• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : امضاي شهيد پس از شهادت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 133 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + آريا 
    پرسش : آيا زرتشت "يکتا پرست بود"؟

    پاسخ : نه به هيچ روي ! واژه "يکتا پرست" را چندي از نويسندگان با واژه هاي "يکتا شناس " و "يکتا گرا" اشتباه کرده اندو اين اشتباهي است بسيار بزرگ . ما بايد نخست از خود بپرسيم آيا يکتا پرستي به خوشبخت زيستن انسانها، جانوران و گياهان که آرمان زرتشت است کمک ميکند ؟ زماني که کتابهاي تاريخي را ميخوانيم، ميبينيم که بزرگترين کشتارها و خونريزي هاي تاريخ بشري بوسيله "يکتا پرستان"انجام گرفته.
    جنگهاي صليبي ميان يکتا پرستان مسيحي با يکتا پرستان مسلمان، جنگهاي مذهبي ميان يکتاپرستان کاتوليک با يکتاپرستان پروتستان جنگهاي مذهبي ميان يکتاپرستان سني و يکتاپرستان شيعه،کشتار وحشتناک 120000 "کترها " به وسيله يکتا پرستان کاتوليک در سده سيزدهم در جنوب فرانسه به فرمان پاپ که آنها را به دوگانه گرايي متهم کرده بود،جنگهاي بي پايان ميان يکتا پرستان مسلمان با يکتا پرستان يهودي ،کشتار شش مليون يهودي يکتا پرست به وسيله مسيحيان يکتا پرست،سنگسار و سوزاندن مردمان بي گناه در ميدانهاي شهر به وسيله يکتا پرستان مسيحي و مسلمان. در 2000 سال گذشته بيش از سد مليون کشته به جا گذاشته .
    آيين زرتشت آييني است" يکتا گرا ". واژه "يکتاگرا" با پسوند ديناميک" گرا" درست شده که از "گرايش" ميايد يعني حرکت از يک نقطه به نقطه ديگر. چون آيين زرتشت آييني است ديناميک و هميشه در حال نو سازي و نو آوري و نو شدن بنابراين واژه يکتاگرا نمايان گر اين آيين است . پيروان اين آيين, با کار و کوشش خود که بر پايه هاي انديشه نيک، گفتار نيک و کردار نيک و با سرکوب کردن دروغ و ريا و خرافات انجام ميشود به سوي يگانگي و به سوي اهورا مزدا گام بر ميدارند تا با او يگانه شوند،تا با او يکتا شوند. بنابراين آيين زرتشت آييني است يکتا گرا و يکتا شناس .