• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : امضاي شهيد پس از شهادت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 133 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + آريا 

    اکنون که ايرانيان ،در روند باز يافتن هويت راستين خود گروه گروه به آيين نياکان، يعني آيين زرتشت باز ميگردند يا مي خواهند با آن آشنا شوند، اکنون که تنها کانون، هفته اي بيش از 100 اي ميل از ايران دريافت ميکند که هم ميهنان با اصرار مي خواهند هر چه زودتر يا به اين آيين مقدس وارد شوند يا از ما درباره آن آگاهي مي خواهند، در اين زمان که حتي در ميان غربيان کشش بي سابقه اي براي آموختن و آگاهي گرفتن از اين آيين پيدا شده به گونه اي که رئيس بخش سياسي اتحاديه اروپا (که از دوست داران کانون ماست ) خود يک زرتشت شناس پرمايه اي شده که به زودي کتاب خود را درباره زرتشت بنام : "مردي که يکتا شناسي را آفريد"، زير چاپ خواهد برد، در زماني که در سطح اروپا جنبشي مسيحي بنام Sacra Europa از دانشگاهي ها و نويسندگان اروپائي درست شده که مي خواهند براي تقويت مسيحيت به سرچشمه آن يعني انديشه زرتشت بازگشت کنند،نسل جوان ايران بايد به درونمايه راستين آيين نياکان خود پي ببرند.در زير پرسشهايي که تا کنون از ما شده و پاسخهايي که از سوي کانون داده شده ، آورده ايم.
    پرسش : آيا زرتشت" پيغمبر" بود ؟
    پاسخ : نه ، زرتشت که تمام فلسفه خود را روي" خرد" پي ريزي کرد و بزرگترين مبارز بر ضد خرافات و مردم فريبي بود ،هيچگاه ادعاي" پيغمبري "نکرد .

    پرسش : پس زرتشت که بود؟
    پاسخ : تمام فيلسوفان يوناني و سپس رومي که بدون استثنا يا خود را شاگرد زرتشت معرفي کرده اند يا براي اعتبار دادن به خود، نوشته هاي خود را به او منصوب کرده اند ، زرتشت را "آموزگار جهاني" ناميدند . پس از تسخير ايران به وسيله مسلمانان عرب ، ايرانياني که نخواسته بودند بکيش عرب در آيند و زرتشتي ماندند در زير ستم شديد و براي نگهداري از جان خود به زرتشت لقب"پيغمبر"دادند. امروز با گسترش دانش زرتشت شناسي اگر بخواهيم لقبي به زرتشت بدهيم، همان " ابر انديشمند " خواهد بود. که در جهان يکتا ميباشد . به زبان گاتايي او را اشوان و درزمان هخامنشيان او را ارتوان ناميدند . اشوان يا ارتوان يعني کسي که خود را با قانون هستي که بر پايه هاي راستي و درستي پي ريزي شده هماهنگ کرده باشد.
    پرسش : هدف آيين زرتشت چيست ؟
    پاسخ : هدف آيين زرتشت را ميشود تنها در يک جمله خلاصه کرد: خوشبخت سازي زمين و تمام جانداراني که روي اين کره زندگي مي کنند يعني انسانها, جانواران و گياهان . تمام آرمان زرتشت بر اين پايه پي ريزي شده که از زمين کره اي خوشبخت درست کند که در آن جانداران بتوانند شکوفا شوند و به رسايي برسند و سپس با خشنودي در نور و خرد اهورا مزدا غرق شده و به زندگي جاويد دست يابند .