سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و مردى از او خواست تا ایمان را به وى بشناساند ، فرمود : ] چون فردا شود نزد من بیا ، تا در جمع مردمان تو را پاسخ گویم ، تا اگر گفته مرا فراموش کردى دیگرى آن را به خاطر سپارد که گفتار چون شکار رمنده است یکى را به دست شود و یکى را از دست برود . [ و پاسخ امام را از این پیش آوردیم و آن سخن اوست که ایمان بر چهار شعبه است . ] [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :238
بازدید دیروز :392
کل بازدید :3062855
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/6
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

احادیث گواه جهانی بودن اسلام به قلم مدیر سایت
برخی می گویند که اسلام فقط برای عرب ها آمده است. احادیث نیز مانند قرآن کریم گواهی به جهانی بودن اسلام می دهند. در ادامه می آید که حضرت محمد(ص) شش نفر را به سوی شش پادشاه وقت (از جمله شاهان ایران و روم) فرستاد و آنها را به اسلام دعوت کرد که حکایت از جهانی بودن اسلام دارد.
به چند حدیث از پیامبر اسلام(ص) توجه کنیم:
أنا رَسولُ مَن أدرَکتُ حَیا ومَن یولَدُ بَعدی. (الطبقات الکبرى: ج 1 ص 191)
من پیامبرِ کسانى هستم که با من به سر مى برند و کسانى که بعد از من به دنیا مى آیند.

أُرسِلتُ إلَى النَّاسِ کافَّهً، وبی خُتِمَ النَّبیونَ. (الطبقات الکبرى: ج 1 ص 192)
من به سوى همه مردم فرستاده شده ام و سلسله پیامبران، به من ختم شده است.

إنَّ اللّهَ بَعَثَ کلَّ نَبی کانَ قَبلی إلى أُمَّتِهِ بِلِسانِ قَومِهِ، وبَعَثَنی إلى کلِّ أسوَدَ وأحمَرَ بِالعَرَبِیهِ. (الأمالی للطوسی: ص 57 ح 81)
پیش از من، هر پیامبرى با زبان قوم خود به سوى امّتش فرستاده شد؛ ولى خداوند مرا با زبان عربى، به سوى همه انسان ها از سیاه و سفید، فرستاده است.

أُعطیتُ خَمسا لَم یعطَهُنَّ نَبِی کانَ قَبلی: أُرسِلتُ إلَى الأبیضِ والأسوَدِ والأحمَرِ… (الأمالی للطوسی: ص 484 ح 1059)
پنج چیز به من داده شده که به هیچ یک از پیامبرانِ پیش از من، داده نشده است: من به سوى سیاه و سفید و سرخ فرستاده شده ام….

مَن بَلَغَهُ القُرآنُ فَکَأ نّما شافَهتُهُ بهِ. ثُمَّ قَرَأ: «وَأُوحِىَ إِلَىَّ هَـذَا الْقُرْءَانُ لِأُنذِرَکُم بِهِ وَمَن بَلَغَ». (تاریخ بغداد: ج 2 ص 51)
هر که قرآن به او رسد، چنان است که من به وسیله آن، با وى رو در رو سخن گفته باشم. 
 ایشان سپس این آیه را برخواند: «و این قرآن، به من وحى شده تا به وسیله آن، شما و هر کس را [که این قرآن ]به او رسد، هشدار دهم».

إنَّ رَسولَ اللّهِ(ص) لَمَّا رَجَعَ مِن الحُدَیبِیهِ فی ذِی الحِجَّهِ سَنَهَ سِتٍّ، أرسَلَ الرُّسُلَ إلَى المُلوک یدعوهُم إلَى الإسلامِ، وکتَبَ إلَیهِم کتُبا، فَقیلَ: یارَسولَ اللّهِ، إنَّ المُلوک لا یقرَؤونَ کتابا إلاَّ مَختوما، فَاتَّخَذَ رَسولُ اللّهِ(ص) یومَئِذٍ خاتَما مِن فِضَّهٍ فَصُّهُ مِنهُ، نَقشُهُ ثَلاثَهُ أسطُرٍ: مُحَمَّدٌ رَسولُ اللّهِ، وخَتَمَ بِهِ الکتُبَ. 
 فَخَرَجَ سِتَّهُ نَفَرٍ مِنهُم فی یومٍ واحِدٍ، وذلِک فِی المُحرَّمِ سَنَهَ سَبعٍ، وأصبَحَ کلُّ رَجُلٍ مِنهُم یتَکلَّمُ بِلِسانِ القَومِ الَّذینَ بَعَثَهُ إلَیهِم… (الطبقات الکبرى: ج 1 ص 258)

هنگامى که پیامبر(ص) در ذى حجّه سال ششم، از صلح حدیبیه بر گشت، سفیرانى نزد پادشاهان فرستاد و براى آنان نامه نوشت و به اسلام دعوتشان کرد. به ایشان گفته شد: اى رسول خدا! پادشاهان، نامه بدون مُهر را نمى خوانند. 
 پس پیامبر(ص) در همان روز، یک انگشتر نقره اىِ نگینْ سرْ خود را تهیه کرد که نقش آن، سه کلمه «محمّد رسول اللّه» بود و نامه ها را با آن مُهر زد. شش سفیر، در یک روز [از مدینه] بیرون رفتند و این در ماه محرّم سال هفتم بود. هر یک از آن فرستادگان، به زبان همان مردمى سخن مى گفتند که پیامبر خدا او را به سوى آنان فرستاده بود..
نگارش: خرداد 1396


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل