• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : امضاي شهيد پس از شهادت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 133 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + آريا 

    پرسش: پس اگر رابطه "پرستش" ميان اهورا مزدا وآفريدگان او وجود ندارد پس چه رابطه ديگري ميتواند باشد ؟
    پاسخ : براي ايرانياني که 1400 سال در دين اسلام زندگي کرده اند دشوار است که رابطه اي جز" اربابي و بردگي" ميان خود و خداي خود تصور کنند. در آيين زرتشت به هيچ روي اين رابطه وجود ندارد.تنها رابطه اي که ميان انسانها (و به طور کلي جانداران)و خداي آنها يعني اهورا مزدا وجود دارد رابطه ايست که بر بناي دوستي درست شده .
    پيروان اين آيين با اهورا مزدا همچون يک دوست گفتگو ميکنند. کسي از اهورا مزدا نميترسد و لرزه به اندامش نمي افتد چون اهورا مزدا جز مهر و نيکي و بخشش چيز ديگري نميشناسد. او ميداند که جهاني که او درست کرده جهاني است در حال پيشرفت و تکامل. و هدف او از آفرينش انسانها اين بوده که در بهتر ساختن اين جهان به او کمک کنند. به انسانها خرد داده،انديشه داده تا او را در خوشبخت ساختن جهان ياري دهند. او با خرد بي پايان خود، راستي و درستي را آفريده. او نيروي چيرگي به سهشهاي ويران کننده را آفريده، او آرامش دروني را آفريده، او رسائي و تکامل را آفريده و سرانجام او زندگي جاوداني را در نور و خوشبختي به مردمان ارمغان داده، چنين خدائي نيازي به پرستش و به بردگي کشيدن آفريده هاي خود ندارد.

    پرسش : کتاب مقدس آيين ايرانيان چيست؟
    پاسخ: کتاب مقدس آيين ايرانيان "گاتها" مي باشد. تمام پژوهشهاي زبانشناسي و تاريخي نشان ميدهد که واژه به واژه اين کتاب بدون کوچکترين تغيري 3743 سال پيش از زبان زرتشت بيرون آمده . "گاتها" که بمعني "سروده" ميباشند،17 بخش از72 بخش« اوستا» را درست ميکنند. اين 17 بخش، که بخشهاي 28 تا 45 از اوستا را درست ميکنند تنها نوشتاري است که از زرتشت به ما رسيده. بقيه ديگر بخشهاي کتاب اوستا، از نوشتارها وتفسيرهاي پراکنده اي درست شده که سده ها پس از مرگ زرتشت بوسيله ديگران نوشته شده و اين در زمانهائي بوده که زبان گاتها از يادها رفته بود. بنابراين در اوستا مطالبي نادرست وجود دارد که بايد به آن توجه داشت . 17 بخش گاتها را موبدان بعنوان سروده هاي مقدس از بر کرده و در درازاي بيش از 3000 سال با فداکاري از نسلي به نسل ديگري سپردند تا به ما رسيده. در اين کتاب از يک خدا نامبرده شده و آنهم اهورا مزدا است. اهورا مزدا يعني آفريننده جهاني که بر پايه هاي خرد پي ريزي شده.
    تمام هدف و آرمان گاتها را ميشود در يک جمله خلاصه کرد: خوشبخت ساختن کره زمين و تمام جانداراني که در آن زندگي ميکنند، يعني زنان،مردان،جانوران و گياهان.
    اگر کسي _ و تمام پژوهشگران به اين نتيجه رسيده اند _ زندگي خود را به قوانيني که در گاتها نوشته شده هماهنگ کند ، هيچ ترديدي نيست که نه تنها او زندگي آرام و خوشبختي براي خود درست خواهد کرد بلکه در خوشبخت سازي اطرافيان خود هم سهم بسياري خواهد داشت . و همانگونه که گاتها ميگويند " تنها در خوشبختي و شادماني و خوشبخت سازي ديگران است که ميشود به اهورا مزدا رسيد .