سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ هر چیزی، نوِ آن است ؛ امّا بهترینِ برادران، قدیمی ترینشان است . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :124
بازدید دیروز :69
کل بازدید :3060923
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/28
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*زرتشتی ها به نجابت و صداقت شهرت دارند. چند نکته:

یک) وقتی که عده ای در اقلیت بودند، به آسانی نمی توانند شرارت کنند و الا به شدت از سوی اکثریت ضربه خواهند خورد.

دو) نمی توان گفت: آنان تحت تاثیر دینشان چنین رفتارهایی دارند و مسلمانان تحت تأثیر دینشان از صداقت کمتری برخوردارند. شاهد نادرستی این ادعا آموزه های هردو دین اسلام و زرتشتی است. اگر به منابع مراجعه کنیم می بینیم آیات و احادیث اسلامی در مورد نجابت و صداقت بسیار بیشتر از آموزه های زرتشتی است.

سه) کلا ساکنان استان یزد فرهنگ نجابت دارند و اهل شرارت نیستند و معلوم نیست پای دین در میان باشد. دوست گرامی حجت الاسلام والمسلمین صادق حائری جم برای اینجانب گفت:
همسرم اهل احمدآباد یزد است. تا قبل از حدود سال 1360 که به استان یزد می رفتم شاهد بودم که مردم از روستاهای اطراف اردکان برای سفر به شهر دیگر با موتور سیکلت به اردکان می آمدند و از آنجا به شهر مورد نظر می رفتند. در اردکان موتورهایشان را در گاراژ یا خیابان نه تنها قفل نمی کردند بلکه برداشتن سوئیچ را زشت می دانستند.
در احمدآباد درهای خانه ها باز بود و موتورها را با سوئیچ در کوچه می گذاشتند و اگر موتوری در جایش نبود، می دانستند که کسی کار داشته برده و پس از انجام  کارش برمی گرداند. من بارها وقتی کار داشتم موتوری را می بردم و دوباره برمی گرداندم.
مردم هیچگاه در خانه ی خود را نمی بستند. تنها شبها برای اینکه سگ و گربه وارد نشود در را بدون قفل کردن، پیش می کردند و در از طریق کلیددان از کوچه و خیابان قابل باز کردن بود.
اگر پول در کوچه دیده می شد اولین نفر که می دید یک سنگ یا کلوخ روی آن می گذاشت تا باد نبرد. نفر بعد که آن را می دید یک خط بر گرد آن می کشید. نفر دوم خط دوم را می کشید و... گویا با این کار می خواستند به دیگران نشان دهند که این همه افراد آن را دیده اند و بر نداشته اند.
بارها پیش می آمد که بعد از نیمه شب به اردکان می رسیدم و می دیدم که بیشتر مغازه ها بازند و صاحب مغازه به خانه رفته است. یاد دارم یک حلوافروشی بود که وقتی خرید می کردیم، صاحب آن دور از دخل بود. مشتری خودش پول را در دخل  می گذاشت و اگر پول، درشت بود، بقیه ی پولش را بر می داشت و می رفت. اینقدر به یکدیگر اعتماد داشتند.
متاسفانه از حدود سال 1360 به دلیل زیاد شدن ماشین و جاده سازی و... جابه جایی جمعیت بیشتر شد و در پی مهاجرت ها و چند سرقت، ساکنان «مدینه فاضله» رفتارهای گذشته را کنار گذاشتند.

چهار) ممکن است گفته شود: مردم یزد تحت تاثیر زرتشتی ها قرار گرفته اند. اما درخور توجه است که اقلیت تحت تاثیر اکثریت قرار می گیرد هرچند شاید نتوان گفت: گروهی از دیگری تاثیر پذیرفته بلکه از قدیم چنین فرهنگی در منطقه حاکم بوده.

پنج) تاکنون شاهد دروغ های متعدد از زرتشتیان در همین وبلاگ بوده ام.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل