• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : آيا اين، دليل پيامبري است؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 64 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري داناي هستي بخش (مزدا اهورا)
    آقاي عبدالحق درود
    من نوشته شما را در باره ديدگاه ابوالکلام خواندم.
    يکم: در تورات باب اشعيا نيز از کوروش با صفت مسيح ياد شده است.
    دوم: مرکز پژوهشهاي اسلامي دارآباد تهران در سالهاي 1387 تا 1390 (درست يادم نيست) يک همايش چند روزه داشت و جايگاه کوروش بزرگ و ربط آن به ذوالقرنين را بررسي کرد.
    سوم:
    در قرآن به پيروان موسي(ص) و عيسي(ص) ايرادهاي بسيار گرفته شده است ولي يک واژه هم در باره پيروان اشوزرتشت ننوشته است. در حالي که در سوره حج آيه 17 از زرتشتيان (مجوس) در رديف يهود و نصارا ياد شده است.
    چهارم:
    هنگامي که عمر براي يورش به ايران با علي (ع) همپرسگي کرد، علي(ع) مخالفت کرد و اجازه نداد که پسران و حتي برده هايشان در جنگ عليه ايران شرکت کنند.
    پنجم:
    در کتابهاي تاريخ ما دو نامه يکي از محمد(ص) و يکي از علي (ع) هست که با احترام به دين زرتشتي و ايرانيان به ايرانيان زرتشتي اجازه زندگي شريفانه داده شده و آنها را از هر گزندي از سوي مسلمانان ايمن دانسته اند....
    پاسخ

    در مورد اينکه قرآن از زرتشتي ها سخن نگفته يا ايراد نگرفته براي اينه که در عصر پيامبر، سروکاري با زرتشتيان نداشتند. در مورد بودائيان هم قرآن چيزي نگفته آيا اين دليل ميشه که بودائيان در نظر قرآن عزيزند؟