سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به نوایى رسید خود را از دیگران برتر دید . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :151
بازدید دیروز :221
کل بازدید :3061718
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/1
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

دفن نکردن مدفوع انسان از سوی زرتشتیان به قلم مدیر سایت
زرتشتی ها به آلوده نساختن خاک، بسیار اهمیت می دادند و نتیجه ی چنین افراطی آن بود که جسد انسان را دفن نمی کردند تا خاک آلوده نشود.
بنا به نوشته ی صد در بندهش نباید جسد و پلیدی را زیر خاک کرد. از جمله پلیدی ها در نظر زرتشتی ها چیزهایی است که از انسان جدا می شوند. برای همین است که در اماکن مقدسی چون زیارتگاه ها و آتشکده ها کلاه بر سر می گذارند تا موی آنها در آن مکان نیفتد.
بی تردید یکی از پلیدی ها مدفوع انسان است. وقتی که دفن پلیدی ها ممنوع باشد، مسلما شامل مدفوع انسان نیز می شود.
تصور کنیم که زیر خاک نکردن مدفوع انسان و راه ندادن آن به چاه، چقدر سلامت انسان ها را به خطر می اندازد! و نیز برای آلوده نشدن آب، با آب نیز مدفوع را نمی شستند.
گویا به همین دلیل است که زرتشتی ها در گذشته، سرگین گردان را می کشتند چون این جانور کوچک، مدفوع را می برد و در زیر خاک پنهان می کرد.
صد در بندهش در ادامه، سفارش کرده که پلیدی ها در جایی دور از رفت و آمد و محل کشاورزی و آبادانی گذاشته شود؛ مثل فراز کوه. اما چگونه ممکن است که انسان روزی چند بار برای قضای حاجت بالای کوه برود یا از محل زندگی و زمین های کشاورزی اطراف دور شود؟

صد در بندهش ص 147 در 77
صد در بندهش ص 147 درِ 77

شناسنامه صد در بندهش


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل