• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : حضور موبديار مهران غيبي در اين وبلاگ
  • نظرات : 0 خصوصي ، 107 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + موبديار مهاران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي نوشته ايد:"يک: امام صادق فرموده: هرحديثي که مخالف قرآنه به ديوار کوبيده بشه. مثلا قرآن ميگه نماز واجبه اما حديثي بگه حرامه. دو: پس امامان براي چي هستند؟ همه چيز قابل اين نيست که در قرآن بياد. سه: وحي پايان يافته و باب دروغ گفته..."
    پاسخ
    آقاي فاطمي من اهل حديث و روايت نيستم، ولي براي من نوشته اند که آنچه محکم به قرآن نيست. نگفته آنچه که مخالف قرآن است.
    شما ميگوييد که براي نمونه امامان (ع) يا امام زمان(ع) را خداوند برگزيده اندووو معصوم هستند و هر چه ميگويند از سوي خداست. اين دو معنا دارد يا آنکه آنها صرفا قرآن را درست بيان ميکنند يا اينکه با خداوند ارتباط دارند و چيزهايي را ميگويند که در قرآن نيست و خداوند گفته است.
    اين انتصاب از سوي خداوند را چه کسي به آگاهي شما رسانده، جبريل؟ اينکه ميشود وحي. اگر هم جبرييل نگفته از کجا ثابت شده که ايشان اينگونه هستند؟
    شما ميگوييد که خداوند آرزوي هر کسي را که در کربلا چيزي بخواهد برآورده ميکند. يا ميگوييد که هر کس به امامان توسل کند، خداوند ميپذيردووو
    خب اين خبر از سوي خداوند را شما از کجا دانسته ايد، جبرييل از سوي خداوند وحي کرده يا از خودتان در آورده ايد؟

    پاسخ

    امامت امام مهدي(ع) از سوي پدر او و از سوي پيامبر و نيز بعضي امامان بيان شده است. علم امامان از چند طريقه: قرآن (آنان بطون قرآن را مي دانند)، کتابهايي که نسل به نسل به آنها رسيده، احاديثي که از پدران و پيامبر سينه به سينه به آنها رسيده و... ادعاي وحي در مورد آنها نداريم. در مورد استجابت دعا، روايات گفته اند و براي ما قابل قبوله