيزي كه طبع انسان از آن بدش آيد رجس و پليدي است.

    احمد بن محمد الفيومي، المصباح المنير، ج 1، ص 219، مؤسسة دار الهجرة، قم، چاپ اول، 405 هـ..
    در واقع اين اراده يك ارده تكوينيست و نه تشريعي زيرا تشريع يه معناي حصولي هست و شما با انجام فرائض به ان مقام جعل و نصب مي رسيد مانند ايه 6 سوره مائده و اگر هم دقت كنيد در همين ايه مائده هم خبري از انما يعني حصر نيست اما در ايه تطهير يك اراده خاص به معناي حصر است كه استفهام ان به واسطه انما محقق مي شود
    اما درباره قياس مذاهب و ناجيه بودن ان هم قبلا بنده به صورت اجمالي نكاتي را گفتم اما مجدد متذكر مي شوم:
    ببنيد برادر، هر كسي براي اينكه بخواهد ادعاي خود را ثابت كند بايد متمسك به تاريخ شود لذا تاريخ هست كه شجره و صحت و سقم يك شخص و مذهب را اثبات مي كند
    ما سوال مي كنيم، ادله اسماعليه براي منجي بودن امامشان چيست؟
    روايت هاي تاريخي انها بر زنده بودن او و همچنين مهدويت او چيست؟
    روايات تاريخي انها بر اينكه امامت بر او جعل و نصب شد چيست؟
    برادر عزيزم همان طور كه مستحضر هستيد شيعه اثني عشر براي اثبات امامت و خلافت تمامي ائه خود و حقانيت مذهب به كتب برادران اهل سنت رجوع مي كنيد و اين امر نشان از دواندم ريشه او در تاريخ هست كه ما مي توانيم از كتب مخالفين حقيانيت خود را اثبات كنيم
    و حالا بنده يك سوال مي كنم اگر كتب اثني عشر ها حجت و قابل احتجاج نيست ايا كتب مخالفين هم دروغ مي گويند؟
    خوب اينان كه مخالف هستند كه كلام رسول ص را مبين مي كنند و كتب انها ادله مبينه اي براي حقانيت اثني عشر هست و اين مسئله التزام ما را براي حقانيت نشان مي دهد حال ايا انها ادله اي براي حقانيت خود دارند؟ در صورتي كه رسول الله فرمودند نقباء و خلفاي من بعد از خودم به اندازه نقباء اهل كتاب يا همان يهود هست كه اين روايت در صحاح اهل سنت امده است
    وَلَقَدْ أَخَذَ اللّهُ مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَآئِيلَ وَبَعَثْنَا مِنهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا مائده //12
    در حقيقت‏خدا از فرزندان اسرائيل پيمان گرفت و از آنان دوازده سركرده برانگيختيم
    اما لينكي را هم كه داديد درباره اسماعيليه حقير فكر مي كنم حتي شما خودتان هم ان لينك را نخوانده باشيد و از كسي درخواست كرده ايد و انهم اين لينك را به شم داده زيرا اگر مطالعه مي كرديد اينگونه اشتباه فاحش نمي كرديد منظورم لينك زير است
    http://www.shareh.com/persian/magazine/tarikh_i/27/03.htm شما ادعا نمودديد كه اسماعيله كساني هستن كه پيرو اسماعيل بن جعفر هستند اما حقير به شما تذكر دادم كه اسماعيل در زمان امام صادق ع فوت نمودند و اقامه به امام مرده هم باطل است زيرا بيعت بايد با امام زنده منعقد شود و اين مطلب هم در كتاب توحيد شيخ صدوق از علماي اخبار اهل تشيع امده است اما حضرت عالي ادعا نموديد كه اسماعيل زنده بوده و به خاطر تزرس از خلفاي عباسي او را مخفي كردند و الي اخر امام در همان لينك اراده شما كاملا ادعا هاي شما را نقض و باطل مي كند يرا همان جا از ابن خلدون ذكر شده است كه اسماعيل مي ميرد و بعضي ها ادعا بر مهدويت پسرش كردند يعني معتقد بودند مهدي پسره اسماعيل هست در صورتي كه اسماعليه فرقه اي كه هست كه پيرو اسماعليل بن جعفر هست و معتقد به مهدويت او بودند اما او مرده بود و همجنين در ان صفحه بحث بر سر فرقه انشعابات در فرقه اسماعيليه نبوده است
    در مورد دروز و نزار هم قبلا بنده با يك وهابي بحث نموده بودم كه همان جا هم گفتم اسماعيليه يا واقفيه انشعاباتي ندارد به واقع اين مذاهب مختلف نوپا بوده اند براي اينكه در ميان مردم جا باز كنند خود را به مذاهب مي چسباندند به مثال وهابيت كه به واقع يك فرقه استعمارسيت اما براي تشكيل خود نياز به يك مذهب با دوام و قوام در تاريخ داشته تا بتوانند به واسطه ان جايگاهي باز كنند و كه واسطه يهود و انگليس در بين اهل سنت جا باز كرد و پارك شد و همچنين فريقه و انشعاباتي هم در اسماعيليه نبوده است بلكه اين مذهاب از خود اسماعليه تبديل و يا انشعاب پيدا نكرده در صورتي كه يك مذهب ساختگي و بروني بوده كه خود را به اين مذهب وصل نموده اند دوست عزيز
    جناب عبدالحق، بنده نمي دانم شما چرا مطالبي را كه افاضه مي كنيد را تحقيق نمي كنيد و بعد از اينكه حقير رديه مي دهم افاضه داريد بنده توهين مي كنم
    شيعيان علوي اسمش در خودش هست، مانند زيديه و اسماعيليه و علوي به كساني گفته مي شود كه پيرو مولا علي ع هستند و قائل بر الوهيت مولا علي ع بوده اند و به نوعي علي الهي بوده اند ولا غير اما اثني عشري يا اماميه به كساني گفته مي شود كه 12 امام دارند اينها چه ارتباطي به همديگر دارد و در ان لينك متن عربي هم كه ارائه دايد قياس مذاهب شيعي هست دوست عزيزم، اثني عشري چه ربطي به علويان دارد؟
    من از شما خواهش و تمنا دارم مطالبتان را به صورت سوالي بگذاريد و نه پاسخ اينگونه كه شما حركت مي كنيد به واقع به شيعيان توهينات زشتي مي كنيد دوست عزيز بعد بگوييد ما به شما بي ادبي مي كنيم وقرار نيست مطالبتان را كپي پيست كنيد و بودن تحقيق و مطالئه ارائه دهيد
    سلام عليكم
    جناب عبد الحق از حجناب عالي بعيد است اينگونه سخن گفتن!!!!!!!!!!
    برادر عزيزم ايا شما با ضماير اشنايي نداريد؟
    انت و ك هر دو از ضماير اشاره هست و فرقي بين نيست حال من نمي دانم شما چرا مناقشه مي كنيد در صورتي كه اصل ماجرا بيت و بيوت بوده است و حال شما خودتان هم به يقين رسيده ايد كه بيوت به معناي جمع هست و نه بيت انچيزي كه براي مكا مهم بوده است همين فرق ميان بيت و بيوت بوده كه خودتان نيز اقرار نموديد حال بحث ضماير هم يكي از مباحث ادبيات عرب هست كه خود بحث جداگانه اي دارد و همچنين فرقي بين ضماير اشاره نيست
    ايا شما در زبان عرب وقتي مي خواهيد به كسي اشاره كنيد ما گوي ك يا مي گويد انت؟ مضاف بر اينكه در بحث ادبيات عرب هر دو مربوط به ضماير مالكيت هستند و فرقي ندارد
    + عبدالحق 
    سلام بازهم عرض ميکنم که من بي طرف هستم ونه مدافع اسلام ونه مخالف اسلام ودر ضمن سواد هم ندارم وقطعا اقاي خيمه گاه ابوالفضل واستاد فاطمي بسيار باسواد تر از من هستند اما دلايل جناب استاد فاطمي وجناب خيمه گاه ابوالفضل دلايل شما من را قانع کرد که چرا اين ايه فقط مختص 12امام وحضرت فاطمه است وشامل زنان پيامبر نيست وشامل اسماعيل پسر امام جعفر صادق نيست؟ وشامل ساير امامزادگان نيست؟ واز کجاي اين ايه عصمت را فهميديد؟
    + عبدالحق 
    سلام استاد فاطمي ببينيد بحث اين است که شما بر اساس روايات شيعه اثني عشري ميگوييد که اين ايه فقط مختصص دوازده امام است وحضرت فاطمه درسته؟ خب يک شيعه اسماعيلي وشيعه زيدي احاديث شيعه اثني عشري را قبول ندارد شما چگونه به او ثابت ميکنيد
    که روابات شما درست است وروايات واسناد شيعه زيدي واسماعيلي صحيح نيست متوجه منظورم شديد؟
    پاسخ

    گفتم که اين بحث زياد مي طلبه و اينجا جاش نيست
    + عبدالحق 
    سلام اين هم فرق اسماعيلي http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%87
    وhttp://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87
    وhttp://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B2
    واسامي :

    مستعليه ونزاريه ودروز

    + عبدالحق 
    سلام جناب اقاي خيمه گاه ابوالفضل شما پرسيده ايد که سند انشعاب شيعه اسماعيليه کجاست؟ اتفاقا شيعه اثني عشري هم طايفه ديگري دارد که طايفه علوي سوريه است در اين لينک اينها فرقهايشان را با شيعه اثني عشري ميدهندhttp://alawiyoun.net/node/1089
    + عبدالحق 
    سلام اقاي خيمه گاه ابوالفضل اين مقاله را درباره اسماعيليان بخوانيد تا با فرق معتدد انها ونظر انها درباره مهدي اشنا شويد http://www.shareh.com/persian/magazine/tarikh_i/27/03.htm
    + عبدالحق(خواهشا جواب بده) 

    سلام اقاي فاطمي لطفا بفرماييد اين طرز احوال پرسي ايشان درست است کيف حال انت اهل بيوت واقعا شما بگوييد اين جمله از لحاظ لغت عربي درست است ؟ يا ايشان بايد بگويد کيف حال اهل بيوتک

    من درست ميگم يا ايشان؟

    پاسخ

    بهتره يک عرب زبان قضاوت کنه اما ولي که درست بنظر نمي رسه
    + عبدالحق(لطفا جواب دهيد) 

    سلام ببينيد جناب خيمه گاه ابوالفضل اين را اوردند شما قاضي :خواهشا طوري سخن نگوييد كه اگر يك عالم مطالب شما را بخوهند به شما بخندد ضمن اينكه من شما را نمي دانم اما وقتي بنده با يك عرب با چنديد همسر بخواهد داشته باشد بخواهم از او چاق سلامتي كنم مي گويم كيف حال انت اهل بيوت و نه اهل بيت شما اول برويد بضاعت علميتان را ببريد بالا بعد از عايشه دفاع كنيد، حال بماند ضماير مونث و مذكر و همه اينها را قبلا پاسخ داده ام

    پاسخ : کيف حال انت اهل بيوت از نظر زبان عربي درست است؟اصلا انت اينجا معني دارد؟ به جايش بايد ميگفتند کيف حال اهل بيوتک تازه بيوت هم غلط است وهمان اهل بيتک هست

    + عبدالحق 

    سلام به ايه 11سوره انفال دقت کنيد :إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّنَ السَّمَاءِ مَاءً لِّيُطَهِّرَ‌كُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِ‌جْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْ‌بِطَ عَلَى? قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ ?11? وترجمه حضرت ايت الله مکارم شيرازي : (ياد آوريد) هنگامي را که خواب سبکي که مايه آرامش از سوي خدا بود، شما را فراگرفت؛ و آبي از آسمان برايتان فرستاد، تا شما را با آن پاک کند؛ و پليدي شيطان را از شما دور سازد؛ و دلهايتان را محکم، و گامها را با آن استوار دارد! (11

    سوال: چرا اگر از ايه 33سوره احزاب عصمت اهل بيت برداشت ميشود آيا با همان معيار عصمت اصحاب جنگ بدر يعني همان 313 نفر هم ثابت نميشود براساس ايه 11سوره انفال چرا؟

    + عبدالحق 
    سلام بازهم اقاي خيمه ابوالفضل معذرت ميخواهم ونظر قطعي نميدهم چون کارشناس نيستم اما استاد فاطمي مرتبط با بحث هم هست به ايه 11سوره انفال 8سوره قران مراجعه کنيد چند سوال از شما دارم
    بعد ادعا كرديد كه اين ادعا ادعايي هست تنها وهابيت دارند ولاغير، كه ايه تطهير شامل زنان رسول هست، جناب عبدالحق ما از شما انتظار داريم براي ماطلب ما رديه صادر كنيد و نه اينكه فرار كنيد، شما كه مذاهب را مي شناسي خوب بيا مستند سخن بگو و رد كن، چرا توهين مي كنيد و فرار از بحث مي كنيد؟ بنده ان همه بحث قراني، دلالي و حديثي و كلامي گذاشته ام باز هم شما ادعاي خود را كه مبنايي نه در حديث و نه در قران دارد را ادعا مي كنيد
    ***********
    نه تنها ما بلكه خدا، رسول، همسران و هيچ عالم با سوادي زنان رسول را از اهل بيت نمي داند كه نمونه اش قسطلاني را مكتوب نمودم
    باز هم شما به ادعا هاي خنده دارتان ادامه مي دهيد، زيرا وقتي به بحث كلامي مي رسيد ادعا مي كنيد چون ايات قبل براي زنان رسول هست ايه تطهير هم براي همسران رسول هست اما وقتي بنده از قران اين ادعاي واهي شما را رد مي كنم و مي گويم اگر منظور از اهل بيت جمع هست چرا در ايات قبل از بيوت استفاده كرده سپس ادعا مي كنيد نه اهل بيت اين بيت به رسول بر مي گردد ولي بوت به زنان رسول، جناب عبدالحق گويا عدم بضاعت شما باعث اين همه پارادوكس شده است به مطالب قبل و بعدتان نگاهي كنيد تا ببينيد چگونه اشتباهات فاحش كرده ايد اگر ايات قبل براي زنان هست اين ايه هم بايد براي زنان باشد كه شما هم اقرار كرديد و ديگر بيت براي رسول هست معنا ندارد اگر بيت براي رسول هست بيوت قبلي هم براي رسول هست مگر بوت قبلي براي زنان رسول هست؟ مگر ادعاي خليفه اوليتان را نخوانده ايد كه پيغمبر ارث به جاي نميگذارد؟ چگونه مي شود يك بيت براي پيامبرهست و بيوت براي زنان؟ گويا شما همچنان بر گفته هاي بي سند خود پافشاري مي كنيد، ضمن اينكه توضيح داديد اگر قرار بر اين باشد ايه ايه هم براي زنان باشد از ضماير مذكر استفاده مي شود همانگونه كه در ان ايات نذير ضمايز مونث استفاده شده بود
    شما برويد اطلاعاتتان را زياد كنيد و هر وقت شجاعت مناظره در خود ديديد بهسايت من براي مناظره بياييد
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >