• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : حضور موبديار مهران غيبي در اين وبلاگ
  • نظرات : 0 خصوصي ، 107 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي، پرسيده ايد که چرا براي ديگر کتابهاي تقدس قايل نيستيد؟
    يکم: ما براي دانش تقدس قايل هستيم. از اين روي اوستاي 12000 پوست گاوي، دانشنامه ايرانيان بود، نه کتاب ديني
    اوستاي 21 کتابي ساساني هم يک ستوت نسکش گاتايي بود، يکي دوتا کتاب هم مانند يشت ها و و نيايشي بود، ديگر کتابها دانشيگ بود.
    همين ونديداد در واقع يک نسک بهداشتي است، نيايشي که نيست.
    دوم: امروزه هم دانش نيک براي ما قداست دارد. دقت کنيد، يک هودا= دانايي نيک و يک دوژدا=دزد= دانايي بد داريم. ما حق نداريم که سخن دانشمند نيک را ناديده بگيريم و بگوييم که دلمان ميخواهد. اين دل خواستن براي ما دوزخ (زندگي بد) ميسازد.
    سوم: اگر بخواهيد به اين روش به ما ايراد بگيريد، شما خودتان نيز خيلي چيزها را مقدس ميدانيد که نه در قرآن به آن اشاره شده و نه خرد و نه دانش تاييدش ميکند.
    براي نمونه بارگاه ملکوتي، بارگاه قدسي... بسيار بکار ميبريد که با اياک نستعين همخواني ندارد. در قرآن هم ملکوت خداوند و هم قداست تعيين شده است. نامي از هيچ يک از جاهايي که شما قدسي ميناميد در آن نيست. براي نمونه جمکران در کجاي قرآن و ووو سند تقدس دارد؟
    پاسخ

    يکم و دوم: روشن نکرديد که چرا کتابهاي مذهبي ديگر زرتشتيان ، قداستشان به پاي اوستا (غير از گاتها) نمي رسه. سوم: از روايات ما به دست مي آيد که محل دفن امامان، محل تردد ملائکه است و سفارش شده به آن اماکن برويم براي زيارت. پس قداست دارند. مسجد نيز قداست دارد براساس روايات