• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : ساسانيان بيگانه از نقش فروهر!
  • نظرات : 5 خصوصي ، 15 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ==--_کردوان_--== 
    به نام اورمزد دادار
    با درود به ايران دوستان کامنت هفتم
    دوستان من دوباره ساسانيان !
    آيا از روي رژيم هاي اسلامي مي توان درباره ي خود اسلام سخن گفت ؟
    آگاهي ما از دوران ساسانيان به رخدادنگاري چند يوناني و چند عرب برمي گردد و اين دو کشور ، هر دو از دشمنان ايرانويج بودند و هستند ، نمي توان همه ي سخنان آنها را نيز پذيرفت ، تنها راهي که مي توان از گذشته آگاه شد همين يادمان هاي باستاني است که اکنون به شوند روشنگري هاي آنان و ترس از اينکه باز هم ايران به گذشته ي خود بنازد و ببالد با همه ي نيرو در نابودي و خرابي آن مي کوشند من باور دارم که حتي ساسانيان نيز خوب بوده اند ولي براي يافتن آگاهي هاي بيشتر نياز به چيزهايي هست که کارگزاران و زورمداران سد راه آن هستند.
    پس من در اين باره نه مي توانم سخن گمان پذير(=احتمالي)کسي را باور کنم نه خودم چيزي بگويم
    اين نمادي هم که شما مي گوييد نبوده از کجا مي دانيد پاک نشده ؟
    مگر تازيان و يونانيان کم به ما آسيب رسانده اند ، مگر همه ي دانش و دانشگاه ها و نسک هاي ما را نسوزاندند
    با "حرص و ولع" که از آيين به آنها سوزن زده شده بود آنچنان در نابودي ايران و ايراني کوشيده اند که پس از 1500 سال هنوز هم خنک نشده اند !
    من خودم آتشکده ي آذرگشنسب که دومين آتشکده ي بزرگ ساسانيان بوده را ديده ام ، مي دانستيد شاهان ساساني که شما آن اندازه از آنها بد مي گوييد پاي پياده به اين آتشکده مي آمدند(=اکنون بدون بن مايه) من در اينجا يادمان هاي مغول و آناهيتا و ... نيز ديدم ، پس نمي توان گفت هر آتشکده اي که ديدم از آغاز تا کنون همواره دست نخورده بوده و همچنان که ساخته شده ما داريم آن را مي بينيم !
    سپس بگوييم پس فلان نگاره کجاست ؟
    بهتر بود شما در سخنان تان اين گمانه را نيز بيان مي کرديد که شايد به دست تازيان نيز آسيب ديده باشد ، شما خود بهتر از من از آرزومندي آنان به جنت آگاه هستيد ؟ آنها براي اين حوريان و آن شير وشراب هر کاري مي کردند.يکي از اين کارها هم خراب کردن همه ي نگاره هايي که به فروهر بستگي دارند ،همانند پس از انقلاب که در هر کجا نامي از ايران و ايراني يافتند همه را يکباره تازي کردند !
    مگر پيش از صفويان بيشينه ي مردم سني نبودند ، چرا در درازناي چند سال کمينه شدند ! چنين گشتارهايي در کهن نگار ايران رخ داده است.
    درباره ي نگاره هاي آييني نيز که بسيار نزديک به باور است که چنين کاري از سوي تازيان انجام شده باشد ، چون حتي يونانيان نيز به خدايان و آيين هاي ديگران ارزش مي گذاشتند.
    .
    در پناه خرد