• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : اهل بيت(ع) در بحث با موبد غيبي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 162 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    در ابتدا به ساكن يك اسماعيليه بايد امامت اسماعيل را اثبات كند لذا هر وقت توانست امامتش را اثبات كند مي تواند شان نزول ايه تطهير را هم اثبات كند مضاف بر اينكه اهل بيت نسل ادامه دار تا اخرين منجي هست در صورتي كه اسماعليه قائل بر ادامه نسل رسول نيستند لحاظا اقامه به همين دليل برايمان كفايت مي كند
    در باره نزول آيه تطهير در شأن اهل بيت، سخنان و احاديث بسياري آمده است. يک سخن آن است که امام صادق از پدرش امام باقر از جابر بن عبدالله انصاري روايت مي‏کند. جابر گويد من در اتاق ام سلمه(همسر پيامبر) نزد رسول اللّه‏ بودم که خداوند اين آيه را نازل فرمود: «إِنَّما يُريدُ اللّه‏ُ لِيُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَکُمْ تَطْهيراً؛ همانا خداوند مي‏خواهد از شما اهل بيت پليدي را بزدايد و شما را پاکيزه و مطهّر گرداند.»
    در اين هنگام رسول اللّه‏،حسن و حسين و فاطمه را فراخواند جلوي خود نشاند، علي را فرا خواند و پشت سر خود نشاند و گفت:" خداوند! اينان اهل بيت من اند پليدي را از آنان دور دار و آنان را پاکيزه گردان."
    ام سلمه که شاهد صحنه بود پرسيد: اي رسول خدا! آيا من هم با آنانم؟ پيامبر پاسخ داد: تو به راه خير هستي. جابر گويد من گفتم: اي پيامبرخدا! خداوند اين خاندان پاکيزه وذريّه مبارک را حرمت و اکرام کرد که پليدي را از آنان دور ساخت. فرمود: اي جابر! زيرا آنان خاندان من و از گوشت و خون من هستند، برادرم علي بزرگ اوصيا، دو پسرم (حسن و حسين) بهترين نوادگانِ (پيامبران)، و دخترم فاطمه بزرگ بانوان است، و مهدي از ماست. جابر گويد پرسيدم: اي رسول خدا! مهدي کيست؟ امامان بعد از من از نسل حسين هستند. نُهمين آنان قائم است که سراسر زمين را از عدالت پر کند، و بر تأويل قرآن قتال کند چنان که من بر تنزيل آن قتال کردم.
    کفاية الأثر، ص 65-66
    ادامه دارد..........