سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه از مالت رفت و تو را پند آموخت ، از دستت نشد و نسوخت . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :166
بازدید دیروز :75
کل بازدید :3062190
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/4
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*رستم در سال 1276 ش در خانواده ای زرتشتی در کرمان به دنیا آمد. پدرش مرزبان از موبدان زرتشتی بود.
در دوازده سالگی به دلیل اشتیاق به اسلام نزد آیت الله علی احمدی مسلمان شد و نام «عبدالحسین» را برگزید.
نومسلمان در مغازه ای در کرمان شاگردی می کرد اما وقتی دروغی را از صاحب مغازه شنید، تاب نیاورد. کسب و کار را رها و با راهنمایی آیت الله علی احمدی به تحصیل در حوزه علمیه رو آورد.
پس از چند سال حدود سال 1293 ش برای ادامه تحصیل به قم و پس از آن به نجف رهسپار شد.
زمانی که در قم ساکن بود و بنا شد همگان شناسنامه بگیرند آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری نام خانوادگی «حجتی کرمانی» را به او پیشنهاد کرد.
آیت الله حائری ـ مؤسس حوزه علمیه قم ـ به او اجازه تصدی وجوه شرعی را داد و حدود سال 1305 ش به کرمان باز گشت و تا پایان در این شهر زیست.
شیخ عبدالحسین در کرمان به «جدید الاسلام» شهرت داشت. او شخصی زاهد و باتقوا بود که به تلاوت قرآن و دعا و عبادت و نیز رسیدگی به فقرا بسیار پایبند بود و خویشاوندان زرتشتی او، به شیخ عبدالحسین افتخار می کردند و رفت و آمد او با بستگان زرتشتی هیچگاه قطع نشد.
در چند مسجد امامت جماعت را به عهده داشت. اما به دلیل اهمیت زیاد او به مستحبات، نمازهایش طولانی و کم جمعیت بود هرچند برخی افراد نماز او را می پسندیدند و مقید بودند که در نماز او شرکت کنند.
وی در کرمان درسهای ابتدایی حوزه را تدریس می کرد و طلاب را برای ادامه تحصیل در قم یا نجف آماده می کرد.

برنامه روزانه
فرزند او حجت الاسلام محمدجواد حجتی کرمانی، برنامه ی روزانه ی پدر را اینگونه نگاشته است:
سحرگاهان از خواب برمی خاست و شروع می کرد به تلاوت قرآن. نزدیک اذان صبح در پشت بام مناجات می کرد. با طلوع صبح، اذان می گفت.
اذان او با رعایت مستحبات، حدود نیم ساعت طول می کشید. بعد به مسجد می رفت. نماز صبح و تعقیبات او تا طلوع آفتاب ادامه می یافت ولی از مسجد خارج نمی شد و همچنان به عبادت مشغول بود.
یک ساعت پس از طلوع آفتاب، ذکر گویان به منزل باز می گشت. در خانه نیز دعاهای مخصوص را می خواند و ساعت نه صبحانه می خورد.
پس از آن به خانه پیرمردها و پیرزنها سر می زد و برایشان لوازم مورد نیاز را می خرید. هزینه ی خریدها را با کمک خیران تأمین می کرد.... (ر.ک: از آتشکده تا مسجد، ص 22 و 23)

یادآوری:
دو تن از فرزندان او در کسوت روحانیت و از افراد سرشناسند:
الف) حجت الاسلام محمدجواد حجتی کرمانی. وی اولین امام جمعه ی کرمان پس از انقلاب بود و چند دوره نماینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بود. او کتابهای متعدد در حوزه علوم اسلامی دارد.
ب) مرحوم حجت الاسلام علی حجتی کرمانی. وی عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه آزاد بود و کتابهای متعدد در حوزه علوم اسلامی نگاشت.
کتاب «از آتشکده تا مسجد» تألیف حجت الاسلام محمد جواد حجتی کرمانی است که سرگذشت پدر گرامی حجت الاسلام شیخ عبد الحسین و اسلام آوردن او را به تفصیل نگاشته است.
این کتاب در سال 1387  از سوی انتشارات اطلاعات به چاپ رسید.

لینک مرتبط:
هیچستان


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل