• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : سهم زرتشتيان در جنگ ايران و عراق
  • نظرات : 0 خصوصي ، 33 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     
    + ميترادات ششم 
    درود
    جناب فاطمي شما مي گوييد نبايد مقايسه مي کردم مي خواهم بدانم چرا ؟ اگر بحث بر سر قدرت و امپراتوري ايران باستان است و ضعف ايران اوايل انقلاب بايد به شما بگويم عراق هم آنچنان بزرگ نبود اما بايد بگويم اتفاقن امپراتوري ايران هفت سد سال در برابر امپراتوري روم مقاومت کرد .
    باز هم براي شما متاسفم که متفکر نيستيد و فقط به دنبال جنجال آفريني هستيد شما به گونه اي رفتار مي کنيد که من در رفتار يک بچه آهو مي بينم که مي خواهد با تمام لرزشهاي خود سعي مي کند بايستد تا شکار نشود .
    پاسخ

    اگر بار ديگر به تاريخ جنگ ايران و عراق مراجعه کنيم خواهيم ديد که کشورهاي عربي بشدت از عراق حمايت مي کردند و عمده ي کشورهاي قدرتمند و نيز سازمانهاي بين المللي حامي عراق بودند و از جمله حمايتهاي آنها اين بود که همه ي تحرکات ما در جبهه ها را از طريق ماهواره خبر گرفته به عراق مي دادند. با اين حساب عراق را ضعيف مي پنداريد؟! اگر وضعيت عراق مثل ما بود يقين بدانيد که عراق چند روزي بيش در برابر ايران دوام نمي آورد و بسرعت سقوط مي کرد. نمي دانم شما در چه سن و سالي هستي اما من زمان جنگ را درک کردم و در جبهه ها نيز حضور داشتم و اين سخنان را با اطلاع ميگم
    + ميترادات ششم 
    درود
    آقاي فاطمي براي من يک چيز شما عجيب است آن هم اين است که مقايسه بين دو دين را مطرح مي کنيد اما فقط از مردم زرتشتي و تفاوتشان با مسلمانان مي نويسيد .
    جناب فاطمي من خودم برادر شهيد هستم .
    جناب فاطمي مي دانيد چرا ايرانيان در 1400 سال و اندي پيش شکست خوردند ؟
    نيروهاي ايراني در زمان جنگ درست مانند عربها در زمان جنگ با ايران بودند يعني از مرگ نمي ترسيدند و به آن اشتياق داشتند زيرا براي چيزي مي جنگيدند که به خاطر آن انقلاب کرده بودند . اميدوارم منظور من را فهميده باشيد يعني اينکه ايرانيان در آن زمان بايد براي حفظ انقلاب اسلامي خويش جنگ مي کردند و اگر حتا يک زرتشتي به خاطر ميهن نه انقلاب به جبهه رفته باشد ارزش خاص خود را دارد و شما نبايد آن را زير سوال ببريد من به ياد دارم يکي از اسراي زرتشتي در دوران جنگ براي يکي از دوستان تعريف کرده بود که اوايل اسارت دوستان ايراني وقتي فهميدند او زرتشتي است از او دوري مي کردند و گاهي از او مي پرسيدند چرا به جبهه آمده است و انگيزه اش چيست به نظر شما اين عجيب نيست ؟
    در پايان بايد بگويم که اگر اسلام باعث حفظ ايران شد درست است زيرا شما اگر کمي انديشيده بوديد مي فهميديد که ايرانيان در زمان جنگ عراق مسلمان بودند و مسلمن اگر حتا قرار بود به زور هم به جبهه ببرند باز هم اين مسلمانان بودند که مي جنگيدند و به نام اسلام تمام مي شد .
    نمي فهمم شما چرا اينقدر به جنگ و مقاومت مسلمانان گير داده ايد در حالي که ملت ايران قبل از اينکه مسلمان باشد ايراني است و به خاطر ميهن مي جنگد مگر قبل از اسلام هم ايرانيان مسلمان بودند که هفت سد سال در برابر يورش روم و ترک و هزاران اجنبي ديگر دوام آورد که ايرانيان مسلمان با اسلامشان نتوانستند برابر مغول وترک و ...دوام بياورند براي خاطر شما مي گويم برويد نقش رستم تا نقش پيروزي شاپور مزديسنا را بر روميان ببينيد .
    جناب فاطمي بهتر است انديشه کنيد و در پي نيک نامي باشيد اينقدر غيبت زرتشتيان را نکنيد اينان که با شما کاري ندارند اگر مشکلي دارند با دين شما دارند شما با دين خود پاسخ دهيد و فرا فکني نکنيد .
    پاسخ

    دوست عزيز، شما نبايد ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي را با زمان امپراتوري ايران مقايسه مي كرديد. در متن هم توضيح دادم. ميگي چرا اينقدر به جنگ ايران و عراق توجه دارم؟ توجه داشته باشيد كه هجوم عراق، بدترين موقعيت براي نابودي ايران بود. مقاومت ايرانيها و حضور در جنگ بهترين نشانه ي ايراندوستي واقعي بود. ما بايد ببينيم كساني كه براي ايران اين همه سينه چاك مي دهند چقدر از ايران دفاع كردند؟ بررسي كنيم ريشه ي كوتاهي آنها چه بوده؟
    + احمديان 

    6دستجرد يکي از روستاهاي استان اصفهانه با جمعيتي حداکثر هزار و پانصد نفر. بعضي خويشاوندان ما در آنجا ساکنند. اين روستا در زمان جنگ، شصت شهيد تقديم ايران کرد و حداقل پنجاه و پنج نفرشان داوطلبانه به جبهه رفتند.
    تعداد شهيدان اين روستا را با تعداد شهيدان زرتشتيان با جمعيت سي هزار نفري، مقايسه کنيد.

    + جواد جوادي 
    حالا که اين کوتاهي زرتشتيها بيشتر معلوم شده، بجاي عذرخواهي و اعتراف، اصل جنگ رو زير سؤال مي برن. اما حقيقت چون آفتاب روشنه.
    + محمد 
    واقعا خيلي خجالت داره. زشت تر اينکه هنوز هم دست از شعار «جانم فداي ايران» برنمي دارن!!!!!!!!!!!
    + فيليس 
    سلام
    مدتها بود که جاي چنين مطلبي در سطح نت خالي بود .
    بي نهايت سپاسگذارم
    با سلام. آنها مدعي اين هستند كه تمام جانشان براي ايران است
    + سعيد 
    خيلي جالب معني توهين فهميدم تو ميتوني هر اراجيف که خواستي به ارزش هي يک عده از مردم بگي ولي باقي نه اين نشون ميده تو خودت يک لکه ننگ براي ما مسلمان هستي ببخشيد اگر اينقدر واضع ميگم خلايق هرچه لايق
    پاسخ

    ندونستم چطور در اين پست به زرتشتيان گرامي توهين کردم. مي گم: شما که اينقدر به زبان، جانتان را فداي ايران مي کنيد، چرا در عمل نشان نداديد؟ در کجاي اين حرفم توهينه؟ اگه ممکنه آي دي خودتو بده در چت با شما صحبت کنم.
    + سعيد 
    دتوچرا هر نظري که به مزاج خوش نمايد تاييد نمکني تا جوابت بدونبم اين ها را نشون ميدهد توهيچي نيستي
    پاسخ

    همانگونه که در ستون سمت راست گفتم، کامنتهايي که در اونها توهين باشه حذف ميشن
    به خشنودي اهورا(=خداوند)مز(=جان)دا(=خرد)
    با درود به ماهمان سرزمين آرياييان کامنت هشتاد و چهارم 3 از 5
    3) آنان مي توانستند در جبهه حضور يابند اما زرتشتي بودن خود را اظهار نكنند.
    @@@در گفتار آسان و در کردار نشدني است و اين نشدني بودن را شما نمي توانيد تميز بدهيد
    به خشنودي اهورا(=خداوند)مز(=جان)دا(=خرد)
    با درود به ماهمان سرزمين آرياييان کامنت هشتاد و چهارم 5 از 5
    5) امام خميني فتوا به وجوب حضور در جنگ را داد و اين وجوب بخاطر اين بود كه خاك ايران در خطر بود. چنين واجبهايي در اسلام ارزشمند است اما براساس گفته ي دكتر نيكنام هيچ چيزي در دين زرتشتي واجب نيست.
    @@@به گمان شما که هدف دروني ايشان از اين فتوا ، پيش از اسلام ، ايران بوده است ولي به گمان من ايشان پيش از ايران به اسلام مي انديشيدند.دو ديدگاه ناسازگار ولي همزمان مي توانيم همديگر را گرامي بداريم
    .
    دست در دست هم دهيم به مهر ، ميهن خويش کنيم آباد
    پاسخ

    يکي از جاهايي که در اسلام مي توان فتوا به جنگ داد، حفظ کشور است و اين امتياز مهمي است اما در دين زرتشتي چنين فتوايي وجود ندارد و اين ضعف بزرگي است. يك دليل همينه كه حضور آنها در جبهه هاي جنگ حتي در سالهاي اول كمرنگ بود
    به خشنودي اهورا(=خداوند)مز(=جان)دا(=خرد)
    با درود به ماهمان سرزمين آرياييان کامنت هشتاد و چهارم 4 از 5
    4) درسته دو طرف جنگ مسلمان بودند اما جنگ بر سر خاك ايران بود نه برسر مسائل ديني
    @@@ اما اين گفته که مي خواست قدس را بگيرد سخن از چيز ديگري مي گويد
    پاسخ

    امام خميني گفت: راه قدس از کربلا مي گذرد. وي خواست بگه جنگ عراق مهمتر از قدسه
    به خشنودي اهورا(=خداوند)مز(=جان)دا(=خرد)
    با درود به ماهمان سرزمين آرياييان کامنت هشتاد و چهارم 2 از 5
    2) در همان دو سه سال اول جنگ آيا حضور زرتشتيها در جنگ چشمگير بود؟
    @@@خير باشندگي در اندازه اي نبود که بخواهد به چشم بيايد.
    به خشنودي اهورا(=خداوند)مز(=جان)دا(=خرد)
    با درود به ماهمان سرزمين آرياييان کامنت هشتاد و چهارم 1 از 5
    1) چند سال پس از شروع جنگ، در زماني عراق پيشنهاد صلح داد، که ايران کاملا بر اوضاع تسلط داشت و همچنان در حال پيشروي بود. آيا در چنين وضعيتي عاقلانه است با کسي صلح کرد که به خاک ايران تجاوز کرده و جنايات سنگين را مرتکب شده؟ چه تضميني بود كه عراق پس از تجديد قوا دوباره حمله نكند؟
    @@@ در کامنت پيشين نيز پذيرفتم که شما درست مي گوييد ولي کسي که خود را عين خوبي مي داند نبايد دنباله روي جنگ باشد حتي اگر به دنباله ي جنگ به سود او باشد
    به خشنودي اهورا(=خداوند)مز(=جان)دا(=خرد)
    با درود به ماهمان سرزمين آرياييان کامنت هشتاد و سوم
    بهتر بود که پرسش هاي اساسي را در پايان پست مي پرسيديد
    اگرچه اکنون نيز دير نشده و به پرسش هاي شما سرور گرامي مي پردازم
    تعداد شهداي داوطلب زرتشتي بيشتر از اينهاست ؟
    @@@در فايلي که لينک داده بودم پاسخ داده شد و کوتاه شده ي آن اين است که نمي دانم
    يا عراق شروع کننده ي جنگ نبود
    @@@بله عراق آغازگر اين جنگ بود ولي پس از چند سال ايران بود که به دنبال کردن جنگ و اين گفته که ما قدس را هم مي گيريم جنگ را پايان نمي داد اگرچه از صدام گجستک هم هيچ چيزي دور نمي نمايد.
    يا دليل حضور کمرنگ زرتشتيها ربطي به دين آنها ندارد ؟
    @@@در همين فايل گفتم که از ناسازگاري دو کيش اسلام و بهي بوده است که چنين شده است.
    بويژه اسلام که به گونه اي در مخ مردمان فرو کرده بودند که همسنگري و زندگي با يک بهدين را برنمي تافتند.
    اگر خواستيد از رفتارهاي نازيبايي که با بهدينان مي شده برايتان چند نمونه را نام ببرم
    اين جنگ همان گونه که در فايل نيز گفته شد جنگ دو گروه مسلمان بود که با نام جنگ عرب و عجم يا جنگ نخست شاخاب پارس(=خليج فارس)آغاز شد.
    آنچه که شنيده شد فتواي جهاد و پدافند از اسلام بود پس شوندي نداشت که بهدينان درجنگ ميان دو گروه مسلمان(=شيعه و سني)خودشان را به کشتن بدهند.
    اگرچه اين که شما مي گوييد شمار بهدينان در اين جنگ کم بوده درست مي گوييد و من لپ سخن شما را پذيرفته ام ولي بايد به سامه هايي(=شرط) نيز نگريست.
    و در پايان بايد افزون کنم که همه ي نوشته هاي من ، ديدگاه خاوندي من است و شايد درست نباشد و شايد آنچه که رخ داده چيز ديگري بوده و تنها رفرنس من در اين نوشته ها خودم بوده ام و بس
    .
    دست در دست هم دهيم به مهر ، ميهن خويش کنيم آبا
    پاسخ

    الف) چند سال پس از شروع جنگ، در زماني عراق پيشنهاد صلح داد، که ايران کاملا بر اوضاع تسلط داشت و همچنان در حال پيشروي بود. آيا در چنين وضعيتي عاقلانه است با کسي صلح کرد که به خاک ايران تجاوز کرده و جنايات سنگين را مرتکب شده؟ چه تضميني بود كه عراق پس از تجديد قوا دوباره حمله نكند؟ ب) در همان دو سه سال اول جنگ آيا حضور زرتشتيها در جنگ چشمگير بود؟ ج) آنان مي توانستند در جبهه حضور يابند اما زرتشتي بودن خود را اظهار نكنند. د) درسته دو طرف جنگ مسلمان بودند اما جنگ بر سر خاك ايران بود نه برسر مسائل ديني هـ) امام خميني فتوا به وجوب حضور در جنگ را داد و اين وجوب بخاطر اين بود كه خاك ايران در خطر بود. چنين واجبهايي در اسلام ارزشمند است اما براساس گفته ي دكتر نيكنام هيچ چيزي در دين زرتشتي واجب نيست.
     <      1   2   3      >