سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی و دلاوری، صفاتی ارجمند هستند که خداوند سبحان، آنها را در وجود هرکه دوستش بدارد و آزموده باشد، می نهد . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :193
بازدید دیروز :95
کل بازدید :3057552
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/1/9
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

ذیل پست «زرتشت پر ابهام ترین شخصیت تاریخ» با دوست گرامی خداپناهی در مورد اعتبار خبرهای تاریخی در قرآن بحث زیر را داشتیم:

خداپناهی:
آقای فاطمی، در این پست شما جوری حرف زده اید که انگار واقعی بودن تمام شخصیتهای قرآنی ثابت شده، و فقط زرتشت پرابهام ترین شخصیت تاریخ است. در اینجا دلایلی در اثبات افسانه ای بودن شخصیتهای قرآنی می آورم تا دیگر یکجانبه قضاوت نکنید:
دلایلی بر نفی وجود موسی:
1- نبود هیچ کتیبه، سنگ نوشته، پاپیروس و یا نوشتاری از هیچکدام از دوران فراعنه مصر، که در آن به غرق شدن یک فرعون در رود نیل یا دریای سرخ، آن هم به وسیله شکافته شدن آب و بعد دوباره به هم پیوستن آن شده باشد. بدون شک اگر این اتفاق افتاده بود مورخان مصری اشاره به آن می کردند. اما در هیچ کجای تاریخ مصر نشانی از شکافتن دریا دیده نمیشود
2-...

فاطمی:
چرا خودتو به زحمت انداختی و در مورد موسی سخن گفتید؟ اگر در مورد وجود جن می گفتید راحت تر به نتیجه می رسیدید.
دوست عزیز، ما معتقدیم قرآن سخن خداست و هر آنچه بگوید درست گفته. پس وقتی که قرآن از قضیه ای خبر داد، یقینا واقعیت دارد هرچند مدرک دیگری در دست نباشد.

خداپناهی:
پس بیخود ادعا نکنید که آزاداندیش و دانش پژوه هستید. از نظر شما مسلمان واقعی کسی است که چشمش را ببندد و هرچه قرآن به او گفت مثل طوطی فقط بگوید: چشم. اگر راست می گویید چرا باید تاریخ، گفته های قرآن را نفی کند؟ یعنی فکر می کنید تاریخ دروغ می گوید؟ بهتر بود می گفتید: خداپناهی خفه شو و حرف زیادی نزن.
لابد اگر قرآن می گفت طلا به رنگ زرشکی است، باز هم قبول می کردید!!!
اینکه هیچ جواب دیگری به این مسئله ندارید بجز اینکه کورکورانه و القاعده وار به قرآن اعتماد می کنید، ناشی از کورذهنی است

فاطمی:
یک) مثال: شخصی راستگو و مورد اعتماد به شما خبر می دهد در خیابان تصادفی رخ داده. نظر به اینکه شما آن شخص را قبول داری خبرش را هم قبول می کنی و اینطور نیست که تا خودت آن واقعه را نبینی قبول نکنی و کسی به شما نمی گوید: شما حرف او را کوکورانه پذیرفتی. ما بالاتر از خدا نداریم. وقتی که او خبری را داد می پذیریم.
دو) تاریخ گذشته های دور که در کتاب ها آمده چندان مورد اعتماد نیست چون بیشتر آنها در زمان های طولانی و گاه صدها سال شفاهی نقل شده.
سه) شما می گویید: "یعنی فکر می کنید تاریخ دروغ می گوید؟" من هم از شما می پرسم: "فکر می کنید هر آنچه در تاریخ آمده درست است؟"
چهار) طبق آنچه در سطر اول نوشتید، من هم به شما می گویم: اگر آزاداندیش هستید چرا آنچه را که کسی در فلان کتاب تاریخی نوشته، می پذیرید؟ پس همانطور که شما حرف فلان نویسنده در کتابش را می پذیرید ما هم سخن خدا را می پذیریم با این تفاوت که علم و راستگویی خدا با آن نویسنده ای که مد نظر شماست، قابل مقایسه نیست.
پنج) با توجه به اینکه خدا عالم و راستگوست هیچگاه نمی گوید: طلا زرشکی است.

خداپناهی:
صد درصد از نظر ما تاریخ موثق تر از حرف خداست. اگر خدا راست می گفت، حرفش نباید با واقعیت های تاریخی مغایرت می داشت. مگر می شود خدا بگوید فلان اتفاق افتاده ولی در تاریخ نیامده باشد. بدون شک اگر فرعونی در اثر شکافت دریا غرق شده بود در تاریخ مصر ثبت می شد، اما در بازه زمانی 1200 قبل از میلاد هیچ فرعونی در اثر غرق شدن نمرده است.
در ضمن، اینکه شما فقط و فقط می گویید چون حرف خداست درست است، خود بخود پستی که گذاشته اید را باطل می کند. بنابراین هرآنچه تاریخ درباره عدم وجود زرتشت گفته هم دروغ است چون ما زرتشتیان باور داریم او وجود داشته! اگر بنابه زورگویی و ( هرچه من می گویم همان درست است ) باشد؛ ما هم بلدیم اینطور غیرمنطقی حرف بزنیم

فاطمی:
الف) در مورد اینکه دیگران را موثق تر از خدا می دانید، باید بحث های خداشناسی را مطرح کنیم و نشان دهیم که خدا عالم تر از همه و راستگو است.
ب) چنان به تاریخ پیش از اسلام باور دارید که تصور می کنید همه ی اتفاقات مهم در گذشته، کامل و دقیق ثبت شده و چون واقعه ای ثبت نشده نتیجه می گیرید که اتفاق نیفتاده!
ج) نگفتم زرتشت وجود نداشته بلکه گفتم پرابهام است. شما هرآنچه در مورد زرتشت می گویید باید مدرک نشان دهید همان طور که ما در مورد موسی نشان دادیم و آن قرآن است و سخنی بالاتر از قرآن نداریم.

خداپناهی:
اگر بنا باشد مصادره به مطلوب بکنید، خوب همانطور که شما قرآن را بالاترین مدرک وجود موسی می دانید ما هم اوستا را بالاترین مدرک وجود شخصی بنام زرتشت و تعداد فرزندان و همسران و محل تولد و دفن او می دانیم. ولی این نوع قضاوت کردن درست نیست. نباید از چیزی که طرف مقابل به آن اعتقاد ندارد دلیل بیاورید. اگر واقعا فکر می کنید موسی وجود داشته، پس چرا بجز قرآن و تورات هیچ کتاب تاریخی واقعی آنرا تائید نکرده؟ ماجرای موسی در قرآن چنان عجیب و غریب و و پر از معجزات است که بدون شک اگر واقعی بود، در یک کجای تاریخ مصر به آن اشاره می شد. از آنجا که قبر تمام فراعنه دوره های 30گانه امپراتوری مصر از 3000 قبل از میلاد تا 268 میلادی موجود است، و در تمام آنها علت مرگ ذکر شده، در هیچ قبری نام فرعونی که در اثر غرق شدن در دریای سیاه مرده باشد نیامده، و خواهشا نگویید که جسد این فرعون در دریا غرق شد چون خودتان در قرآن مدعی هستید که جسد فرعون بعد از مردن به لب ساحل افتاد.
همچنین در سلسله فراعنه؛ نام هیچ فرعونی یافت نمیشود که فرزندخوانده ای بنام موسی یا موشه داشته باشد.
اینکه بعد از این همه بحث منطقی شما بگویید چون قرآن گفته پس وجود دارد، مانند آن است که من یک ساعت راجع به گردی زمین به شما حرف بزنم و آخرش بگویید: چون مادربزرگ من می گوید زمین صاف است پس صاف است! همان کاری که کلیسا با گالیله و برونو کرد

فاطمی:
یک) فرق اوستا با قرآن اینه که خود شما زرتشتیان، اوستا را برای زرتشت نمی دانید (غیر از چهل صفحه ی آن یعنی گاتها) و همان گاتها هم قابل اثبات نیست که برای زرتشته اما قرآن را ما مسلمانان همان کتاب خدا می دانیم و اکنون نیز معجزه بودن آن قابل اثباته (به بخش «قرآن کریم» در این وبلاگ مراجعه کنید)
دو) نمی دونم چقدر درسته که می گید علت مرگ تمام فراعنه معلومه. در عین حال به دلیل گذر زمان طولانی هیچ بعدی نداره که علت مرگ فرعونهایی از قلم افتاده باشند.
سه) نگفتیم جسد فرعون را آب برد.
چهار) نباید حرف قرآن را با سخن مادربزرگ مقایسه کنید چنانکه هیچگاه سخن دانشمندان را با گفته ی مادربزرگ مقایسه نمی کنید.

(نظر به اینکه ادامه ی بحث، تکرار مطالب قبلی بود، نیازی به آوردن نبود و می توان در نظرات ذیل پست «زرتشت پرابهام ترین شخصیت تاریخ» مطالعه کرد.)


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل