• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : توسل به معصومان(ع) و فايده ي آن
  • نظرات : 2 خصوصي ، 82 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي در متن نوشتارتون چند نکته هست:
    يکم: آياتي که آورده ايد نشان ميدهد که توسل براي افزايش معرفت و برگشت به سوي خداست، نه براي حاجت خواستن و رفع مشکلات و درمان بيماريها
    دوم: هيچ کجاي اين آيات سندي نيست که نشان بدهد «يا .... به دادم برس» ؛ «يا .... بچه ام رو به تو ميسپارم» ،« يا... بچه دار نميشم کمکم کن» فلاني توي کماست، نجاتش بده....
    سوم: خودتان بارها گفته ايد که خداوند حق الناس را نميبخشد. پس اين برگشت براي توبه، به حق الناس بر نميگردد. اگر برگردد به حق الله بر ميگردد.
    چهارم: نمونه اي که زده ايد براي انسان کاربرد دارد. براي خداوند که از ويروس ايدز تا نهنگ دريا از يک اتم تا کهکشانها آفريده و زير فرمان اويند، خدا را ناسپاسي ميکنيد که از او چون رييس کارخانه ياد ميکنيد. آن رييس کارخانه به دليل ناتواني و نقصهايي که دارد، نياز به واسط دارد. در آيات ياد شده هم انسان به دليل نقصهايي که دارد نياز به آموزگار و ابزار براي رسيدن به شناخت دارد. توسل تنها تا اين اندازه درست است.
    پنجم: آنچه که در باره دليل توسل به امامان (ع) نوشته ايد، يک ادعاست. شما زماني حق داريد اين را به عنوان حقيقت ياد کنيد که يا جبرييل نازل شود و به شما بگويد که محال است يا شما به ديدار حق برويد و بپرسيد که باز هم محال است.
    از اين روي توسل به امامان به عنوان آموزگار يک انتخاب است که هر کس ميتواند با انديشه روشن بررسي و بهترين را برگزيند.
    توسل به امامان براي حاجت خواهي و رفع مشکلات همچنان به استناد اياک نعبد و اياک نستعين کفر وشرک پنهان است.
    پاسخ

    يکم: اينکه از پيامبري خواسته شود که براي آنها طلب بخشش کنه، خود نوعي طلب حاجته. اصلا توسل براي افزايش معرفت هم سخن شمارو نقض مي کنه. مگر خدا از رگ گردن نزديکتر نيست، چرا براي افزايش معرفت، به ديگري متوسل شويم؟ سوم: کسي که براي رفع بيماري متوسل ميشه چه ربطي به حق الناس داره؟ چهارم: خيلي وقتها جواب رد دادن رئيس کارخانه بخاطر ناآگاهي يا نقص نيست پنجم: ما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي يوحي. ما ائمه را واسطه قرار مي دهيم تا از خدا بخواهد پس با اياک نسعين تنافي ندارد