سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شما را به دوری از هوس سفارش می کنم که هوس به کوری فرا می خواند و آن گمراهی آخرت و دنیاست [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :201
کل بازدید :3062247
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/5
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*ابهام های اساسی در مورد زرتشت، مانند تاریخ حیات او، به گونه ای است که کیان دین زرتشتی را زیر سؤال می برد. از این رو زرتشتیان در تلاشند با تحریفهای گوناگون، آن ابهامها را برطرف ساخته، زندگی زرتشت را بدون ابهام جلوه دهند.
یکی از ابهامها معلوم نبودن آرامگاه زرتشت است. اهمیت این مشکل به اندازه تاریخ حیات او نیست اما برای اینکه معلوم شود چگونه در تلاشند، با تحریف تاریخ، ابهامها را بزدایند به عبارت دکتر اردشیر خورشیدیان توجه کنید:
«بنا به باور دانشمندان، آرامگاه اشوزرتشت در افغانستان و در مزار شریف واقع می باشد. همان جائی که بنا به باور شیعه،‌که بیشتر مردم این شهر هستند، آرامگاه حضرت علی(ع) می باشد. در حالی که مقبره حضرت علی(ع) در عراق واقع است و از نظر تاریخی هرگز ایشان به افغانستان گذر نکرده اند...
برای این به این شهر مزار شریف گفته اند که مردم می دانستند که یک مزار شریفی در شهرشان وجود دارد که برای نگهداری آن بایستی یک نام مقدس به آن بدهند، نام باستانی شهر مزارشریف هم بلخ بوده و این استان هنوز هم بلخ نام دارد و در اوستا مکررا ذکر شده که بلخ محل پادشاهی شاه گشتاسب بوده، که اشوزرتشت دین خود را ارائه و تبلیغ می کرده، و در این شهر نیز به شهادت رسیده است.»
(پاسخ به پرسشهای دینی زرتشتیان، ص 27)

اینجانب در مورد آرامگاه موجود در شهر مزار شریف افغانستان تحقیق مفصل انجام داده ام که نتیجه ی آن، در قالب مقاله ای با عنوان «امام علی یا امام زاده علی؟» در مجله «وقف میراث جاویدان»، ش52، زمستان 1384 به چاپ رسید. مطالب را در آنجا با ذکر منابع متعدد نوشتم. علاقمندان می توانند با کلیک بر «اینجا» متن کامل مقاله را ببینند.
در آنجا نشان دادم که آن مزار به امام علی(ع) تعلق ندارد بلکه امام زاده ای در آنجا مدفون است که از جهات گوناگون به امام علی(ع) شباهت دارد و مردم به اشتباه افتاده اند. مشخصات امامزاده بدین قرار است:
نام: علی
کنیه: ابوالحسن
لقب: امیرالمؤمنین
کنیه پدر: ابوطالب
نام همسر: فاطمه
نام پدر همسر: محمد بن عبدالله
نام فرزندان: حسن, حسین
کنیه حسن: ابومحمد
کنیه حسین: ابوعبدالله
نام فرزند حسین: علی

یکی از شواهد، عبارت سنگ قبر در اواخر قرن هشتم یا اوایل قرن نهم است. بر سنگ قبر, نام علی بن ابی‌طالب با سلسله نسب او نوشته بوده است و یک علت شهرت قبر به امام علی(ع) مخفی بودن سنگ در زیر صندوقی بر آن بوده و با توجه به اینکه متولیان مقابر بتوانند به هدایا و نذورات بیشتری دست یابند، بعید نیست آنان نیز به نسبت دادن قبر به امام علی(ع) دامن می زده اند.
علامه سید حسن صدر می‌گوید: نسخه انساب آل ابی طالب (تألیف ابن عنبه) را در کتابخانه علامه نوری دیدم. از جمله مطالبش آن بود که نویسنده وارد مزار معروف در بلخ شده و عبارت سنگ زیر صندوق را دیده که چنین بوده است: هذا قبر امیرالمؤمنین ابی‌الحسن علی بن ابی‌طالب بن عبیدالله بن علی بن الحسن بن الحسین بن جعفر بن عبیدالله بن الحسین الاصغر بن علی بن الحسین السبط علیه السلام. (الذریعه, شیخ آقابزرگ تهرانی، ج 2, ص 375 ـ 376)
این مطلب در اعیان الشیعه نیز از قول ابن‌عنبه نقل شده است. (ج 3, ص 40)
بنابراین این مزار در واقع به یکی از نواده‌های امام علی(ع) اختصاص دارد و عده‌ای عمدا یا سهوا آن را به خود امام(ع) نسبت داده‌اند.

جناب خورشیدیان!
به فرض ادعای شما را پذیرفتیم که زرتشت در بلخ از دنیا رفته. آیا این دلیل می شود که فلان قبر معروف، به او تعلق دارد؟ این مانند این است که کسی ادعا کند فلان شخصیت زن قبل از اسلام در قم از دنیا رفته بنابراین مزاری که در قم به حضرت معصومه(س) تعلق دارد برای اوست. این چه منطقیست که شما دارید؟ از روی هوا نمی توان ادعا کرد که قبر معروف در مزارشریف افغانستان برای زرتشت است. آن هم قبر امام زاده ای که حتی زندگی نامه ی او برای ما معلوم است.

لینک مرتبط:
هیچستان


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل